special equipment

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 17:49 #52844 door
special equipment is gemaakt door
Lang heb ik me afgevraagd wat de speiale uitrusting S-5370 van mijn auto moest zijn. Toch maar eens een mailtje richting Ulla gestuurd. Kwam daarmee achter alle gegevens, dus ook S-5370.<br>
Welnu: S-5370 = Steel radiator in the Nordic countries, B 20 A, M40, M41.
<p>
Zou ik nu wel eens willen weten wat het voordeel van een stalen radiator boven een koperen is... Vriest die minder snel kapot?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 19:01 #77466 door
Beantwoord door in topic special equipment
oké Lennard,
Dus Ulla kan ons die info geven,interessant
Nooit een lijst kunnen vinden met die items op een rij.
Ik weet dat Volvo lang koper leverde, dit is zachter dan staal maar het zou makkelijker scheuren bij lage temperaturen
Overigens'ook leuk:
Weet inmiddels dat veel interieur kleuren door de dealers (!) in de 60-er en 70-er jaren gewoon werden gewisseld......dus die verhalen dat de wagen écht zo wertd afgelevrd aan opa zouden wel eens kunnen kloppen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 20:11 #77465 door
Beantwoord door in topic special equipment
Ik heb Ulla ook gemailt: weet nu precies wanneer mijn volvo van de band is gelopen; 27 sept. '62 (op kenteken staat 28 februari '62)
En ze gaf mij het motor + bak nr. na controle bleek dit te kloppen. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2005 21:29 #77464 door
Beantwoord door in topic special equipment
Het enige dat ik me kan bedenken is dat staal een lagere geleidingscoefficient heeft dan koper. Dat wil dus zeggen dat bij lagere temperaturen een koperen radiator meer energie in de vorm van warmte afgeeft aan de voorbij stromende (koude) lucht dan een stalen radiator.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2005 17:05 #77463 door
Beantwoord door in topic special equipment
En dus blijft er meer energie in het koelwater zitten, waardoor de motor minder afkoelt/hogere temperatuur aanhoudt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD