euro autoparts

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 00:12 #52357 door
euro autoparts is gemaakt door
Al enige tijd heb ik een doorroestende voordeur (rechts). Nu weet ik wel dat het misschien het verstandigst is om ergens een goede, harde rechtervoordeur te vinden en te laten spuiten, maarlaatst kwam ik op de site van Euro-Autoparts en daar verkopen ze reparatieplaatwerk. Heeft iemand hier ervaringen mee en zou het een idee (of überhaupt mogelijk) zijn om een rechtervoordeur in de hoek met zo'n reparatieplaat netjes te lassen? Alvast bedankt voor jullie ideeën/ tips! Vriendelijke groeten, Marijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 00:14 #80056 door
Beantwoord door in topic euro autoparts
O ja, het gaat hier om een '69-er, dus met opgelegde klinken, maar voor het onderste gedeelte is dat misschien niet relevant??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 08:26 #80055 door
Als je een 4-deurs hebt, verkoopt het vod ook nog reparatieplaten voor de deur. Het is goed mogelijk, maar wel werk voor de wat gevorderde hobbyist. De deurplaat moet om het frame worden gevouwen met een dolly en hamer en een speciale tang. Ook opletten dat met lassen de plaat niet gaat trekken en zo de deur vervormt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 09:06 #80054 door
Deuren zijn prima te repareren door een goede plaatwerker. Reparatieplaatwerk, zeker voor 140/240 is op vele adressen te koop of te bestellen, ook bij de autoshop om de hoek. Plaatwerk zal niet duur zijn. De reparatie is echter een kwestie van zorgvuldig en goed plaatwerken, dan kan er verrassend veel en goed worden hersteld. Belangrijk is goede roestpreventie na het werk. Maarrr: gezien het aantal uren dat er in gaat zitten (ook een beun doet het niet voor niets) en het noodzakelijke, strakmaken/vertinnen en spuitwerk, kunnen de uiteindelijke kosten tegenvallen, tenzij je natuurlijk zelf een handige plaatwerker bent. Als je het volle tarief moet betalen is, zeker voor een 140 een goede gebruikte deur (en laten spuiten) een stuk goedkoper.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 09:16 #80053 door
Deuren netjes repareren is MOEILIJK! Ten minste voor de Duett waren de verkrijgbare reparatieplaatjes ook nog eens van een beroerde pasvorm, zo slecht dat je ze net zo goed zelf kunt maken. Je hoeft je niet te schamen als je dit uitbesteed aan een goede plaatwerker.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 10:20 #80052 door
het idee goede, roestvrije, stukjes/stukken halen uit afbraak plaatwerk en
dit gepast inlassen heb ik al enkele keren met succes toegepast, bvb.
onderste hoek van front of spatbord, etc. Onderste voorste hoekje van AM
voordeur (links) klopte ik zelf in juiste vorm (omdat geen afbraak beschikbaar),
zowel de binnenkant als de buitenkant.
Overleg vooraf bepaalt hoeveel moet weggeslepen worden, maar zeker
niet te weinig. Ben het wel eens met Kees dat het een moeilijke en
tijdrovende opdracht is. De voldoening achteraf is des te groter, en
kostprijs verwaarloosbaar.
<br><br>
Ik zag onlangs resultaten van mensen die voor hobby cursus plaatslagen
volgden, en resultaten waren echt verbluffend. Dit sterkt de overtuiging
er toch steeds maar zelf opnieuw aan te beginnen. In elk geval succes
met reparatie, en groeten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 13:39 #80051 door
Het strakmaken, vertinnen!!! en het op de juiste manier behandelen van het plaatwerk (binnen/buitenwerk) vormen uiteindelijk wel de basis van het succes.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 15:24 #80050 door
Op de site van Mobylas staat een reportage over het vervangen van een deurplaat. Geeft een idee van hoe en wat. www.mobylas.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2006 20:00 #80049 door
Hartelijk dank voor de goede tips en reacties! Ik heb via via een goede plaatwerker kunnen bereiken en de afspraak is gemaakt! Gaat helemaal goedkomen deze zomer! Vriendelijke groeten, Marijn!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD