volvo 145e
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2006 09:04 #52371
door
volvo 145e is gemaakt door
Bij mij in de buurt (Brabant) staat een Volvo 145E Deluxe uit 1974 te koop. Weet iemand de zwakkere punten van de 145? Waar moet ik extra op letten? Een volgens de verhalen degelijk gerestaureerde 145, hoe betrouwbaar is zo'n auto? Ik heb zelf enkele jaren gereden in een Volvo Amazone uit 1966 in een matige staat en daardoor toch vrij veel kosten aan reparaties. Graag jullie reacties...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2006 12:22 #79982
door
Beantwoord door in topic volvo 145e
Je zou een aankoop adviseur in de hand kunnen nemen?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2006 16:25 #79981
door
Ik heb evt. nog wel een goede gebruiksauto, 142 te koop. D. Blauw, wit skai int. revisie B-20.....
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2006 20:05 #79980
door
Hier heeft die man niks aan toch??
Wanneer het een oude restauratie is kun je de roest er in ieder geval doorheen zien komen.
Verder ligt het aan de vraagprijs natuurlijk.
Is er veel aan te doen?
Als de motor moe is kun je er een andere in hangen, ophanging is te vervangen. carrosserie rond voorruit, achterklep, spatborden vooral vooraan, portieren, kriksteunen, achterranden schermen, reservewielbakken enz enz.
Wel ben ik het met eerdere spreker eens: deskundige hulp meenemen als je er zelf geen kijk op hebt.
Wanneer het een oude restauratie is kun je de roest er in ieder geval doorheen zien komen.
Verder ligt het aan de vraagprijs natuurlijk.
Is er veel aan te doen?
Als de motor moe is kun je er een andere in hangen, ophanging is te vervangen. carrosserie rond voorruit, achterklep, spatborden vooral vooraan, portieren, kriksteunen, achterranden schermen, reservewielbakken enz enz.
Wel ben ik het met eerdere spreker eens: deskundige hulp meenemen als je er zelf geen kijk op hebt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2006 09:27 #79979
door
Joep heeft gelijk, aan mijn antwoord heb je niets....hij heeft tevens gelijk met de genoemde zwakke plekken. Over het algemee is het wel redelijk te zien of plekken zijn weggewerkt of beginnend en oppervlakkig zijn. Vergeet nooit dat als je een blaasje van 1 cm ziet de ellende eronder minimaal dubbel zo groot is.....topje van de ijsberg.
Verder valt of staat het betrouwbaar/bedrijfszeker zijn natuurlijk met onderhoud. Om dat te kunnen zien zou ik een kenner meenemen. En een blik onder de motorkap zegt eeerg veel over het algemeen...
Kortom, lastig als je er zelf weinig kijk op hebt, dus neem iemand mee. Van de 10 auto's die 'gerestaureerd' zijn zijn de meesten slechts redelijk tot goed 'opgeknapt' en dat is nogal een verschil. Niet erg als je een nette gebruiksauto zoekt maar erg vervelend als je denk een roestvrije auto te kopen en overal de lak begint te bladderen...
Verder valt of staat het betrouwbaar/bedrijfszeker zijn natuurlijk met onderhoud. Om dat te kunnen zien zou ik een kenner meenemen. En een blik onder de motorkap zegt eeerg veel over het algemeen...
Kortom, lastig als je er zelf weinig kijk op hebt, dus neem iemand mee. Van de 10 auto's die 'gerestaureerd' zijn zijn de meesten slechts redelijk tot goed 'opgeknapt' en dat is nogal een verschil. Niet erg als je een nette gebruiksauto zoekt maar erg vervelend als je denk een roestvrije auto te kopen en overal de lak begint te bladderen...