amsterdam-dakar;: amazon for kids
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 09:58 #52083
door
amsterdam-dakar;: amazon for kids is gemaakt door
Beste mensen,
4 november as. sta ik samen met mijn beste maatje, Jeroen Janssen, aan de start met een heuse (origineel Nederlandse) Combi van de Amasterdam-Dakar Challange. De idee is om aan het weeshuis in Dakar de auto te beschikking te stellen. Ook zal ik de nodige sportartikelen meenemen. Vandaar ook de naam van ons team: “Amazon for kids”. Verder vangt het weeshuis ook Albino Afrikaners op. We zullen dus ook 200 potten zonnebrand meenemen. Voor de overige algemene informatie verwijs ik naar onze binnenkort actieve site www.amazonforkids.nl Voorwaarde om aan de challange te kunnen deelnemen is om met een auto van niet meer dan EUR 500,-- de eindstreep te halen. Afgelopen januari heb ik de Combi voor EUR 400,-- gevonden in de Zeeuwse klei. Dus dat zit wel goed. Probleem is dat de auto wel errug origineel is. Er was in de afgelopen 40 jaar volgens ons nog nooit wat aan gedaan. Dat is nu wel anders. Inmiddels zijn de balken gelast, gaten in de carrosserie gedicht (niet vragen hoe: Beun de Haas zou trots op ons zijn) betere radiator geplaatst (gesloten systeem), remleidingen, klauwen en slangen voor vervangen, (achter was al eens gebeurd) wisselstroom dynamo en extra elektrische koelfan van een BX geplaatst. Vooralsnog dienen nog de schokbrekers en de veren te worden vervangen door betere exemplaren en de lekkage uit het differentieel (voor en achterzijde!) te worden opgeheven. Ook heb ik de koppelingscilinders vervangen. Nu het probleem waar ik tegen aan loop. Het koppelen gaat niet meer. Vrije slag afstellen heeft geen zin. Ik moet de moeren bijna geheel terugdraaien om enige speling te verkrijgen. Ook gaat het koppelen heel licht, ik voel totaal geen tegendruk. Wie weet wat aan de hand is?
Groet Cander van der veer
Lidnr. 10018
4 november as. sta ik samen met mijn beste maatje, Jeroen Janssen, aan de start met een heuse (origineel Nederlandse) Combi van de Amasterdam-Dakar Challange. De idee is om aan het weeshuis in Dakar de auto te beschikking te stellen. Ook zal ik de nodige sportartikelen meenemen. Vandaar ook de naam van ons team: “Amazon for kids”. Verder vangt het weeshuis ook Albino Afrikaners op. We zullen dus ook 200 potten zonnebrand meenemen. Voor de overige algemene informatie verwijs ik naar onze binnenkort actieve site www.amazonforkids.nl Voorwaarde om aan de challange te kunnen deelnemen is om met een auto van niet meer dan EUR 500,-- de eindstreep te halen. Afgelopen januari heb ik de Combi voor EUR 400,-- gevonden in de Zeeuwse klei. Dus dat zit wel goed. Probleem is dat de auto wel errug origineel is. Er was in de afgelopen 40 jaar volgens ons nog nooit wat aan gedaan. Dat is nu wel anders. Inmiddels zijn de balken gelast, gaten in de carrosserie gedicht (niet vragen hoe: Beun de Haas zou trots op ons zijn) betere radiator geplaatst (gesloten systeem), remleidingen, klauwen en slangen voor vervangen, (achter was al eens gebeurd) wisselstroom dynamo en extra elektrische koelfan van een BX geplaatst. Vooralsnog dienen nog de schokbrekers en de veren te worden vervangen door betere exemplaren en de lekkage uit het differentieel (voor en achterzijde!) te worden opgeheven. Ook heb ik de koppelingscilinders vervangen. Nu het probleem waar ik tegen aan loop. Het koppelen gaat niet meer. Vrije slag afstellen heeft geen zin. Ik moet de moeren bijna geheel terugdraaien om enige speling te verkrijgen. Ook gaat het koppelen heel licht, ik voel totaal geen tegendruk. Wie weet wat aan de hand is?
Groet Cander van der veer
Lidnr. 10018
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 11:17 #81419
door
Beantwoord door in topic amsterdam-dakar;: amazon for kids
Heb je de koppeling wel ontlucht? Bij de slave cilinder onder zit het nippeltje hiervoor.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 11:20 #81418
door
Super initatief! Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 11:26 #81417
door
Bedankt Joep,
de steun van de leden van de V44 kan ik in iedere vorm - publiciteit, adviezen, gebruikte onderdelen etc - goed gebruiken.
Cander
de steun van de leden van de V44 kan ik in iedere vorm - publiciteit, adviezen, gebruikte onderdelen etc - goed gebruiken.
Cander
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 12:11 #81416
door
zit de slang op de onderste aansluiting en de ontluchtingsnippel op de bovenste aansluiting van de koppelingscilinder ?
zoja ....de boel ontluchten !
succes
zoja ....de boel ontluchten !
succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 12:30 #81415
door
Uiteraard heb ik ntlucht. Ik zal eens kijken hoe ik de slang en nippel heb aangesloten. Voorts viel mij op dat ik zonder cylinder slechts met de nodige moeite beweging krijg in de "stang" uit de versnellingsbak.
Cander
Cander
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 20:35 #81414
door
Cander, goed initiatief! Ik heb eventueel nog een zgan middendemper uitlaat voor een combi.Als je die kunt gebruiken voor dit project hoor ik het wel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2006 00:55 #81413
door
Cander, klasse! Wanneer, niet als, ik met mijn Amazon naar Dakar ga, neem ik haar mooi mee terug naar NL. Tips: als je de voortrein los haalt, verdient het aanbeveling om de draagarmen door te lassen, als de vooras geheel los gaat, dan is het verstandig om een verstevigingsring te lassen in het bovenste ophangpunt van de schokbrekers. Tevens om kousevoetjes oid met elastieken te bevestigen om de tuut van het luchtfilter. Let ook op de grondspeling: zet 'm zo hoog mogelijk, bv met tijgerballen, verzwaarde veren of veerrubbers van Mercedes 190 serie. Onnodig te zeggen dat de persoonlijke hygiene een onderwerp is van aandacht ivm niet alleen hepatitis A, maar vooral ook gewone buikloop. Monteer ook binnenbanden, neem reserve mee plus bandenlichter en plakset. Stevige plank om de krik op te zetten, beter nog een met uitlaatgas op te blazen ballon. Meer dan adviezen heb ik niet te bieden, ksphoa@interestate.nl