jan ooms classics keuringskwaliteiten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2005 19:49 #53052 door
hallo....
hierbij wil ik jullie allemaal attenderen op jan ooms classics keuringskwaliteiten.Vooral zijn niet kwaliteiten. Deze man heeft er absoluut niks van begrepen,hij keurt bijv de remmen van de auto met een rondje rijden,maar doet dit dan ook zonder een pedaalkracht-meter.Maar waar je ook kans op hebt is dat hij in zn rondje rijden de versnellingsbak ruineerd,zoals mij is overkomen...waarschijnlijk zit hij om werk verlegen...
ik hoop jullie hiermee te behoeden voor soort gelijke problemen.
Met vriendelijke groet

een klas-zieke auto enthousiast

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2005 21:24 #76414 door
Beantwoord door in topic jan ooms classics keuringskwaliteiten
Ik vind dit niet de plaats om je kritiek te uiten. Remmen zijn prima te controleren met een proefrondje, zeker als je veel ervaring hebt. Een m40 versnellingsbak in korte tijd slopen is bijna onmogelijk. Ik heb een week gereden met een Amazon zonder de koppeling te gebruiken.Ik vind het ook flauw om een schuilnaam te gebruiken.Ronald Menges

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 00:06 #76413 door
waar moet je dan je kritiek kwijt?

Maar vind dit ook wel, erg kort door de bocht.
Remmen zijn op deze manier goed te controleren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 08:22 #76412 door
De impact van dit medium is dermate dat je je 10 x moet bedenken voordat je dit soort beschuldigingen uit. Met een beetje pech kan je dit bericht over 10 jaar nog vinden via Google. Verder ziet iedereen met een beetje verstand van zaken dat een dergelijke klacht vele kanten kan hebben. Misschien was die bak al kapot, of misschien stond ie op het punt om kapot te gaan. Er kan van alles aan de hand zijn geweest. Verder heb ik nog nooit een keuring meegemaakt met een pedaalkrachtmeter. Wat mag dat in vredesnaam zijn? En inderdaad remmen zijn uitstekend te testen via een proefrondje. Zeker door iemand met ervaring.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 11:43 #76411 door
Jan doet al jaren het onderhoud van mijn P1800tjes.
Hij levert uitstekend werk, heeft het razend druk en is een hele grote Volvo kenner en liefhebber. Elk jaar komt de P1800 'club' bij hem langs om injectiesystemen af te laten stellen.
Wat mij betreft: niets dan lof voor hem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 11:55 #76410 door
Nog 1 opmerking:
geschillen moet je met elkaar oplossen! Niet via het web of een forum maar rechtsreeks.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 12:33 #76409 door
Ik neem aan dat de website eigenaar best bepaalde "grievende" topics kan en mag/moet verwijderen.
Een pedaalkracht meter is een apparaatje dat aangeeft hoeveel kracht je op een rempendaal moet uit oefenen om te kunnen remmen.(soort weegschaal ;-))
Wordt ook gebruikt ten behoeve van het remleiding systeem (iets van minimaal met 70kg op het rempendaaldrukken om te zien of het remsysteem niet lekt) (in mijn optiek een beetje overbodig apparaat om dat als je je een beetje schrapzet in je stoel je echt wel zo hard trapt (gemiddelde man ,sorry dames)
www.mevo-oss.nl/prod03.htm (google op pedaalkrachtmeter)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 20:29 #76408 door
maar wie is nu toch die geheimzinnige petrolhead die iets over de schutting gooit, daarna wegholt en niets meer van zich laat horen. Iets te veel petrol gesnoven?
Erg netjes is het niet.

PS Ook ik vind het niet netjes om iemand die binnen de vereniging zo'n uitstekende reputatie heeft anoniem zwart te maken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2005 21:26 #76407 door
De "zelfreinigende" werking van dit forum heeft weer eens van zich doen spreken.
Ik verwacht dat petrol head zich met schaamrood op de ongenuanceerde kaken uit de voeten heeft gemaakt. Prima ! dit is de enige juiste reactie.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2005 19:33 #76406 door
even voor de duidelijkheid,er zijn ook mensen die werken en dus niet meteen tijd hebben om te reageren op julie praat...
maar goed,het is absoluut niet mijn bedoeling om de beste man zwart te maken,maar er wordt hier vanzelfsprekend sprekend van uit gegaan dat het een volvo betreft,wat niet het geval is,maar je kan blijkbaar niet van alle auto's verstand hebben....
en het was alleen mijn bedoeling om informatie te verstrekken betreffende mijn ervaring in deze.Dit wordt klaarblijkelijk verkeerd ontvangen.In onze kringen is kritiek heel normaal....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD