aanschaf p1800
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

30-09-2005 18:01                #52935
        door 

aanschaf p1800 is gemaakt door             

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een amazon uit '67. Deze heeft mij veel rij- & hobby plezier gegeven. Nu ben ik me aan het orienteren op een P1800 om naast de amazon te gebruiken. Niet de es want dit vind ik persoonlijk minder... Ik zoek er eentje in redelijke tot goede staat. Hoe liggen de prijzen op dit moment? En waar moet ik op letten bij de aanschaf. Voor mij is het geen probleem om nog wat aan een dergelijke auto te doen maar wil er wel direct mee rijden en tussentijds opknappen / bijhouden etc...
Alvast dank voor de reacties.
    Alvast dank voor de reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

30-09-2005 21:43                #77006
        door 

Beantwoord door  in topic aanschaf p1800            

Zelf opknappen is leuk maar levert m.i. geen financieel voordeel op. Ik spreek uit ervaring. Ik heb nu een goede (al zeg ik het zelf) P1800S maar zou ik hem nu willen verkopen dan denk ik niet verder te kunnen komen dan "uit de  kosten". En dan reken ik niet mijn uren (dagen, weken, maanden) maar uitsluitend aanschaf body en onderdelen. Wie alles "laat" doen zal bij verkoop er zwaar op moeten toeleggen. De winst bij zelf doen is het leerproces en de arbeidsvreugde. Een body die helemaal gelast is en in de spuitplamuur staat gaat nog ettelijke duizenden euro's extra kosten aan spuitkosten. Alleen al alle rubbers vernieuwen kost rond de 700 euro. Tweedehands rubbers vind je niet of ze zijn gaar. Kortom je moet het leuk vinden maar hou rekening met hoge kosten. Sommige eventueel ontbrekende onderdelen zijn schikbarend duur zoals bijvoorbeeld de grill en grillrand. Knipperlichten kosten ook een lieve cent: reken op helemaal compleet 135 euro PER STUK. Zorg in elk geval voor een goede basis, een harde body dus. Roest is vijand nummer 1. Daarnaast de som der afzonderlijke delen die hoger uitvalt dan je vermoedt. Succes!    
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

01-10-2005 17:33                #77005
        door 

Het gaat mij niet om het financiele voordeel, maar om het rij- & het hobby plezier. Na 12 maanden sleutelen en opknappen van mijn amazon (waarbij ik zelf spuit- & las) wil ik even de eerste 2 jaar geen omvangrijke projecten meer onderhanden nemen. De p1800 moet dus in een dergelijke staat zijn dat ik hem rijdend kan onderhouden zonder direct ingrijpend te moeten restaureren. Op termijn is dit wellicht wel weer een optie, maar heb er nu nog even geen zin in. In het weekend sleutelen en bijwerken is geen probleem en heeft voor mij zelfs de voorkeur. Kortom, waar moet ik bij de aanschaf op letten om niet in een te arbeidsintensief project te belanden en waar moet ik aanschafprijstechisch aan denken voor een dergelijke in redelijke staat verkerende P1800. Ik begrijp in ieder geval van Han dat de onderdelen van een P1800 een tikkeltje prijziger zijn dan van de amazon.    
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

01-10-2005 18:13                #77004
        door 

De specifieke P1800 onderdelen zijn prijziger maar vele andere onderdelen (m.n. het motorisch mechanisch gedeelte) zijn natuurlijk hetzelfde als bij de Amazon. Een rijdende opknapper zal je denk ik niet snel vinden onder de 6 a 7000 euro. Op marktplaats.nl staat nu een rijdende opknapper voor 6850 euro. Nadeel alleen is dat 't een engelse uitvoering is. Er staat ook een niet rijdende body te koop voor 4000 euro. Maar ja dit weet je waarschijnlijk allemaal al. Het aanbod is helaas magertjes. Op Ebay.com worden vaker interessante objecten aangeboden maar dat is dan wel in de USA. Dat is dan ook al zoiets. In de reguliere handel (Nordicar e.d.) vind je niks beneden de 10000 euro    
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

02-10-2005 08:08                #77003
        door 

Dank Han voor je reacties. Ik had inderdaad de verschillende aanbiedingen gezien. De aanschaf van een P1800, in de staat zoals ik hem wil hebben, zal dus wel tussen de 7 en 9 duizend euro liggen. Het aanbod is zoals je zei mager,dus dat wordt nog goed zoeken en geduld hebben.    
- Nieuw lid
 - 

Minder
        Meer

07-10-2005 13:25                #77002
        door 

Mike,
Zelf heb ik in 2000 een zeer goede auto gekocht. Echter je ontkomt er niet aan dingen te gaan vernieuwen. Uiteindelijk was ik na 4 jaar zo'n 28.000 NLG verder en heb dit er bij lange na niet voor teruggekregen. Als je van het van scratch af opbouwen houdt dan is het misschien een tip eens met Peter Devilee te bellen. Die heeft een goede hollandse body te koop. Ook heeft hij voor duizenden Euro's onderdelen nieuw liggen. Als je van hem alles in 1 koop kan overnemen heb je straks na het opbouwen de mooiste (met bijna alles nieuw) van Nederland ! Ik weet dat Peter veel onderdelen in de afgelopen 26 jaar heeft gekocht en alles origineel. Veel onderdelen zijn al niet meer te krijgen, maar hij heeft ze in de originele verpakking liggen. De body zelf. Staat al sinds 1978 in de spuitplamuur te wachten op strak maken, spuiten en opbouwen.
Hij adverteerd momenteel de body op het Markt gedeelte van de site.
Ciao.
    Zelf heb ik in 2000 een zeer goede auto gekocht. Echter je ontkomt er niet aan dingen te gaan vernieuwen. Uiteindelijk was ik na 4 jaar zo'n 28.000 NLG verder en heb dit er bij lange na niet voor teruggekregen. Als je van het van scratch af opbouwen houdt dan is het misschien een tip eens met Peter Devilee te bellen. Die heeft een goede hollandse body te koop. Ook heeft hij voor duizenden Euro's onderdelen nieuw liggen. Als je van hem alles in 1 koop kan overnemen heb je straks na het opbouwen de mooiste (met bijna alles nieuw) van Nederland ! Ik weet dat Peter veel onderdelen in de afgelopen 26 jaar heeft gekocht en alles origineel. Veel onderdelen zijn al niet meer te krijgen, maar hij heeft ze in de originele verpakking liggen. De body zelf. Staat al sinds 1978 in de spuitplamuur te wachten op strak maken, spuiten en opbouwen.
Hij adverteerd momenteel de body op het Markt gedeelte van de site.
Ciao.