vervelende piep

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 12:02 #52127 door
vervelende piep is gemaakt door
Beste mede-volvorijders,

Sinds ik mijn volvo 144 rijd, hoor ik bij de wat hogere snelheden (100 - 120 km/h) een vervelende achtergrond "piep". Het lijkt daarbij alsof de auto remt of inhoudt. De remmen worden echter niet warm en als ik mijn koppeling intrap en even in z'n vrij rijd remt er niets... Heeft iemand een soortgelijke ervaring en/ of misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen, want ik zou het graag verhelpen. Bij een snelheid hoger dan 130 hoor ik het trouwens niet, maar dat kan ook door het hogere toerental (4-bak) komen!

Alvast bedankt voor jullie ideeën, suggesties, tips!

Marijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2006 17:10 #81161 door
Beantwoord door in topic vervelende piep
Komt de piep ook voor bij andere versnellingen, maw is het toerental afhankelijk of alleen snelheidsafhankelijk? Zou het windgeruis kunnen zijn van een spiegel of antenne? Als je licht aandoet is het dan anders? (V-snaar?)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 02:11 #81160 door
En is het eventueel weg als je je koppeling gedeeltelijk intrapt? (zo ja druklager van je versnellingsbak die oud begint te worden)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 13:27 #81159 door
Reactie @marcel: het is iets wat niet met een windsuis of iets dergelijks te maken heeft, het is duidelijk een geluid uit de auto zelf.

reactie @jojo: ik ga dat straks eens proberen, want dat durf ik zo niet te zeggen, waar ik zelf aan zat te denken is dat het iets aan de achteras is, hoewel die er prima uitziet en ik aan t rijgedrag van de auto helemaal niets merk. Misschiene ergens een paar versleten lagers??

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 21:06 #81158 door
Als het in je achteras zit ,zou ik verwachten dat je het nog steeds hoort als je de koppeling ingetrapt hebt.
Verdenk je (bijna versleten druklager) door rijden is op zich geen probleem (tot dat je je er dood aan ergert ;-))
Als je druklager gaat vervangen natuurlijk gelijk je koppelingsplaat en toplager vervangen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 22:49 #81157 door
Okee, ik heb gelukkig een hoge irritatiegrens ;-) dus ik hoef me geen zorgen te maken voorlopig, tis idd NIET bij het intrappen van de koppeling

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2006 22:50 #81156 door
Bedankt voor de reacties! groeten Marijn