toevoeging energy release
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

23-08-2005 21:06                #53071
        door 

toevoeging energy release is gemaakt door             

enige tijd geleden stond in het v magazine een artikel over Energy Release, een toevoeging aan motorolie die de wrijving binnen de motor verminderde waardoor minder verbruik van olie en benzine en tevens stillere motor. Via een lid van de vereniging heb ik zo'n fles gekocht en een hele poos gebruikt in mijn 240 station. Die is intussen 80.000 km verder. Deze station gebruik ik niet meer (teveel kosten in een keer): ik ga hem demonteren voor donor-onderdelen.
Waarom dit verhaal? Op een volvo beurs van 1 of 2 jaar geleden stond wederom de importeur (een lid van onze vereniging, naar ik meen) en die had een demonstratie setje waarbij olie met en zonder toevoeging gebruikte op een lager met een hoge belasting. Tijdens zo'n demonstratie liet hij de olie met toevoeging weglopen en liet de belasting op het lager intakt en liet ons na enige tijd zien dat het lager aanmerkelijk minder te lijden had gehad dan het lager zonder de toevoeging. Het lijkt een beetje op die TellSell filmpjes met autos die bij -170 graden vlekkeloos starten, en na het weg laten lopen van de motorolie nog uren door kunnen blijven draaien.
Mijn 240 gaat gedemonteerd worden. Mijn idee is om de motor eens te starten en de olie weg te laten lopen en te zien wat er nou precies gaat gebeuren. Als er mensen zijn die dat mee willen meemaken? Mochten er heel veel zijn dan moeten we maar eens praten met de organisatie van de volvo-beurs. Wie?
    Waarom dit verhaal? Op een volvo beurs van 1 of 2 jaar geleden stond wederom de importeur (een lid van onze vereniging, naar ik meen) en die had een demonstratie setje waarbij olie met en zonder toevoeging gebruikte op een lager met een hoge belasting. Tijdens zo'n demonstratie liet hij de olie met toevoeging weglopen en liet de belasting op het lager intakt en liet ons na enige tijd zien dat het lager aanmerkelijk minder te lijden had gehad dan het lager zonder de toevoeging. Het lijkt een beetje op die TellSell filmpjes met autos die bij -170 graden vlekkeloos starten, en na het weg laten lopen van de motorolie nog uren door kunnen blijven draaien.
Mijn 240 gaat gedemonteerd worden. Mijn idee is om de motor eens te starten en de olie weg te laten lopen en te zien wat er nou precies gaat gebeuren. Als er mensen zijn die dat mee willen meemaken? Mochten er heel veel zijn dan moeten we maar eens praten met de organisatie van de volvo-beurs. Wie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

24-08-2005 11:42                #76324
        door 

Beantwoord door  in topic toevoeging energy release            

Mocht je toevallig nog een originele armsteun voor de 240 hebben dan houd ik me aanbevolen !
Voor de rest ook een interessant verhaal, was graag komen kijken maar ben op vakantie helaas (nou ja, helaas)
Succes gr Johan
    Voor de rest ook een interessant verhaal, was graag komen kijken maar ben op vakantie helaas (nou ja, helaas)
Succes gr Johan
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

24-08-2005 14:04                #76323
        door 

Ik heb altijd twijfels over dergelijke wondermiddeltjes. Bovendien denk ik dat na 80,000km het eventuele effect wel weg is. Het blok zal dus vastlopen. Ik ben wel benieuwd overigens.    
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

24-08-2005 14:11                #76322
        door 

Dit spul -ER - moet je blijven toevoegen: bij elke keer olie verversen een percentage aan de olie toevoegen. Overigens verwacht ik ook wel dat ie zal vast lopen: maar ik ben zo benieuwd of ie echt nog even blijft doorlopen. Ik zou het bv al mooi vinden als íe 5 minuten blijft doordraaien. Volgens mij doet een gewone olie motor er zeker minder lang over om vast te lopen. Iemand die daar meer duidelijkheid over kan geven?

- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

24-08-2005 16:15                #76321
        door 

Het lijkt mij een leuk idee om dat mee te maken op de Volvo beurs in Utrecht. Heb je de instructies opgevolgd en steeds bij het olieverversen er weer wat ER bijgedaan?
Zelf gebruik ik ER in een lage dosering in mijn Duet. Deze loopt na ruim 100.000 km nog als nieuw. Geen merkbaar olieverbruik, en na 5000-7000km nog schone olie.
Ook gebruikte ik ER in mijn Citroen HY bus. Deze al niet meer optimale motor ging merkbaar beter lopen, voornamelijk stationair. Wel moest deze motor na een tijdje gereviseerd worden. De bovenste zuigerveren waren verdwenen. Een bekend probleem bij deze motoren.
In mijn 850 gebruikte ik ER. Op een gegeven moment heb ik in Denemarken de verkeerde olie toegevoegd,(geen öl!) welke een soort chocolade pasta in de motor veroorzaakte. Ondanks direct diverse malen olie en filters verwisselen is deze motor na circa 1200km vast gelopen. Hij had slechts 305000 km gelopen.
    Zelf gebruik ik ER in een lage dosering in mijn Duet. Deze loopt na ruim 100.000 km nog als nieuw. Geen merkbaar olieverbruik, en na 5000-7000km nog schone olie.
Ook gebruikte ik ER in mijn Citroen HY bus. Deze al niet meer optimale motor ging merkbaar beter lopen, voornamelijk stationair. Wel moest deze motor na een tijdje gereviseerd worden. De bovenste zuigerveren waren verdwenen. Een bekend probleem bij deze motoren.
In mijn 850 gebruikte ik ER. Op een gegeven moment heb ik in Denemarken de verkeerde olie toegevoegd,(geen öl!) welke een soort chocolade pasta in de motor veroorzaakte. Ondanks direct diverse malen olie en filters verwisselen is deze motor na circa 1200km vast gelopen. Hij had slechts 305000 km gelopen.
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

26-08-2005 21:18                #76320
        door 

Even voor de duidelijkheid: ik ga dit thuis in mijn garage doen - mocht er heel veel mensen zijn die dit leuk vinden om te zien, dan moet er een manier gezocht worden om die 240 heen en weer te (laten) brengen. Zo niet dan is iedereen welkom in de regio rotterdam.    
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

30-08-2005 16:05                #76319
        door 

Spannend! Dat wil ik wel meemaken!
Ik woon in Rotterdam. kan je me een mailtje sturen of bellen? dtp@ontwerp.com / 010-2652614
Bij voorbaat dank.
    Ik woon in Rotterdam. kan je me een mailtje sturen of bellen? dtp@ontwerp.com / 010-2652614
Bij voorbaat dank.