voor'speer' p1800

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 15:01 #52335 door
voor'speer' p1800 is gemaakt door
Ik ben mijn 1800 (1965) aan het strippen. De voorspeer krijg ik er niet af. Een punt krijg ik niet los, de een-na-laatste van de voorzijde af gerekend.
Hoe kom ik daarbij?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 17:21 #80171 door
Beantwoord door in topic voor'speer' p1800

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2006 17:24 #80170 door
Hallo Niek, Heb je de spatplaat aan de achterzijde van het voorwiel er al af? Volgens mij zit daar een bevestigings schroef van de sierlijst achter.
Succes, H.v.Roekel

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2006 21:40 #80169 door
Niek, ik vraag me af wat je de voorspeer bedoelt, de sierstrip op het spatbord ?
Ik ben bezig met het opbouwen van een P1800 uit 1963, de sierstrips zitten vast met plaatjes in de strip waar een klein stukje draadeind, ongeveer M4 op gesoldeerd zit, vervolgens een moertje aan de binnenzijde van het scherm.
Ik zou jou ook wat willen vragen: ik heb i.t.t. wat jij doet mijn 1800 niet zelf gesloopt maar er een in onderdelen gekocht...
Veel is uit de boeken te halen, maar wat ik nu bijvoorbeeld niet kan vinden is waar de kilometertellerkabel, komende vanaf de overdrive, naar binnen moet. Via het deksel op de tunnel, net boven de bak ? Logisch leek me een gat in het schutbord rechts (van binnenuit gezien) naast de kachel, maar op foto's van andere 1800's zie ik daar de capillairen naar binnen gaan voor water- en olie-temp.
Weet jij hoe die kabel moet lopen ?
groeten, Dick

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2006 21:47 #80168 door
Ehh Dick,

je hebt te maken met een non-techneut. Ik kan nog net het hele interieur vervangen (en daar ben ik al heel trots op) en probeer nu al het chroom + rubbers aan de buitenkant te demonteren. Daar heb ik dus al problemen mee.

Maar even over de voorspeer, ja daarmee bedoel ik de sierstrip op het spatbord. Ik kan dus echt niet bij 1 bevestigingspunt. De een-na-laatse vanaf de neus gezien. Van binnen is er geen mogelijkheid en van onderaf zit er ook iets voor. Er zit een soort binnenscherm in en voel van onderaf een dik rubber. Het is geen ramp als die er niet af wil, dan laat ik deze er nog op en demonteer ik die wel bij/met de plaatwerker.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD