velleman kit

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2005 12:19 #52660 door
velleman kit is gemaakt door
Hallo wij hebben een Amazone van 1970. Ik heb een Velleman kit in elkaar geknutseld nu moet hij er nog in. Nu mijn vraag, moet ik alle originele draden laten zitten en de kit erbij zetten, of moeten bijvoorbeeld de draden van de bobine los en moeten de draden van de kit op die vrije plaatsen ? De condensator moet los dat begrijp ik uit de tekening die erbij zit, maar de rest is me onduidelijk. Alvast weer bedankt, Tinus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2005 13:15 #78344 door
Beantwoord door in topic velleman kit
Hallo Tinus,
De draad tussen verdeler en bobine moet er tussen uit. De condensatordraad moet je ook los koppelen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2005 08:55 #78343 door
De rest kan dus blijven zitten, en heeft dan geen invloed meer op de ontsteking ? Ik ben namelik meer van het mechanische dan het elektrische werk.
Groet, Tinus.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2005 13:06 #78342 door
Aansluiting 3 op -aansluiting van de bobine (oude draad naar verdeler verwijderen).
Aansluiting 1 op +aansluiting van de bobine.
Aansluiting 2 op verdelerhuis (condensatordraad loskoppelen.)
Aansluiting 4 naar massa.
Als je de + aansluiting van de bobine niet kunt gebruiken dan moet je er wel om denken dat je aansluiting 1 op een door het contactslot geschakelde aansluiting monteert, anders blijft er constant spanning op de kit staan.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2005 21:01 #78341 door
Dan kan aansluiting 1 toch op het contactslot ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2005 23:37 #78340 door
Het enige probleem wat er kan zijn als je de + op het contactslot aansluit is dat er tijdens het starten geen stroom op je velleman staat. Dit is op te lossen met twee diodes van +/- 5 amp. deze sluit je aan op resp. de rode en de groene draad (naar sartmotor) die van het contactslot komen vervolgens naar je ontsteking.Een diode zorgt ervoor dat de stroom maar 1 richting op kan lopen.Dit is alleen nodig als je een bobine met gepantserde kabel hebt.Heb je die niet dan kun je gewoon de plus van de bobine gebruiken. Wat je ook kunt doen is de ontsteking via een schakelaar aansluiten op een draad die niet door het contact geschakeld word bijv. handschoenenkastverlichting.Nadeel is dat je niet moet vergeten hem uit te zetten. succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2005 23:45 #78339 door
Ja, bij de latere type ama wel.
Mijn amazon is nog uitgerust met het oude type contactslot met bewapende kabel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2005 00:30 #78338 door
(Het enige probleem wat er kan zijn als je de + op het contactslot aansluit is dat er tijdens het starten geen stroom op je velleman staat.)
Dat probleem heb ik opgelost door een startknop te monteren en via die knop de motor te starten, spaart ook je contactslot.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD