amazon cabrio
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2005 20:05 #52683
door
amazon cabrio is gemaakt door
Kent er iemand ongeveer de waarde van een cabrio van 1967 als hij in goede staat is zowel mechanisch als carosserie? Reden van mijn vraag is dat ik misschien zo een cabrio ga aankopen, maar dan wel in minder goede mechanische staat (staat al 8 jaar stil), carosserie is ok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2005 21:05 #78211
door
Beantwoord door in topic amazon cabrio
Bij mijn beste weten heeft de belgische carrossier Coune in 1962 één 2-zits cabrio en vier 4-zits cabrio's gebouwd. Er zijn nog twee originele 4-zitters bekend, het wrak van een derde heeft gediend als basis voor de replica die door Guy Vermant gebouwd is enkele jaren geleden, de andere twee zijn echt verschroot. De wagens hadden een echte versteviging in de regio van het schutbord en A-stijl, de dorpels en in de regio van de achterbank. Ten gevolge van de versteviging van de dorpels zijn de deuren dienovereenkomstig ingekort (lager gemaakt). Ook was het front versterkt: alle oorspronkelijk geschroefde verbindingen waren doorgelast teneinde stijfheid van de koets te verhogen - met succes. Natuurlijk zijn er enkele coaches in eigen beheer opengeknipt, of die cabrio interessant is, hangt af van de mate van versteviging van de koets en de constructie van de kap. Wat betreft prijs: wat de gek ervoor over heeft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2005 10:24 #78210
door
Belangrijkste is of er een RDW goedkeuring op zit. Een jaar geleden werd er een op deze site aangeboden die gemaakt was voor de STASi die moest 10000 euro kosten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2005 12:16 #78209
door
Net wat Ronald zegt kijk goed uit wat het RDW betreft, je zal er waarschijnlijk ook mee willen rijden??
Vraag het aan Joop Noordhuizen die heeft namelijk een keer een cabrio gebouwd, hij woont in Westervoort bij Arnhem
Vr.gr. Kees Vos
Vraag het aan Joop Noordhuizen die heeft namelijk een keer een cabrio gebouwd, hij woont in Westervoort bij Arnhem
Vr.gr. Kees Vos
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2005 13:20 #78208
door
Willy, als je foto's wilt dan heb ik wel wat, ksphoa@interestate.nl
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2005 16:59 #78207
door
Ben deze middag gaan kijken: het werd een teleurstelling: er was geen kap ingebouwd, alleen een afdekzeil, er werd alleen verstevigd onderaan met 2 balken onder de achterzit, de carosserie was toch wel erg beschadigd rechtsvoor en alle chroom was verdwenen van de bumpers. Wat ik al wist: koppelingskabel, remmen,lek aan de waterpomp, voorruit stuk. De prijs was niet zo hoog (3500 Euro)maar wat vooral tegenviel was de niet-aanwezige kap en het te weinig aan versteviging.
Hartelijk bedankt iedereen voor de supersnelle reacties.
Hartelijk bedankt iedereen voor de supersnelle reacties.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2005 10:03 #78206
door
Willy, is eerste instantie is zoiets pas iets waard als er een formeel nederlands kenteken bij is. Anders is het gewoon een van het dak ontdane body. Dus wees gewaarschuwd. Typegoedkeuring te krijgen is geen sinecure.
Waarde van een cabrio lijkt mij zeker 1,5-2 x een fraaie Amazon, dus dat moet je kunnen inschatten.
Rob Hendriks
Waarde van een cabrio lijkt mij zeker 1,5-2 x een fraaie Amazon, dus dat moet je kunnen inschatten.
Rob Hendriks