auto stallen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 22:02 #52752 door
auto stallen is gemaakt door
Deze week wil ik mijn amazon in de stalling zetten. Wat zijn belangrijke dingen om van te voren te doen? Ik heb de auto gewassen, gepoetst en was gezet. De accu haal ik eruit en zet ik thuis neer.<br>
Is het bijvoorbeeld ook slim de banden harder op te pompen? Zijn er nog andere voorzorgsmaatregelen te nemen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 22:25 #77828 door
Beantwoord door in topic auto stallen
-Auto opbokken
-Bougies eruit en olie in de vebrandingskamer spuiten, bougies erin.
-Benzine tank helemaal aftanken en voorzien van middel om het verouderen van de benzine tegen te gaan. (te koop bij o.a. watersport winkels) of helemaal aftapppen en ope wegzetten. Dit allemaal tegen roestvorming in de benzine tank, water wat altijd in de benzine zit gaat nl.boven op de benzine drijven.
-Ruiten op een kier zetten zodat ook het interieur kan ventileren.
-Remblokken / remzuigers terug drukken, auto in de versnelling wegzetten.
-Verder is het slim om de auto eerst te wassen en te poetsen, dan motor warmrijden en dan pas de auto wegzetten. Dit om roestvorming tegen te gaan.
Een stofhoes om de auto is nooit verkeerd, mits hij wel kan ventileren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 22:26 #77827 door
-Auto opbokken

-Bougies eruit en olie in de vebrandingskamer spuiten, bougies erin.

-Benzine tank helemaal aftanken en voorzien van middel om het verouderen van de benzine tegen te gaan. (te koop bij o.a. watersport winkels) of helemaal aftapppen en ope wegzetten. Dit allemaal tegen roestvorming in de benzine tank, water wat altijd in de benzine zit gaat nl.boven op de benzine drijven.

-Ruiten op een kier zetten zodat ook het interieur kan ventileren.

-Remblokken / remzuigers terug drukken, auto in de versnelling wegzetten.

-Verder is het slim om de auto eerst te wassen en te poetsen, dan motor warmrijden en dan pas de auto wegzetten. Dit om roestvorming tegen te gaan.

-Een stofhoes om de auto is nooit verkeerd, mits hij wel kan ventileren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 22:31 #77826 door
Pomp je banden op tot ong 2,5 bar om ze mooi rond te houden,of zet hem op bokken. Gooi je benzinetank helemaal vol om roest door condens vorming te voorkomen. Oude olie eruit nieuwe erin, draai de bougies eruit en gooi ook wat olie in de bougiegaten, even de motor ronddraaien op de startmtor (bobinekabel loshalen) zodat de olie zich goed verspreid. Dus NIET starten. Zet een vochtvreter in je kofferbak en het interieur om muffeluchtjes en schimmel te voorkomen. (Of staat ie warm en droog gestald, dan is het niet nodig)Bescherm de rubbers met een rubberspray tegen uitdroging. Smeer alle sloten, scharnieren etc. Misschien vergeet ik nog wat, maar dit zijn de dingen die ik doe met mijn ES voordat ik haar stal voor de winter. Ik probeer er zoveel mogelijk mee te rijden als het mooi droog weer is en er geen pekel op de straten ligt. Stilstand is eigenlijk funest voor een auto!
Succes;
Peter

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 23:52 #77825 door
het hangt er een beetje vanaf hoelang de auto niet gebruikt gaat worden, maar voor een paar maandjes de winter doorkomen hoef je echt geen gekke dingen te doen. Stilstand in welke vorm dan ook, is ook voor een auto achteruitgang. Als er pas gepekeld is en de auto heeft geen goede dinitrolbehandeling gehad, dan is het zaak de auto even binnen te houden, maar zodra de weg een paar uurtjes droog is gaan mijn auto's minimaal een uurtje naar buiten. Regelmatig rijden is nl de beste vorm van conditiebehoud. De laatste 10 jaar heb ik ooit 6 weken niet kunen rijden, en voor een periode van 6 weken hoef je geen enkele extra maatregel te treffen. Ik heb er ook een auto bij die maar eens in het half jaar rijdt, daar gaat alleen de accu eruit. De moderne radiaalbanden hebben geen last meer van flatspotting en benzine en smeermiddelen zijn van dermate kwaliteit dat ze een winterstopje zonder problemen overleven; als de auto verder in goede conditie is , is er niets aan de hand. Wel geef ik de auto voor de winter even een normale onderhoudsbeurt inkl verse olie en vetten (als je nog smeerpunten hebt)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2005 23:56 #77824 door
oja, vergat ik nog, het is uiteraard erg belangrijk wat voor soort stallingsruimte je hebt; een golfplaatijzer optrekje met losse stoeptegels op de grond is slechter dan buiten laten staan, trekt enorm veel condens aan. Het beste is een droge, geventileerde en vorstvrije ruimte met een geisoleerde vloer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2005 09:20 #77823 door
Ik heb de auto in een gesloten stenen schuur met pannendak en betonvloer. Toch is deze niet helemaal dicht en kan het er in de winter nog wel eens wat gaan vriezen. Moet ik daar nog extra maatregelen voor nemen bij een jaren 50 auto?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2005 18:44 #77822 door
met een goede, eventueel geisoleerde, betonvloer moet het lukken (als je de juiste antivries en zo gebruikt en de raam/deurrubbers inwrijft met talkpoeder; ventilatie is juist goed; even controleren of er geen condens neerslaat op de auto, vooral bij dooi, gebeurt dat wel, dan is de ruimte minder geschikt

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD