caravan trekken/meer pit?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2005 20:22 #53003 door
caravan trekken/meer pit? is gemaakt door
Beste mensen, mijn Amazon met een B18A blok had toch wel een tegenvallende trekkracht op LPG met mijn net aangeschafte caravan (1000kg, 1990). Mijn idee was om wellicht de motor wat op te peppen met een K- nokkenas en tevens de cilinderkop meer af te vlakken naar 86,2 mm hoogte voor meer compressie. Een Vellemankitje en de reeds gemonteerde elektrische fan zou het geheel moeten completeren. Hoe denken jullie over mijn idee? Op vakantie hoorde ik iemand roepen: gooi er toch een 2300 blok in, dat past gewoon, maar daar ben ik het niet mee eens, een bakconversie zou daar ook bij moeten komen, toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2005 21:48 #76637 door
Beantwoord door in topic caravan trekken/meer pit?
Een B18 in goede conditie met een snellere nokkenas met el fan moet voldoende zijn.
Ook kun je overwegen de steilere heuvels op benzine te rijden

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2005 18:48 #76636 door
Een 2300 blok vergt behóórlijk wat werk, dus daar zou ik eerst een nachtje over slapen. (bak, uitlaat, inlaat, motorsteunen, aandrijfas, etc, etc.)
<br>
Wat betreft je B18: een k-nok is inderdaad een aardige keuze: aardig koppel en vermogen en loopt ook gewoon lekker bij een enkele carburateur. Wat betreft compressie: vlak de kop naar 86,0 mm en gebruik de dunste pakking (0,8mm). Ontsteking hoef je niks aan te doen. Een velleman kit zal geen enkele vermogenswinst opleveren. Een electrische fan is inderdaad geen slecht idee bij het trekken van een caravan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2005 20:10 #76635 door
Moeten bij het plaatsen van een 230 blok ook de remmen rondom niet aangepakt?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2005 20:13 #76634 door
<i>Moeten bij het plaatsen van een 230 blok ook de remmen rondom niet aangepakt?</i><br>Het eerste type amazon met trommels rondom zeker ja, maar met de standaard schijven kun je ruimschoots mee uit de voeten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2005 14:23 #76633 door
Ben, bedankt voor je leuke tips. Mijn idee is dus toch niet te gek en goed betaalbaar.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD