hulp gezocht om 444 door de keuring te krijgen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2006 00:00 #52391 door
Ik wil mijn in Zweden gekochte V444 laten registreren voor het Nederlandse kenteken. Deze unieke auto uit 1951 is in orginele (Zweedse) en zeer goede!!! staat (inclusief koekoek op het dak). De klus blijkt toch ingewikkelder dan ik aanvankelijk dacht en ik zou graag wat tips krijgen van een ervaren volvokenner.(op het gebied van remmen en algemene punten voor de keuring) Wie heeft er binnenkort tijd en zin om mij een zaterdag te assisteren. De volvo staat in Leeuwarden. Mijn telefoonnummer is 06-20736111

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2006 13:44 #79916 door
Ik heb voor mijn werk in het verleden enkele oldtimers vanuit Amerika door RDW laten keuren. Mij is opgevallen dat als de auto bewust niet helemaal door de eerste keuring valt en op één ding gaat worden afgekeurd (bv binnenspiegel te dof) je dit expres moet laten zitten en dan zijn ze vaker wat soepeler met de totaal keuring. Je kunt met die ene afkeurpunt een week later terugkomen om dit alleen even te laten zien om de totaalkeuring rond te krijgen.
Je zou bv een bevriende garage een apk kunnen laten doen zonder afmelden of zo. Bij rdw kijken ze toch puur naar apk eisen mbt de aan het bouwjaar gerelateerde en toen geldende eisen. Zorg dat je het bouwjaar kan aantonen. Chassisnummer goed leesbaar en op een plek dat bereikbaar is. Haal evt wel de koekoek eraf ivm uitstekende delen. Zitten er uitklapbare richtingwijzers erop? mogen weer werken! Er moeten (witte)stadslichten vóór op zitten, reflectors achterop, desnoods even Halfords dingetjes erop plakken(met NL afdruk erop). Mistlamp/ruitensproeiers/gordels/rechter spiegel/kachel+blower hoeft niet.Een groot voordeel is dat jouw auto uit Europa komt.
Tip: zorg dat alle smeerpunten goed gevuld zijn, scheelt in spelingen en evt. afkeurpunten. Wees open en eerlijk en verberg niks met tectyl of zo dit wekt alleen argwaan op. www.RDW.nl geeft heel veel info ook mbt de eisen. Keurmeesters zijn vaak gecharmeerd en echt behulpzaam bij mooie oldtimers en hebben een hekel aan bv oude relatief jonge geimporteerde auto's die vaak door handelaren worden aangeboden.
Heel veel plezier met de 444!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD