flashlube

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2005 22:29 #52653 door
flashlube is gemaakt door
Hallo iedereen, wie heeft er ervaring met het flashlube systeem met name bij gebruik bij rijden op LPG? Is er werkelijk minder "slijtage" aan klepzetels? www.flashlube-europe.com/
www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen...cherming_kleppen.htm
Groet Fred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2005 18:33 #78382 door
Beantwoord door in topic flashlube
Ik geloof het niet echt helemaal.
Als ik het goed begrijp is het olie. de lood die normaal door je benzine zit zorgt voor een dempende laag op je kleppen en zittingen, waardoor deze niet op elkaar inslijten. Omdat er geen lood in LPG zit moet je geharde klepzittingen monteren.
Als deze olie zou beschermen betekent het dat er olie langs je klepseals lekt, dit is dus normaal gesproken niet de bedoeling.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2005 21:12 #78381 door
Het is geen "olie" maar een substantie die dient als loodvervanger. Bij rijden op benzine kun je het in je tank bijmengen en bij rijden op LPG gebruik je een druppelaar/vernevelaar die het spul bijmengt in het spruitstuk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2005 11:24 #78380 door
ik heb het systeem een poosje gebruikt (5000km)ik vond het opzig wel een mooi systeem alleen het is lastig af te stellen, en die olie is niet op veel plaatsen verkrijgbaar, ik heb inmiddels mijn cilinder kop laten reviseren dus het potje is weer verdwenen en licht nu in de schuur, dus als iemand interesse heeft? niuew kost het systeem ongeveer 75 euro dacht ik , montage is heel eenvoudig

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2006 20:55 #78379 door
Marcel, ik heb wel interesse in je flashlube. Een nieuwe kost trouwens 49,50 euro incl vulling; www.lpginbouw.nl/flashlube.htm
Mail me maar even op f.markvoort@hetnet.nl
Groet Fred

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD