zomerweer speelt klassieker parten
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 22:54 #52175
door
zomerweer speelt klassieker parten is gemaakt door
"Volgens de hulpdienst Route Mobiel kampen veel automobilisten met startproblemen, doordat airco's de stroom hebben opgeslurpt. De Wegenwacht van de ANWB krijgt veel pechmeldingen vanaf typisch 'zomerse' locaties, zoals het strand en campings. <b>De organisatie meldt ook meer hulpvragen binnen te krijgen van bezitters van "klassieke auto's</b>".
<br><br>
Houden we de klassieke Volvo allemaal nog een beetje koel? Lijkt me geen pretje om vandaag in de file terecht te zijn gekomen...
<br><br>
Volledige bericht staat overigens hier:
<br>
Hier dus
<br><br>
Houden we de klassieke Volvo allemaal nog een beetje koel? Lijkt me geen pretje om vandaag in de file terecht te zijn gekomen...
<br><br>
Volledige bericht staat overigens hier:
<br>
Hier dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 23:16 #80926
door
Beantwoord door in topic zomerweer speelt klassieker parten
Ik heb pas een paar weken een Amazon (B18 uit '68) en rij dagelijks 50 km woon-werk in deze auto. Wat even wennen is met dit weer is voor mij de intense hitte in de auto wanneer deze de hele dag in de zon heeft staan bakken, leuk dat Skay interieur...
Ik heb nog niet echt 'in de file' gestaan, maar sta dagelijks wel vaak in langzaamrijdend verkeer bij invoegen snelwegen (doseersystemen bijv.), en veel stoplichten. De temperatuurmeter van mijn motor heb ik daarbij nog niet zien oplopen gelukkig, maar wat ik wel erg jammer vind is dat ik de auto nagenoeg niet koel kan krijgen met het ventilatiesysteem. De rechterschuif staat helemaal omhoog (koud) maar hoe ik de linkerschuiven ook plaats, de lucht wordt nooit echt koel zo lijkt het, of er is gewoon te weinig doorstroom. In ieder geval schiet het niet op. Is dit normaal bij een Amazon? Of hoort een Amazon, bij een goedwerkende kachel, een prima volle stroom gekoelde lucht de auto in te blazen??
Ik heb nog niet echt 'in de file' gestaan, maar sta dagelijks wel vaak in langzaamrijdend verkeer bij invoegen snelwegen (doseersystemen bijv.), en veel stoplichten. De temperatuurmeter van mijn motor heb ik daarbij nog niet zien oplopen gelukkig, maar wat ik wel erg jammer vind is dat ik de auto nagenoeg niet koel kan krijgen met het ventilatiesysteem. De rechterschuif staat helemaal omhoog (koud) maar hoe ik de linkerschuiven ook plaats, de lucht wordt nooit echt koel zo lijkt het, of er is gewoon te weinig doorstroom. In ieder geval schiet het niet op. Is dit normaal bij een Amazon? Of hoort een Amazon, bij een goedwerkende kachel, een prima volle stroom gekoelde lucht de auto in te blazen??
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 23:18 #80925
door
NB: Ik dacht trouwens dat routemobil geen auto's ouder dan 12 jaar toeliet? Of staan die hulpvragen los van het lidmaatschap?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 23:32 #80924
door
Alle raampjes kunnen open. Het scheerraampje kan je zo draaien dat-ie wind naar binnen blaast maar dat is het zo ongeveer, tenzij je opteert voor installatie van AC hetgeen mogelijk is, zie de zoekfunctie. Wees blij dat het motorkoelsysteem goed functioneert, ik heb eens bij 45+ buitentemperatuur zodanig hinder gehad van het koelsysteem dat ik om motorwarmte kwijt te raken de kachel vol heb moeten aanzetten en die deed zijn werk heel goed!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 23:34 #80923
door
@Siang: Zijn dat die verhalen over de Sahara waar ik zo nu en dan posts over tegenkom? Heb je dit verhaal (reis?) ergens helemaal staan? Ik ben wel benieuwd!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2006 23:42 #80922
door
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 16:34 #80921
door
Is het trouwens niet een probleem van alle Volvo's dat ze heel snel warm (heet!) zijn. Ik heb een thermometerje in mn 144 zitten en die geeft in de zomer nog wel een temperaturen aan tegen de 50 graden celsius als de auto in de zon heeft gestaan! <br><br>
En nieuwere volvo's zijn ook erg warm... zonder AC dan natuurlijk.
En nieuwere volvo's zijn ook erg warm... zonder AC dan natuurlijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 22:25 #80920
door
Inderdaad, auto's van 12 jaar en ouder worden dor route mobiel gewoon niet geholpen, ook al was je vorig jaar lid geworden. De Anwb maakt geen onderscheid naar leeftijd. Dat er 'veel' klassiekers schijnbaar pech krijgen met dit warme weer is denk ik omdat het weer juist uitnodigde (eindelijk) om eens van de klassieker te genieten. Zal route mobiel een worst zijn. Trouwens, heb je een auto, klassieker en een motorfiets? Bij route mobiel zou je 3(!) keer lidmaadschap moeten betalen
, bij de anwb maar één keer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2006 23:29 #80919
door
Wat is het verschil tussen auto en klassieker? 1997 945 met net een ton zojuist ingereden, 1979 Mini Clubman Estate net terug van totale restauratie en is de preferente auto, 1962 Amazon waarmee ik vergroeid ben. Ik heb dit risico overigens afgedekt via de KNAC.