elandrun 2006

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2006 20:14 #52362 door
elandrun 2006 is gemaakt door
Vandaag naar de Elandrun geweest. Leuk om eens te kijken, maar ik vraag mij af waarom de V44 dit eigenlijk organiseert/aan meebetaalt. Er waren erg weinig oldtimers en vooral modern spul. Ik zou zeggen: laat die clubs/registers het maar organiseren en betalen. Blijkbaar is er binnen de V44 weinig animo om te rijden (voorop gesteld dat er zo'n 5000 leden zijn).<br><br>
Voor foto's: P130 weblog

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2006 20:37 #80028 door
Beantwoord door in topic elandrun 2006
ik heb me ook prima geamuseerd, voor de verandering anoniem met rode integraalmuts in een metallicblauwe baksteen. Dit evenement is een mooi voorbeeld van initiatief nemen en paraplufunctie. Initiatief door het ooit op te zetten en overkoepelend doordat leden van alle Volvoclubs kunnen deelnemen. Ga jij volgend jaar ook op de baan? Ik observeer inderdaad dat de meeste kinderen van V44 oudgedienden eerder 440 rijden dan Amazon enzo, maar het blijft toch hetzelfde merk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2006 22:53 #80027 door
Siang heeft gelijk, (ik heb ook meegedaan met een Volvo 740 Turbo, dus niet een wagen geschikt voor jullie club).
Maar het is een mooi paraplu initiatief en de sportief competatieve houding tussen de diverse modellen en ook de bewondering voor de andere modellen dan de jouwe doet een Volvo hart toch goed.
Daarnaast is op zo'n dag goed te zien dat de "ouwetjes" het in ee groot aantal gevallen beter doen dan het moderne spul, ik kon het met de 740 Turbo ook niet helemaal bijbenen.

In ieder geval een perfect georganiseerd evenement, mijn complimenten voor jullie evenemententeam.

Maarten de Rijke
Volvo 700 Vereniging

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2006 20:01 #80026 door
Ben het inderdaad met je eens dat er weinig oldtimers waren. Ook al is het op zich ook wel leuk om te zien, dat je met een vrijwel standaard amazon op een paar oude 165 bandjes een snellere tijd kan neerzetten dan bijvoorbeeld een 'gepimpte' volvo 850... <br> Maar het evenement lijkt inderdaad steeds populairder te worden bij de moderne volvorijders. Met oa. als gevolg dat je erg lange wachttijden hebt om een 2e rondje te rijden. <br>
Wellicht zou het iets zijn om oud/modern te splitsen op 2 dagen. Neem bijvoorbeeld alle stoterstangen als een groep, en de bovenliggende nokkenassen als een groep. Of anders gewoon de oldtimerscheidslijn >25 jaar oud. <br>
Ben Flierman

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2006 23:41 #80025 door
Ja, menig succesvol evenement loopt het risico om aan het eigen succes ten onder te gaan; wat betreft ouwetjes: ik denk niet dat de 7 Amazons, de 3 1800's en de 2 Katteruggen het evenement financieel zouden kunnen dragen. Ter geruststelling: volgend jaar kom ik weer met de Amazon en niet met de boodschappen baksteen. Overigens compliment voor de organisatie! Mbt wachttijden: de techniek van de tijdwaarneming liet het af en toe afweten en er was af en toe tijd nodig om pylonnen op te ruimen of auto's af te slepen. Voor mezelf heb ik vastgesteld dat mijn 940 lpt sneller is dan mijn Amazon, maar eigenlijk wist ik dat al. Zo'n gemengd startveld heeft eigenlijk wel wat, het gaat tenslotte om de tijd die jijzelf neerzet en op deze manier kan je direct vergelijken met alle anderen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 22:50 #80024 door
Ook ik was dit jaar met de P1800S aanwezig. Volgend jaar hoop ik mijn Amazon klaar te hebben voor de strijd, dan gaat die de baan op in plaats van de P1800. Dus ook volgend jaar ben ik weer van de partij met een 'echte' oldtimer. Natuurlijk is het leuk dat er zo veel verschillende typen Volvo te zien zijn. Het leuke is dan wel dat bij de 100 meter sprint iedereen eruit gereden wordt door een snelle Amazon.... Een nadeel van zo'n evenement is dat het erg verslavend is....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 23:15 #80023 door
op de website www.volvo700vereniging.nl staan in de rubriek 'recente berichten' , elandrun, helemaal op het eind enkele filmpjes van de elandrun 2006, 2005 en 2004. Leuk vind ik dat één van de opnamen vanuit mijn Amazon genomen is, je herkent het aan het dashboard en aan de windvaantjes op de ruitenwissers. En ja, de ultieme Amazon.... 170PK, schijven rondom en alles erop en er aan behalve een tripmaster, maar dat is dan ook meer bedoeld voor een andere tak van autosport, waaraan ik ook verslaafd ben geraakt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD