caravan vragen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2005 10:15 #52951 door
caravan vragen is gemaakt door
jaja ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar toch wat vragen.
Ik lees veel over het rijden met een caravan op lpg / met een b20 blok / trekhaken ed maar ben benieuwd of je nou echt wel op lpg een caravan kan gaan trekken met een B20B in een amazone, en hoeveel je dan maximaal mag trekken, of jullie een bepaald maximum gewicht aanbevelen achter een amazone, neem aan dat het max wat er achter mag niet echt prettig meer rijdt met zon ouwe wagen. Hoe doet een amazone het in de bergen met een caravan, kan je bijvoorbeeld op een camping (zie je in frankrijk veel) die tegen een bergje is opgebouwd je caravan wel omhoog krijgen op zijn stijle heuvel. En hoe lang ben je je kentenen ongeveer kwijt als je hem opstuurd naar de rdw op met trekgewicht er op te laten zetten ?
Veel vragen... alvast bedankt !!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2005 12:08 #76928 door
Beantwoord door in topic caravan vragen
1. je mag maximaal 1000 kg. trekken met een ama sedan. 2. aan te bevelen is onder de 1000 kg. te blijven. 3. De Ama doet het prima in de bergen als je rustig rijdt en de temperatuur in de gaten houdt. 4. Goede koppelingsplaten is wel een vereiste. 5. Je bent uit en tuis plm 1 week je kentekenbewijs kwijt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2005 15:19 #76927 door
Ik ben ooit met een 750 kg wegende caravan op stap geweest met mijn combi met B20A. Geen succes vond ik voor de lange afstand, want het verbruik liep op naar 1:4 op gas.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2005 19:19 #76926 door
Binnenkort komt er een artikel van mijn tocht met Amazon B18 + caravan naar Tjechie in het volgende VCM. Tip van de sluier:vrijwel probleemloos verlopen met flinke hellingen van 13% en een verbruik van 1 op 7 Ottencaravan van totaal 800kg

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2005 20:35 #76925 door
Ik rij met een Eriba Familia, geladen 650 kg achter mijn Amazon Combi, B18D, LPG
De moter is pas gereviseerd. Dat gaat probleemloos. Hij trekt goed door, ook in de overdrive.
Kruissnelheid 100 km/h

Ik ben niet in de bergen geweest.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2005 08:43 #76924 door
Ook dit jaar weer met de caravan achter de B20A combi naar Tjechie en Slowakije geweest. Benzineverbruik 1:7. Probleemloze kilometers (3000) onder soms zware omstandigheden: hellingen 10 tot 15 % bij > 30 graden. De caravan weegt ca. 800 kg.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2005 17:54 #76923 door
ik ben 11 keer naar Spanje geweest over de tolwegen met ama combi b18 b motor en smv 34 lsr caravan. Het gewicht van de caravan een keer gewogen op de weegbrug toen bijna alles was geladen: 1340 kg !!!! Op lpg door Frankrijk in Spanje op benzine.Dit alles zonder problemen.In de caravan een behoorlijk gewicht aan amazon onderdelen,waarvan ik slechts 1 keer gebruik heb moeten maken: een gelijkstroomdynamo.Wel moet worden opgemerkt,dat een combi een achteras heeft met gunstiger overbrenging om lasten te trekken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2005 07:48 #76922 door
een dynamo meenemen als reserve onderdeel? Ben benieuwd wat je allemaal nog meer mee had Niek?<br>Ik had 'slechts' wat gereedschap, multimeter, stroomdraad en een paar slangetjes bij op vakantie.