verkeerd bouwjaar
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 19:05 #80581
door
Beantwoord door in topic verkeerd bouwjaar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 19:09 #80580
door
Bijgaand bewijs dat het echte Zweed(t) is.
Kun je af en toe nog ruiken.
img504.imageshack.us/my.php?image=zweedskenteken3nt.jpg
Kun je af en toe nog ruiken.
img504.imageshack.us/my.php?image=zweedskenteken3nt.jpg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 19:20 #80579
door
Het blijft natuurlijk niet juist, maar ik vind dat we hem moeten gedogen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 19:25 #80578
door
Rinus,<br>
Ik denk niet dat je je ongerust hoeft te maken. Een aantal jaren geleden hadden alle oldtimers onder het kopje eerste toelating 30-06-19** staan. Er werd dus standaard voor het midden van het bouwjaar gekozen (en logische keuze lijkt mij) Waarom er nu opeens februari staat is mij niet helder.<br>
Wat wel belangrijk is dat de overige gegevens kloppen zoals chassis nummer etc.<br>
Mocht je omwille van originaliteit o.i.d. de juiste gegevens op je kentekenbewijs vermeld willen hebben dan is dit m.i. mogelijk. Dan moet je eens informeren bij de RDW.<br>
Succes<br><br>
PS. Een verzoek aan de lolbroeken om flauwe grappen achterwege te laten. Iemand legt een probleem aan ons (forumbezoekers) voor en is op zoek naar een serieus antwoord.
Ik denk niet dat je je ongerust hoeft te maken. Een aantal jaren geleden hadden alle oldtimers onder het kopje eerste toelating 30-06-19** staan. Er werd dus standaard voor het midden van het bouwjaar gekozen (en logische keuze lijkt mij) Waarom er nu opeens februari staat is mij niet helder.<br>
Wat wel belangrijk is dat de overige gegevens kloppen zoals chassis nummer etc.<br>
Mocht je omwille van originaliteit o.i.d. de juiste gegevens op je kentekenbewijs vermeld willen hebben dan is dit m.i. mogelijk. Dan moet je eens informeren bij de RDW.<br>
Succes<br><br>
PS. Een verzoek aan de lolbroeken om flauwe grappen achterwege te laten. Iemand legt een probleem aan ons (forumbezoekers) voor en is op zoek naar een serieus antwoord.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 20:41 #80577
door
Waarschijnlijk ruilt de ama wel binnenkort de brandstoftank om voor een conservatieve denktank van een Amerikaanse uitvoering.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 20:50 #80576
door
Sander, volgens mij mag mijn amazon niet trouwen volgens de Ned. wet. Het is nl. een hermafrodiet. Er zit wel een uitlaat aan maar er komt alleen maar gas uit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2006 21:19 #80575
door
ze hadden de dat forsta reg.28-9 moeten gebruiken,wat op het Zweedse kenteken staat.
ook een zweeds kenteken bestaat tegenwoordig uit 2 delen, de technische gegevens en de tenaamstelling van de zweedse eigenaar, dit onderste gedeelte van het kenteken waarop de datum van eerste registratie staat is soms niet bij de auto,ten tijde van de keuring,wel het bovenste gedeelte met de technische gegevens en in zweden het modeljaar welke loopt van augustes tot aug vandaar de datum 28-2;staat het bouwjaar vermeld dan wordt 30-6 van dat jaar genomen.
Ook kan tegenwoordig door de RDW in het Eugaris systeem(aangesloten buitenlandse registers)de juiste datum van eerste toelating/of registratie worden opgezocht.dit raadplegen kan tot ongeveer 5 jaar nadat de auto in dat land is uitgeschreven.
ook een zweeds kenteken bestaat tegenwoordig uit 2 delen, de technische gegevens en de tenaamstelling van de zweedse eigenaar, dit onderste gedeelte van het kenteken waarop de datum van eerste registratie staat is soms niet bij de auto,ten tijde van de keuring,wel het bovenste gedeelte met de technische gegevens en in zweden het modeljaar welke loopt van augustes tot aug vandaar de datum 28-2;staat het bouwjaar vermeld dan wordt 30-6 van dat jaar genomen.
Ook kan tegenwoordig door de RDW in het Eugaris systeem(aangesloten buitenlandse registers)de juiste datum van eerste toelating/of registratie worden opgezocht.dit raadplegen kan tot ongeveer 5 jaar nadat de auto in dat land is uitgeschreven.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2006 19:54 #80574
door
"Sander, volgens mij mag mijn amazon niet trouwen volgens de Ned. wet. Het is nl. een hermafrodiet. Er zit wel een uitlaat aan maar er komt alleen maar gas uit." <br><br>
Mogen hermafrodieten niet trouwen? Wat een disciminatie zeg...<br><br>
En zo'n conservatieve tank, heeft dat nog invloed op het gedrag van de automobiel? Misschien wat feller of houdt hij juist wat in...?
Mogen hermafrodieten niet trouwen? Wat een disciminatie zeg...<br><br>
En zo'n conservatieve tank, heeft dat nog invloed op het gedrag van de automobiel? Misschien wat feller of houdt hij juist wat in...?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2006 11:07 #80573
door
Han,
Vind je je verzoek om flauwe grappen achterwege te laten niet een beetje overtrokken? Rinus stelt zelf de vraag of hij misschien bang moet zijn dat zijn auto het land wordt UITGEZET.
Daarbij komt dat je geen slapende honden wakker moet maken (RDW informeren)
Vind je je verzoek om flauwe grappen achterwege te laten niet een beetje overtrokken? Rinus stelt zelf de vraag of hij misschien bang moet zijn dat zijn auto het land wordt UITGEZET.
Daarbij komt dat je geen slapende honden wakker moet maken (RDW informeren)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2006 12:55 #80572
door
Sander, een hermafrodiet kan in principe met zichzelf trouwen. Alleen deze mogelijkheid geeft de Nederlandse wetgeving nog niet. Ik weet niet wat het rijgedrag met een conservatieve tank is. Ik rij wel altijd defensief en dat is een andere vorm van rijstijl die prima past bij een Volvo Amazon.
De defensieve rijstijl wordt ook door veel Volvo rijders in Zweden toegepast. Dat is waarschijnlijk de reden dat onze Amazons nog zo goed in elkaar zitten. De geschiedenis van mijn amazon geeft dat aan. De eerste eigenaar heeft er 21 jaar mee gereden en 120.000 kilometers.
De defensieve rijstijl wordt ook door veel Volvo rijders in Zweden toegepast. Dat is waarschijnlijk de reden dat onze Amazons nog zo goed in elkaar zitten. De geschiedenis van mijn amazon geeft dat aan. De eerste eigenaar heeft er 21 jaar mee gereden en 120.000 kilometers.