help

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2005 22:01 #53134 door
help is gemaakt door
Ik ben in het bezit van een volvo amazone uit 1964. ik een probleem met de motor.reeds geruime tijd schokt mijn auto als ik een constante snelheid rij, het ergst is het boven de 80 km/uur.
Wie kan mij een tip geven.(condensator,contactpunten,bobine,bougies,bougiekabels reeds vervangen)heb echt geen idee meer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2005 08:53 #76079 door
Beantwoord door in topic help
Rij je op benzine, dan is volgende mogelijk: in de benzinepomp (motor onderaan links) zit een zeefje dat eventueel vuil in de benzine tegenhoudt; na 41 jaar kan het zijn dat dit zeefje wat verstopt is geraakt. Is dit zo, dan heeft dit het effect dat je beschrijft: hoe sneller men rijdt, hoe groter de toevoer moet zijn en, bij verstopping, kan dit wel af en toe niet meer lukken. Deze zeef wordt onmiddellijk zichtbaar wanneer men het deksel vd pomp verwijdert. Mogelijks is de dichting ook niet meer 100% en wordt langs daar lucht aangezogen, samen met de benzine.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn
dat de vlotter in de karburator defect is.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2005 09:41 #76078 door
Zou je voortaan je onderwerp wat duidelijker kunnen omschrijven misschien ipv alleen "help"? ALs nu later iemand gaat zoeken met de verrekijker, vindt hij/zij dit bericht natuurlijk nooit meer...
<br><br>
Maar goed, als ik jou was zou ik het zoeken in de carburateur. Misschien een membraam gescheurd.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2005 10:46 #76077 door
wanneer er een zenith 36 vn carburateur op de auto zit moet je het zoeken in de gasklep .Deze heeft dan vermoedelijk speling.Dat merk je zowel op lpg als op benzine.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD