laatste keer.. caravan vraagjes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 21:01 #52194 door
Jaja het is gelukt, vanmorgen voor het eerst een stukje gereden met Amazone + Constructam, Eindelijk die trekhaak gemonteerd en het was echt geweldig. Caravan leeg en met zn tweeen in de auto dus het gewicht aan bagage zat er nog niet in maar het reed super. Heel stabiel op de weg, de auto had totaal geen moeite om het geheel vooruit te krijgen (B20B motor met k nokkenas) en op de snelweg gewoon power zat om in de overdrive te rijden met 85,90km. Werd niet warm of wat dan ook. Erg tof dus. Maar mijn vraag nu, het valt nu nog mee met overhangen maar ik denk dat als er wat bagage bijkomt ik wel verzwaarde veren nodig ga hebben. Heeft iemand een idee of ik veren of van die tijgerbollen ?? noem je dat zo ? moet gaan laten monteren ? Welke van beide het beste is dus. Ik twijfel of het uberhaubt nodig is maar wil vlak voor de vakantie niet ineens zien dat het niet gaat. Wat is dus slim...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 21:33 #80834 door
Beantwoord door in topic laatste keer.. caravan vraagjes
Wat dacht je van een weekeindje of dag proef draaien?
Alles wat je anders mee neemt ook nu er in en zien hoe het bevalt.
Dan kan je altijd nog overwegen om je veren te verzwaren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2006 23:12 #80833 door
Heb je de kogeldruk gemeten?
Ga even uit van ongeveer 60 kilo kogeldruk die je moet hebben om de caravan er strak achter te hebben.
Bij ons was het eerste jaar eigenlijk een drama. We gingen als een "V" over de weg. Het volgende jaar HD veren gemonteerd en de Combi staat er mooi recht bij.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 06:17 #80832 door
hoi bart

er zijn van die zwarte blokjes die zet je tussen de veren, dan blijft je vering stug
ik heb hier van die blokjes liggen
ik heb laats een paar van deze dingen in duitsland meegenomen.
heb je al een paar goede caravans spiegels,
ik heb er hier nog een paar liggen
passen goed op een volvo amazon.
ik hoor het wel

groet paul

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 14:41 #80831 door
Hoi Bart, Je vragen over het rijden met de caravan gezien, en de reacties. Zag echter geen reactie t.a.v. het rijden in de over- drive. Ik denk echter niet dat het verstandig is om met de caravan er achter in de overdrive te rijden, al kan de motor het misschien best, voor de overdrive kan het m.i. wel eens een korte levensduur worden. succes verder,

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 18:09 #80830 door
Hey paul dat klinkt goed !! Caravan spiegels heb ik via mijn opa geregeld maar die blokjes, bedoel je dat je die te koop hebt of bedoel je ze als tip, als je ze te koop hebt heb ik uiteraard interesse, wanneer je het als tip bedoelt kan je dan vertellen waar ze te koop zijn ?? Mail me anders even op bartvijfhuizen (@) hotmail.com

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD