boek: volvo gothenburg sweden

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2005 23:09 #53116 door
Beste Volvovrienden,

Op een boekenmarkt heb ik het boek " Volvo Gothenburg Sweden" door Christer Olsson en Henrik Moberger, aangeschaft.
Het is de geschiedenis van Volvo tot 1995.
Het eigenlijke boek wordt voorafgegaan door : Een introductiepagina voor de V40( speciaal gericht aan; "Dear NedCar colleagues" door Dan Werbin, Director V40 project") en daarna 12 pagina"s over de ontwikkeling van die V40.

Dan volgen 240 pagina"s tekst met veel ( plm. 1000) prachtige kleurenfoto's. Startjaar is 1924 en het laatste jaar is 1995.
Alle facetten van Volvo komen aan de beurt: Personenauto's: van OV4 tot 850 ( en onze Nederlandse Volvo's), Trucks , Bussen, Militaire voertuigen, Landbouwtractoren en -machines,Scheepsmotoren, Graafmachines.

Het boek sluit met tabellen met een overzicht van alle ooit geproduceerde Volvoproducten.

Het boek doet mij denken een soort relatiegeschenk bij de introductie van de V40. Klopt dat?
Wie kent dit boek, en kan mij er iets meer over vertellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2005 01:05 #76151 door
Beantwoord door in topic boek: volvo gothenburg sweden
Dat klopt, Volvo dealers geven deze aan hun klanten.
Dezelfde auteurs hebben een 75-jarige Jubileum versie gemaakt, deze kreeg ik van Henk Scholten.
Geeft een aardig overzicht van de groei en activiteiten van Volvo door de jaren heen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD