uit de autopers
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

17-09-2005 22:34                #52978
        door 

uit de autopers is gemaakt door             

in het engelse autoblad Classic & sportscar van oktober 2005 staat een artikel over de restauratie van de P1800 van de Saint. Wellicht interessant voor de verzamelaar?  In het duitse blad Oldtimer Markt staat een analyse van een youngtimer, de 480.    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

18-09-2005 22:04                #76768
        door 

Beantwoord door  in topic uit de autopers            

Siang, komt ie er een beetje goed vanaf ?
Na de laatste garage rekeningen weet ik niet of onze 480 met ons verder zal gaan...
    Na de laatste garage rekeningen weet ik niet of onze 480 met ons verder zal gaan...
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

18-09-2005 23:38                #76767
        door 

Oi Ed, waterlekkage door de achterruit en door de voorruit zijn de kleinste constructie foutjes, waterlekkage door de centrale computer is een ernstiger probleem.
Verder is het onderstel te zwak ontworpen voor de krachten van de turbomotor en is ook de versnellingsbak niet geheel betrouwbaar. Als je een whizzkid bent in electronica is één en ander nog overkomelijk, maar het koopadvies voor een leek is negatief. Even terzijde: ik zag gisteren toevallig de zoon van een buurman stoeien met een Peugeot 204 waar hij een 200PK motor uit een Citroën in gehangen had met alleen een garage krik, assteunen en verder goed gereedschap. Bij het slechts zien van de kabelboom van het motor management kreeg ik acuut migraine maar hij zei opgewekt: daar hang ik een laptop aan en ik krijg het vast wel aan de praat. Andere tijden, andere zeden, en daar is niks mis mee.
    Verder is het onderstel te zwak ontworpen voor de krachten van de turbomotor en is ook de versnellingsbak niet geheel betrouwbaar. Als je een whizzkid bent in electronica is één en ander nog overkomelijk, maar het koopadvies voor een leek is negatief. Even terzijde: ik zag gisteren toevallig de zoon van een buurman stoeien met een Peugeot 204 waar hij een 200PK motor uit een Citroën in gehangen had met alleen een garage krik, assteunen en verder goed gereedschap. Bij het slechts zien van de kabelboom van het motor management kreeg ik acuut migraine maar hij zei opgewekt: daar hang ik een laptop aan en ik krijg het vast wel aan de praat. Andere tijden, andere zeden, en daar is niks mis mee.
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

20-09-2005 13:41                #76766
        door 

Zo doen ze dat bij Volvo tegenwoordig ook. Als de dealer er niet uitkomt, hangen ze de auto aan de computer, en belt de fabriek, vanuit Zweden in op jou auto. Zij kunnen op afstand instellen e.d. veranderen, en vragen per telefoon de monteur hier eens op een knop te drukken o.i.d. <br> De wonderbare technieken..... Doe mij maar gewoon de amazon, heerlijk simpel en begrijpbaar, bovendien is een steeksleutelset stukken goedkoper dan een laptop! (Waar zit die stekker voor de computer overigens in de amazon?)