special equipment
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                25-10-2005 17:49                #52844
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        special equipment is gemaakt door             
    
        Lang heb ik me afgevraagd wat de speiale uitrusting S-5370 van mijn auto moest zijn. Toch maar eens een mailtje richting Ulla gestuurd. Kwam daarmee achter alle gegevens, dus ook S-5370.<br>
Welnu: S-5370 = Steel radiator in the Nordic countries, B 20 A, M40, M41.
<p>
Zou ik nu wel eens willen weten wat het voordeel van een stalen radiator boven een koperen is... Vriest die minder snel kapot?
    Welnu: S-5370 = Steel radiator in the Nordic countries, B 20 A, M40, M41.
<p>
Zou ik nu wel eens willen weten wat het voordeel van een stalen radiator boven een koperen is... Vriest die minder snel kapot?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                25-10-2005 19:01                #77466
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic special equipment            
    
        oké Lennard,
Dus Ulla kan ons die info geven,interessant
Nooit een lijst kunnen vinden met die items op een rij.
Ik weet dat Volvo lang koper leverde, dit is zachter dan staal maar het zou makkelijker scheuren bij lage temperaturen
Overigens'ook leuk:
Weet inmiddels dat veel interieur kleuren door de dealers (!) in de 60-er en 70-er jaren gewoon werden gewisseld......dus die verhalen dat de wagen écht zo wertd afgelevrd aan opa zouden wel eens kunnen kloppen
    
    Dus Ulla kan ons die info geven,interessant
Nooit een lijst kunnen vinden met die items op een rij.
Ik weet dat Volvo lang koper leverde, dit is zachter dan staal maar het zou makkelijker scheuren bij lage temperaturen
Overigens'ook leuk:
Weet inmiddels dat veel interieur kleuren door de dealers (!) in de 60-er en 70-er jaren gewoon werden gewisseld......dus die verhalen dat de wagen écht zo wertd afgelevrd aan opa zouden wel eens kunnen kloppen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                25-10-2005 20:11                #77465
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic special equipment            
    
        Ik heb Ulla ook gemailt: weet nu precies wanneer mijn volvo van de band is gelopen; 27 sept. '62 (op kenteken staat 28 februari '62)
En ze gaf mij het motor + bak nr. na controle bleek dit te kloppen.
    
    En ze gaf mij het motor + bak nr. na controle bleek dit te kloppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                25-10-2005 21:29                #77464
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic special equipment            
    
        Het enige dat ik me kan bedenken is dat staal een lagere geleidingscoefficient heeft dan koper. Dat wil dus zeggen dat bij lagere temperaturen een koperen radiator meer energie in de vorm van warmte afgeeft aan de voorbij stromende (koude) lucht dan een stalen radiator.    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                27-10-2005 17:05                #77463
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic special equipment            
    
        En dus blijft er meer energie in het koelwater zitten, waardoor de motor minder afkoelt/hogere temperatuur aanhoudt.    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
				




