even voorstellen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2006 14:09 #52099 door
even voorstellen is gemaakt door
Hoi allemaal,

Ik ben Wilko Kielman en woon in Rijen (N-Br.)
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een rode amazon 122. Ik zag hem op internet staan en ben voor de gein eens gaan kijken. De volvo stond al een jaar stil en startte niet meer. Ook het plaatwerk was op de bekende plekken minder. Maar toch...je weet maar nooit.
Daar aangekomen een kleine inspectie rondom en de staat viel reuze mee. Het chroom en de bekleding was in goede staat, de plekken vielen op zich nog wel mee, een goede bodem. Toen maar geprobeerd de motor te laten draaien. Diverse dingen nagekeken, startkabels op mn dodge en draaien maar. Hij ging wel rond maar startte niet, er zit toch wel benzine in? Ja zei de eigenaar. Na nog wat geprul en geknutsel toch maar opgegeven.
Na wat overleg en een bod afgesproken om s'avonds te laten weten ofdat ik hem zou kopen of niet.
Uiteindelijk toch maar besloten om de volvo te kopen. Het bedrag waarvoor ik hem mocht meenemen was die eigenlijk al wel waard in onderdelen. Dus een paar dagen later met een autoambulance achter m'n dodge naar Den Haag. De volvo er op en terug naar het brabantse Rijen. En hij stond eindelijk voor m'n deur...
Ik heb zelf geen garage, zelfs geen oprit, maar dacht binnen no-time wel een garage of knutselruimte te vinden. Tot die tijd maar proberen om de motor aan de gang te krijgen. Dit laatste was nog het makkelijkste gedeelte, na een litertje benzine er in gegooid te hebben, het een en ander maar open en los gemaakt en gekeken waarom er geen benzine naar de motor kwam. Een paar liters extra erin. Contact om...en ja hoor het was simpeler dan gedacht, hij startte bijna gelijk. Na de motor een kwartier te laten draaien (en de buurt vol rook te hebben gezet) een klein rondje rijden. Nou geweldig, mijn eerst meters met de volvo.
Nu nog een knutselruimte, deze heb ik tot op heden helaas nog niet gevonden. (Dus als er mensen in de buurt van Rijen wonen en nog wat ruimte beschikbaar hebben, hoor ik het graag ;) )
De bedoeling is om de volvo helemaal te strippen en kaal te maken en van nieuw plaatwerk en lak te voorzien. De APK puntjes die er opzitten te verhelpen, overal nieuwe rubbers, alles een keer goed nakijken en kapotte onderdelen vervangen. Ook wil ik er misschien een nieuwe kabelboom inleggen (als de volvo dan toch helemaal uit elkaar ligt..), omdat hier voor een kapitaal aan kroonsteentjes en doorverbindingen in zit en gedeeltes van de electrische systemen (verlichting, ruitewissers en sproeier) niet werken.
Waarschijnlijk doe ik het motorblok in een later stadium.

Ik zal hier op het forum regelmatig om raad en daad vragen. En wie weet zie ik jullie een keer op een meeting of beurs.

Groetjes,
Wilko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2006 20:21 #81320 door
Beantwoord door in topic even voorstellen
Gefeliciteerd met je aankoop veel sleutel en rij plezier toe gewenst

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2006 14:15 #81319 door
En weer een Volvo-enthousiasteling erbij! Welkom bij de club! Ik neem aan dat je al lid bent geworden van de V44 Vereniging? ;-) <br><br>Overigens weet ik dat er een clubje mensen is dat een sleutelruimte heeft in Gilzen (bij Rijen). Daar is op dit forum wel eens over gepost. Zoek maar eens op "sleutelruimte". Of bel Rudie Akkermans 06-41313160 / snamrak46-at-planet.nl (Bellen graag op di&do va. 17:30 uur; zaterdag va 11:00 uur; zondag vanaf 13:00 uur, dan ben ik in de werkplaats.)<br><br>Succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2006 16:11 #81318 door
Uiteraard ben ik gelijk lid geworden van de V44 vereniging ;-)
Deze Rudie heb ik inmiddels al gemaild, maar heeft geen, voor mij in ieder geval, gunstige openingstijden. Ben dus nog druk op zoek.