apk

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2005 19:05 #52729 door
apk is gemaakt door
Een verlopen apk gaat per 1-1-06 sneller beboet worden. Dit komt omdat dan de overtreding 'vermulderd'wordt. Dat wil zeggen dat zonder tussenkomst van de officier van justitie volledig geautomatiseerd vanuit het bestand van de RWD de boetes via 'Leeuwarden' gegenereerd worden (zoals bv ook bij kleine snelheidsovertredingen gebeurd). Kon je de afgelopen jaren tijden rijden met een verlopen apk-keuring voor old-timers, nu is per 1-1-2006 afgelopen. Helaas...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2005 20:28 #77954 door
Beantwoord door in topic apk
waar kan ik de officiële tekst van dit besluit vinden??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2005 08:40 #77953 door
We zullen wel zien of dit werkt. Zelf zat ik ca 7 jaar geleden even in de rats; Duett in reparatie, niet geschorst, geen APK, niet verzekerd. Toen kwam bericht in de krant dat RDW met 1 druk op de knop in de computer kon zien welke auto er niet verzekerd was, geen APK bezit etc. De bekeuringen rollen er automatisch uit. Voorpagina nieuws was het destijds! Ik heb alles op zijn beloop gelaten en nu, 7 jaar later, is mijn situatie onveranderd, maw ik heb nog steeds een Duett, zonder APK en niet verzekerd (rij daar uiteraard niet mee rond!) Sterker nog, inmiddels staat er ook een kever naast, ook niet geschorst uit pure luiigheid! Nog nooit iets mogen vernemen van het RDW. Dit alles doet mij denken aan de emails die 1 x in de zoveel tijd de ronde doen waarin gewaarschuwd wordt voor flitsers, met nieuwe met het oog nauwelijks waarneembare camera's blablabla. Uit pure frustratie dat de overheid geen grip op de zaken heeft, lanceren ze maar dit soort nieuws in de hoop dat wij erin trappen en allemaal braaf doen wat ons wordt voorgeschreven.....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2005 09:01 #77952 door
Toch maar wat toelichting. Natuurlijk was de RWD al veel langer in staat met 'één druk op de knop' de verlopen APK's er uit te halen. Het probleem zat in het vervolgtraject. Elke overtreding moest apart vervolgd worden door justitie en die had voor apk's uiteraard niet de grootste prioriteit. De Bovag was dit een doorn in het oog omdat het percentage verlopen apk's steeds meer opliep. Om die reden is deze overtreding nu 'vermulderd' en kan nu via Leeuwarden administratief worden afgehandeld. Natuurlijk zal de achterstand niet direct zijn ingelopen maar met bangmakerij door 'de overheid' heeft het niets van doen. Deze vermuldering is onder pressie van de autobranche tot stand gekomen. We zullen zien hoe effectief het is maar ik voorspel je dat je dit jaar niet heelhuids doorkomt zonder een boete van (ik dacht) € 180,-. Succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2005 09:19 #77951 door
Het komt zeker voor dat je eruit gepikt wordt, kijk maar op dit forumbericht:
www.spitfire.nl/discussion.asp?page=107&show=4755&cat=2#text
Meestal kom je er vanaf door met bewijsmateriaal voor te komen, maar het ligt aan het begrip van de rechter.
Ik zou het risico niet nemen en wel schorsen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2005 09:52 #77950 door
Sterker nog.....
Ik ben momenteel ook in de slag met justitie omdat we bij een auto hebben vergeten om de schorsing te verlengen. We hadden in juni die schorsing moeten verlengen, door allerlei omstandigheden is dit niet gedaan en in september lag er een brief in de bus of dat daadwerkelijk onze auto was, en dat we een boete tegemoet konden zien. Nou die boete op basis van het in het bezit hebben van een auto die dus niet verzekerd is. De boete is 320 euro geworden. Dit kun je weer aanvechten d.m.v. een brief, maar dat heeft weinig zin. We moeten nu de stemming van de rechter en de "live" toelichting richting de rechter zijn werk laten doen. Ik vind het erg ver gezocht mede ook omdat het hier om een auto gaat die al langere tijd geschorst is, en waarbij simpelweg de schorsing niet is verlengd. Ze moegen trouwens komen kijken naar dit "project" met de beste wil van de wereld zou ik er niet eens mee kunnen rijden maar goed, dat kunnen ze van verre natuurlijk ook niet zien.....
Dus om kort te gaan, er wordt dus echt wel gecontroleerd!!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD