restauratie cursus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2006 21:44 #52615
door
restauratie cursus is gemaakt door
heeft iemand ervaring met de cursus van Fiete van der Grinten uit Enschede
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2006 23:55 #78593
door
Beantwoord door in topic restauratie cursus
Ik heb de (beginners)-cursus vorig jaar gedaan. Was leuk en leerzaam, niet te grote groep en een goede afwisseling tussen praktijk en theorie. Fiete doet voornamelijk (of zelfs alleen) Engelse auto's, dus het merendeel van de cursisten reed daar ook in. Maar dat maakt niet echt uit. Het grootste gedeelte van de groep waar ik in zat (en ik dacht dat dat in andere groepen ook zo was) is 'opgegaan' voor de vervolg-cursus. Ik ga dat misschien ook ooit nog eens doen. In mijn groep waren niet veel mensen die al wat zelf hadden gedaan aan auto's, als je al vrij veel ervaring hebt zou ik de beginners-cursus overslaan.
Zelfs mensen die uit het centrum of het westen van het land kwamen hebben geen avond gemist. Dat wil denk ik wel wat zeggen over hoe ze het beleefd hebben. Ik kom uit de buurt maar ben ook elke keer met veel plezier erheen gegaan.
De les is steeds opgebouwd uit een uurtje theorie en dan praktijk. O.a. remtrommel opgebouwd, motorblok opgebouwd (dus blok, krukas en zuigers, tuimelaars en klepstoters, niet helemaal afgebouwd zodat het ook kon draaien), carburateurs uitgebreid bekeken, beetje lassen, vervangen van kruiskoppelingen, draadboom aangesloten, afstellen van de auto van een medecursist, uitgebreide inspectie van de auto van een andere medecursist (soort APK) uit elkaar halen en in elkaar zetten van een versnellingsbak en nog wel meer van dat soort opdrachten.
Fiete zelf is een goede docent die goed reageert op vragen van de cursisten. Als je niet te veel ervaring hebt is de beginnerscursus wat mij betreft zeker een aanrader.
Zelfs mensen die uit het centrum of het westen van het land kwamen hebben geen avond gemist. Dat wil denk ik wel wat zeggen over hoe ze het beleefd hebben. Ik kom uit de buurt maar ben ook elke keer met veel plezier erheen gegaan.
De les is steeds opgebouwd uit een uurtje theorie en dan praktijk. O.a. remtrommel opgebouwd, motorblok opgebouwd (dus blok, krukas en zuigers, tuimelaars en klepstoters, niet helemaal afgebouwd zodat het ook kon draaien), carburateurs uitgebreid bekeken, beetje lassen, vervangen van kruiskoppelingen, draadboom aangesloten, afstellen van de auto van een medecursist, uitgebreide inspectie van de auto van een andere medecursist (soort APK) uit elkaar halen en in elkaar zetten van een versnellingsbak en nog wel meer van dat soort opdrachten.
Fiete zelf is een goede docent die goed reageert op vragen van de cursisten. Als je niet te veel ervaring hebt is de beginnerscursus wat mij betreft zeker een aanrader.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2006 22:32 #78592
door
Beantwoord door in topic restauratie cursus
Ik heb dezelfde ervaring! Deed begin zomer de cursus op een aantal zaterdagen. Hoewel de beginnerscursus erg basic is heb ik er evengoed wat van opgestoken. Kreeg door de lasoefening het vertrouwen om zelf mijn binnenscherm van mijn Amazon te vervangen! Is ook prima gelukt overigens!
Basis is afstellen, remmen, kruiskoppelingen etc. Goeie opfrisser, maar voor de ervaren sleutelaar te eenvoudig.
Wat betreft Fiete zelf: niets dan lof! Inderdaad een ideale leraar en een ontzettende enthousiast!
De rit vanuit Utrecht steeds weer waard geweest en een aanrader voor de hobbyist!
Basis is afstellen, remmen, kruiskoppelingen etc. Goeie opfrisser, maar voor de ervaren sleutelaar te eenvoudig.
Wat betreft Fiete zelf: niets dan lof! Inderdaad een ideale leraar en een ontzettende enthousiast!
De rit vanuit Utrecht steeds weer waard geweest en een aanrader voor de hobbyist!