topsnelheid drastisch verminderd :-(
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2005 09:43 #53157
door
topsnelheid drastisch verminderd :-( is gemaakt door
eens in de zoveel tijd probeer ik het effe op de snelweg savonds laat. Effe kijken hoe hard die gaat, meestal stop ik bij 160 op de teller maar dan heb ik nog behoorlijk ruimte over voor mn gevoel.
Nou verbruikt mn blok veel olie, ik heb alleen de laatste maanden niet in de gaten gehad dat het blok slechter begint te lopen of ineens meer begint te verbruiken. Gisteravond was het alleen bij 140 compleet op.. harder ging die niet. Dit terwijl het een B20B blok is en die normaal 140 als kruissnelheid heeft.
Nou verbruikt mn blok veel olie, ik heb alleen de laatste maanden niet in de gaten gehad dat het blok slechter begint te lopen of ineens meer begint te verbruiken. Gisteravond was het alleen bij 140 compleet op.. harder ging die niet. Dit terwijl het een B20B blok is en die normaal 140 als kruissnelheid heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2005 10:56 #75968
door
Beantwoord door in topic topsnelheid drastisch verminderd :-(
Tsja, als je je Volvo zo afmat...Een beetje meer respect voor het oude beestje zorgt er voor dat je blok misschien minder te verduren heeft en langer meegaat.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2005 15:00 #75967
door
Alle afstellingen eens controleren, met name de ontsteking. Is dat allemaal normaal dan kun je de compressie eens meten en naar de lifthoogte van de kleppen kijken. Als je een bepaald punt voorbij bent, kan het snel bergafwaarts gaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2005 16:08 #75966
door
Afmatten, hoezo? Een Volvo-motor is een degelijk ding. behoort er dus tegen te kunnen. Dat de motor het dan geen 600.000 km, maar "slechts" 400.000 km trekt zij zo. Eén keer in de twintig óf vijfentwintig jaar een nieuwe motor inbouwen, who cares. Het gaat om de fun. Cander
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2005 00:58 #75965
door
Gelijk heb je! Lekker stunten met die lekkere fijne ouwe Volvo! Afstelling lijkt mij ook belangrijk om te controleren, mijn B20B (combi van 1967) liep met gare klepveren en lekker cilinderkop gerust nog ruim 170...
Hoewel afnemende topsnelheid naar mijn idee wel neigt naar denken aan motorslijtage... Ze kunnen heel wat hebben, maar de genoemde en geëikte tests kunnen je vast meer wijsheid geven!
Succes!
Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2005 09:59 #75964
door
ik snap niet zo goed wat er op tegen is om je wagen af en toe even door te trappen. Het is niet zo dat ik non stop topsnelheid rij, het tegendeel is waar. Ik rij alleen 20000km per jaar en veel in de late uurtjes door onregelmatig werk dus dan pak ik soms op een verlaten snelweg even de kans om hem op zn staart te trappen en het gas even op de bodem te drukken. Snap niet zo goed in welk opzicht dit nou zo vreselijk is voor je wagen. Een half uur stilstaan in een file lijkt me schadelijker met 32 graden buiten.
Maar goed, mjah hij heeft pas een beurtje gehad dus de afstellingen zouden ok moeten zijn. ik gok dat dat nieuwe onderblok dr maar snel moet komen.
Maar goed, mjah hij heeft pas een beurtje gehad dus de afstellingen zouden ok moeten zijn. ik gok dat dat nieuwe onderblok dr maar snel moet komen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2005 22:52 #75963
door
Ja joh, ik zat maar wat te zeiken!
Als je je motor gewoon goed onderhoudt is er natuurlijk niets aan de hand. Alleen slijt de motor natuurlijk wat sneller bij hoge toeren. Volvo motoren kunnen inderdaad wel wat hebben en af en toe even doortrekken houdt de motor lekker pittig he? Succes ermee en als ik een keer in de late uurtjes een Volvo met 160 km/u langs zie scheuren, zal ik aan je denken.