amazon aanbod
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 00:58 #52578
door
amazon aanbod is gemaakt door
Ik heb een aanbod gekregen van een kennis van mij. Ze heeft een Amazon te koop voor 800 euro. Hij is uiterlijk nog mooi, maar onderaan zijn wat roestplekken te vinden. Ook is de achter bumper (verchroomd, jeweetwel) doorgeroest middenonder. De chromen accenten aover de deuren zijn prima, alleen die op de motorkap hangt los.
's Ochtends als het koud is, zoals nu, heeft de auto problemen met starten. Maar hij rijdt dus nog wel dagelijks. De auto rijdt op gas.
Er moet dus duidelijk wat aan geklust worden.
Ik heb een plekje in een boerenschuur waar hij prima kan staan, er staan vooral caravans daar. Ook heb ik wel tijd voorhanden. Kennis over de techniek van deze auto heb ik echter totaal niet. Wel ben ik verliefd op het model, en deze is nog donkerblauw ook.
Kunnen jullie mij raad geven?
's Ochtends als het koud is, zoals nu, heeft de auto problemen met starten. Maar hij rijdt dus nog wel dagelijks. De auto rijdt op gas.
Er moet dus duidelijk wat aan geklust worden.
Ik heb een plekje in een boerenschuur waar hij prima kan staan, er staan vooral caravans daar. Ook heb ik wel tijd voorhanden. Kennis over de techniek van deze auto heb ik echter totaal niet. Wel ben ik verliefd op het model, en deze is nog donkerblauw ook.
Kunnen jullie mij raad geven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 08:17 #78804
door
Beantwoord door in topic amazon aanbod
De prijs ligt iets boven het niveau van een sloopwagen. De roest aan de bumpers e.d. zijn geen probleem. De bumpers zijn gemakkelijk te vervangen door andere (betere) exemplaren. Montage is eenvoudig. De roestplekken onderaan zouden mij meer zorgen baren. Als de auto erg rot is dan zou ik het niet doen. Zelf repareren vergt speciaal gereedschap (o.a. Co2 lasapparaat), kennis, kunde en heel veel tijd. Uitbesteden gaat veel geld kosten. Als je de auto niet nodig hebt, zin hebt in een hobby en door schade en schande wijs wilt worden moet je het weer wel doen. Een goede Amazon waar "zo nu en dan" aan geklust moet worden heb je in principe niet voor dit bedrag maar je kunt geluk hebben (een aardige kennis). Neem iemand mee met kennis van auto's!
Succes.
Succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 08:46 #78803
door
Kiki, ik sluit me aan bij Han. Voor 800 Euro kan je niet veel Amazon verwachten (maar wel veel werk). Reken maar dat een restauratie al gauw meer dan 3 tot 5 jaar in beslag neemt als je dit zelf doet. Vooral als de auto niet naast huis staat is een periode van 10 jaar ook geen uitzondering (over de kosten heb ik het dan nog niet eens). Als je je hart op de Amazon hebt gezet, kan je beter even doorsparen. Vanaf 3000 tot 4000 Euro kan je een leuke Amazon kopen waar je jaren plezier aan kan hebben (maar wel wat aan zal moeten doen in de loop der jaren).
Succes en misschein welkom bij de club!!
Succes en misschein welkom bij de club!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 10:14 #78802
door
Bedankt voor de reacties!
Ik zal inderdaad iemand mee moeten vragen denk ik. En als dan blijkt dat er heel erg veel aan moet gebeuren kan ik zoals Robert van Es zegt misschien beter later een kopen die nog in goede/betere staat is.
Maar het komt erop neer dat wanneer de onderkant nog in redelijke staat is, ik de auto zelf misschien nog wel kan repareren? En ik bedoel dan dat er een berijdbare auto uitkomt. Want dan denk ik dat ik het ga proberen.
Ik zal nog laten weten of ik hem gekocht heb!
Kiki
Ik zal inderdaad iemand mee moeten vragen denk ik. En als dan blijkt dat er heel erg veel aan moet gebeuren kan ik zoals Robert van Es zegt misschien beter later een kopen die nog in goede/betere staat is.
Maar het komt erop neer dat wanneer de onderkant nog in redelijke staat is, ik de auto zelf misschien nog wel kan repareren? En ik bedoel dan dat er een berijdbare auto uitkomt. Want dan denk ik dat ik het ga proberen.
Ik zal nog laten weten of ik hem gekocht heb!
Kiki
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 10:57 #78801
door
Je kan altijd geluk hebben,ook voor rond de 1000euro kan je een redelijke auto die nog jaren mee kan treffen ,maar inderdaad wel iemand mee nemen die er kijk op heeft.
voor het verschil tussen 800 euro en de genoemde 3000-4000 euro kan je aardig wat repareren (zo lang je niet hoeft te laten spuiten en da's bij de bodem niet nodig
)
voor het verschil tussen 800 euro en de genoemde 3000-4000 euro kan je aardig wat repareren (zo lang je niet hoeft te laten spuiten en da's bij de bodem niet nodig
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 14:16 #78800
door
Volvo's zijn eenvoudige robuste auto's waar goed zelf is aan te sleutelen. Onderdelen zijn vlot leverbaar tegen een redelijke prijs. (zowel nieuw als gebruikt)
De waarde van een Volvo zit hem voornamelijk in de staat van de carroserie en de lak.
1000 euro kapot slaan om alleen al om achterstallig onderhoud weg te werken zodat je een lekker rijdende auto krijgt is bij een amazon is geen probleem..
Natuurlijk heeft zo'n goedkope auto wel een voordeel; als hij rijdbaar is en er zit een apk op, dan kan je er wel achterkomen of het volvo rijden wat voor je is zonder dat het gelijk bakken met geld kost.
De waarde van een Volvo zit hem voornamelijk in de staat van de carroserie en de lak.
1000 euro kapot slaan om alleen al om achterstallig onderhoud weg te werken zodat je een lekker rijdende auto krijgt is bij een amazon is geen probleem..
Natuurlijk heeft zo'n goedkope auto wel een voordeel; als hij rijdbaar is en er zit een apk op, dan kan je er wel achterkomen of het volvo rijden wat voor je is zonder dat het gelijk bakken met geld kost.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 14:43 #78799
door
Bedenk wel dat een oude auto meer tijd kost dan een moderne. Meer onderhoud, er gaat vaker nog wel eens iets stuk etc. Dat je totaal geen verstand hebt van de techniek is geen probleem, maar je moet je wel afvragen of je zin/tijd hebt om je daar in te verdiepen. Een beetje kennis van zo'n oude auto is toch wel handig (zeker als je niet alles uit wilt besteden en geen bakken met geld kwijt wilt zijn)...
<br><br>
Succes!!
<br><br>
Succes!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 19:11 #78798
door
Er van uitgaande ,dat de prijs reeel,is en je wilt toch graag 8oo euro weggooien,spoel ze dan door het toilet.Je hebt dan geen ergernis en grote kosten en je houdt ook een goede verstandhouding met je kennis.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 21:35 #78797
door
er is hier volgens mij veel te weinig info beschikbaar om een duidelijk
advies te kunnen geven of oordeel te vellen. Daarom is hulp/bijstand van betrouwbare
kenner absoluut noodzakelijk. Om dezelfde reden heeft elke replier wel een
punt en dus gelijk.
<br><br>
Eigen ervaring is echter dit: zo'n (max) 20 jaar terug
kocht ik bij garage in buurt een 1969 AM met kapotte LPG B20A erin voor 125
Euro (met 75.000 + 100.000 km op teller); de rest zag er op 1ste zicht wat
verwaarloosd uit, maar met mijn op dat ogenblik 18 jaar AM-ervaring was
direct te zien dat wat "eronder schuil ging" - behalve de bumpers - zo goed
als perfect was, twijfel was dus niet meer mogelijk: kopen dus. In deze AM
werd dan een (nu +-33 jaar oude) B20A ingebouwd, afkomstig van total loss
144 met 30.000 km op teller, kostte wel 500 Euro (overname, 33jaar terug bij
ernstige Volvo dealer, was dus zeker geen koopje, wel 100% betrouwbaar -
tip voor conservatie van motor:
motor werd regelmatig handmatig dmv zwengel telkens zo'n 100x rondgedraaid).
Resultaat - met nieuwe bumpers - was wel succes: ik had een
zo-goed-als nieuwe en - behalve de motor uit 144 - originele 1969 AM.
Motor is zo goed dat AM niet moet onderdoen in prestaties voor 940
met B230F erin (uitleg ligt wel in verschil in gewicht van beide wagens).
<br><br>
Conclusie: volgens mij bestaat dus wel de mogelijkheid
dat het "amazon aanbod" aan Kiki wel een koop kan zijn maar, toegeven,
de kans is echter klein.
advies te kunnen geven of oordeel te vellen. Daarom is hulp/bijstand van betrouwbare
kenner absoluut noodzakelijk. Om dezelfde reden heeft elke replier wel een
punt en dus gelijk.
<br><br>
Eigen ervaring is echter dit: zo'n (max) 20 jaar terug
kocht ik bij garage in buurt een 1969 AM met kapotte LPG B20A erin voor 125
Euro (met 75.000 + 100.000 km op teller); de rest zag er op 1ste zicht wat
verwaarloosd uit, maar met mijn op dat ogenblik 18 jaar AM-ervaring was
direct te zien dat wat "eronder schuil ging" - behalve de bumpers - zo goed
als perfect was, twijfel was dus niet meer mogelijk: kopen dus. In deze AM
werd dan een (nu +-33 jaar oude) B20A ingebouwd, afkomstig van total loss
144 met 30.000 km op teller, kostte wel 500 Euro (overname, 33jaar terug bij
ernstige Volvo dealer, was dus zeker geen koopje, wel 100% betrouwbaar -
tip voor conservatie van motor:
motor werd regelmatig handmatig dmv zwengel telkens zo'n 100x rondgedraaid).
Resultaat - met nieuwe bumpers - was wel succes: ik had een
zo-goed-als nieuwe en - behalve de motor uit 144 - originele 1969 AM.
Motor is zo goed dat AM niet moet onderdoen in prestaties voor 940
met B230F erin (uitleg ligt wel in verschil in gewicht van beide wagens).
<br><br>
Conclusie: volgens mij bestaat dus wel de mogelijkheid
dat het "amazon aanbod" aan Kiki wel een koop kan zijn maar, toegeven,
de kans is echter klein.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2006 21:52 #78796
door
Jullie zijn echte kenners begrijp ik. Bestaat er een mogelijkheid dat één van jullie mij zou kunnen helpen door een blik op de auto te werpen? Ik begin nu namelijk erg te twijfelen. Iemand die ik persoonlijk ken heeft wel verstand van auto's maar niet specifiek van oude Volvo's.
Ik woon zelf in de provincie Groningen.
Het spijt me als dit onbeschoft overkomt.
Ik kan ook wel foto's van de wagen op mijn site zetten, maar dat is misschien te oppervlakkig om een oordeel te vellen.
(En nee, ik wil geen 800 euro 'weggooien', ik wil graag een mooie auto kopen die ik zelf kan opknappen tot een nog mooiere auto.)
Groet, Kiki
Ik woon zelf in de provincie Groningen.
Het spijt me als dit onbeschoft overkomt.
Ik kan ook wel foto's van de wagen op mijn site zetten, maar dat is misschien te oppervlakkig om een oordeel te vellen.
(En nee, ik wil geen 800 euro 'weggooien', ik wil graag een mooie auto kopen die ik zelf kan opknappen tot een nog mooiere auto.)
Groet, Kiki