de alv
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2006 22:40 #52304
door
de alv is gemaakt door
Nou, lekker laat, die uitnodiging voor de ALV. Ik heb volgende week al iets en vast vele andere leden ook. Zo hou je de opkomst lekker laag en beperk je de kritiek.
Geen goede zaak!
Geen goede zaak!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2006 22:51 #80317
door
Beantwoord door in topic de alv
De datum van de ALV is al maanden tevoren aangekondigd in VCM. Je hebt nu nog twee weken de tijd om bezwaren schriftelijk in te dienen nu je alle stukken gezien en geanalyseerd hebt. Als je bezwaren hebt en goed voorbereid bent, is dat toch genoeg?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2006 23:26 #80316
door
Siang,
Ten eerste is de ALV al over een week en niet over twee weken (het kan goed zijn dat dit te laat is volgens de statuten, zoek ik na) en ten tweede zijn er nauwelijks stukken te analyseren ter voorbereiding van de ALV: buiten de notulen en financien is er geen onderbouwing van de agenda en valt er weinig voor te bereiden. Wat valt er nog verder te zien en te analyseren, zoals je aanbeveelt? Het agendapunt 'website' en 'integratie 164-register'?
Wat moeten we hiermee? De website zou al twee of drie jaar of langer geleden gemoderniseerd zijn. Moeten we er nu nog over discussieren waarom dit nog steeds niet gelukt is? We zijn verreweg de grootste Volvovereniging en worden links en rechts ingehaald en uitgelachen door clubs met prachtige sites en bijbehorende professionaliteit. Zijn we met 4000 leden dermate gezapig dat niemand durft te zeggen dat het bij de V-44 vereniging een amateuristische boel is? Alleen maar lid voor de onderdelen en voor de rest kritiekloos?
Dan is er nog het agendapunt over het 164-register. Voor een lid evenmin iets aan voor te bereiden, vanwege het totaal ontbreken van de stukken. Wat wordt er besproken, wat is de visie van het bestuur? Geen voorbereiding mogelijk voor dit agendapunt.
Verder moet me wel van het hart dat er binnen de vereniging een club is die de rug recht houdt: de redactie van het VCM. Bewonderenswaardig hoe deze het werk blijft doen, ondanks hun kritiek op het bestuur. Hulde!
Ten eerste is de ALV al over een week en niet over twee weken (het kan goed zijn dat dit te laat is volgens de statuten, zoek ik na) en ten tweede zijn er nauwelijks stukken te analyseren ter voorbereiding van de ALV: buiten de notulen en financien is er geen onderbouwing van de agenda en valt er weinig voor te bereiden. Wat valt er nog verder te zien en te analyseren, zoals je aanbeveelt? Het agendapunt 'website' en 'integratie 164-register'?
Wat moeten we hiermee? De website zou al twee of drie jaar of langer geleden gemoderniseerd zijn. Moeten we er nu nog over discussieren waarom dit nog steeds niet gelukt is? We zijn verreweg de grootste Volvovereniging en worden links en rechts ingehaald en uitgelachen door clubs met prachtige sites en bijbehorende professionaliteit. Zijn we met 4000 leden dermate gezapig dat niemand durft te zeggen dat het bij de V-44 vereniging een amateuristische boel is? Alleen maar lid voor de onderdelen en voor de rest kritiekloos?
Dan is er nog het agendapunt over het 164-register. Voor een lid evenmin iets aan voor te bereiden, vanwege het totaal ontbreken van de stukken. Wat wordt er besproken, wat is de visie van het bestuur? Geen voorbereiding mogelijk voor dit agendapunt.
Verder moet me wel van het hart dat er binnen de vereniging een club is die de rug recht houdt: de redactie van het VCM. Bewonderenswaardig hoe deze het werk blijft doen, ondanks hun kritiek op het bestuur. Hulde!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 00:53 #80315
door
Over een week al, dat betekent dat ik dit jaar voor de verandering wel kan komen. Gezapig en amateuristisch? Als je van mening bent dat zo'n grote club dynamischer en meer betrokken kan zijn, stel je dan verkiesbaar als bestuurslid of help het bestuur met constructieve ideëen. De 164 is vorig jaar op de alv al erkend als clubauto, dat werd naar mijn mening ook tijd, 19 jaar nadat de toenmalige voorzitter en erelid wijlen Edu Louwerens dat voorstelde en de ALV dat afwees. Website: ok, achterhaalde technologie en in vergelijking met andere clubs een beperkte interactiviteit. Punt van extra aandacht, maar naar mijn mening geen halszaak. Wat ik uit de stukken lees, is dat er een professioneler toezicht gehouden (moet) gaan worden op het budget van de diverse activiteiten, maar tot nu toe heeft de club het gevoerde financiele beleid op die punten ook overleefd. Het is en blijft allemaal liefdewerk, oud papier en met de beste intenties uitgevoerd. En ja, ik heb het redactioneel van de redactie gelezen maar ben geen echte insider, dus ik heb geen idee wat er speelt en ben niet van plan hierover te speculeren. Als er tussen partijen verschil is in inzicht of mening, dan is het mijn grondhouding dat die meningen naast elkaar gelegd moeten kunnen worden en aan elkaar getoetst. Er hoeft niet per sé consensus te volgen uit zo'n vergelijk, hooguit inzicht in en respect voor de mening van elkander. Dan heb je de condities geschapen om een bruggetje te bouwen. En ja, hulde voor zowel de redactieleden als de bestuursleden van nu, vroeger en toekomst want ga er maar aanstaan!
Ikke? Neen dank je, sedert jaren heb ik diverse bestuursfuncties bij andere verenigingen waaronder momenteel een voorzitterschap en dat zal in de toekomst niet anders zijn. Bovendien ben ik van mening dat oldtimers zoals ik inmiddels opgevolgd moeten worden door de volgende generatie opdat de club continuiteit heeft in zeer actieve leden. En wat betreft ingehaald worden: mijn standaard Amazon heb ik onlangs nog gezien op 165 km/h, kan dus nog redelijk meekomen in deze tijd.
Ikke? Neen dank je, sedert jaren heb ik diverse bestuursfuncties bij andere verenigingen waaronder momenteel een voorzitterschap en dat zal in de toekomst niet anders zijn. Bovendien ben ik van mening dat oldtimers zoals ik inmiddels opgevolgd moeten worden door de volgende generatie opdat de club continuiteit heeft in zeer actieve leden. En wat betreft ingehaald worden: mijn standaard Amazon heb ik onlangs nog gezien op 165 km/h, kan dus nog redelijk meekomen in deze tijd.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 03:28 #80314
door
Website: ok, achterhaalde technologie
Ach laten wij ons troosten ,de meeste bezoekers hier rijden er ook in
Liever achterhaalde technologie die zijn dienst bewezen heeft en nog steeds doet ipv hypermodern.
Aan jullie de keus of't nu over de auto of over het forum gaat
Ach laten wij ons troosten ,de meeste bezoekers hier rijden er ook in
Liever achterhaalde technologie die zijn dienst bewezen heeft en nog steeds doet ipv hypermodern.
Aan jullie de keus of't nu over de auto of over het forum gaat
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 11:10 #80313
door
Casper,
"ZE" moeten dit en "ZE" moeten dat en "ZE" doen het niet goed...
Enne, wat doe JIJ zelf voor de club ???
"ZE" moeten dit en "ZE" moeten dat en "ZE" doen het niet goed...
Enne, wat doe JIJ zelf voor de club ???
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 11:25 #80312
door
beste Casper, de datum van de ALV staat al maanden in mijn agenda, dus kennelijk ben je niet alert genoeg geweest, kan je het bestuur niet kwalijk nemen. Dat je je geen mening kunt vormen over bepaalde agendapunten door het ontbreken van informatie is altijd makkelijk gezegd, ik laat me tijdens de vergadering graag vertellen wat er gaande is, en kan dan tijdens de discussie wel een mening vormen. Ronduit frappant vind ik je opmerking over de relatie tussen het bestuur en de redactie van het VCM: ook daar ontbreekt het een buitenstaander aan informatie, maar dan heb je kennelijk ineens wel een mening paraat. Maar ik geloof dat, als ik jouw verhaal tussen de regeltjes door lees, je een probleem hebt met het bestuur en dan zijn inderdaad snel stokken gevonden om de hond te slaan. Natuurlijk mag een ieder zijn mening hebben, heb ik ook, maar zou het niet beter zijn om dan de betrokkenen er op aan te spreken en naar een vergadering te komen in plaats om van de zijlijn allemaal stemmingmakerij rond te toeteren? Kan de club nooit ten goede komen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 11:27 #80311
door
oja, vergeet ik nog: ik ben lid van heel wat clubs (geweest), maar zie zelden zo'n fraaie uitnodiging en jaarverslag als van de v44
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 11:44 #80310
door
Al maanden staat deze datum al op de website bij evenementen en op de evenementenkalender in het blad! Zet ik dat dan voor Jan ... op de de site?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2006 18:58 #80309
door
ik heb nog geen uitnodiging ontvangen