pertronix installatie
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 10:26 #52082
door
pertronix installatie is gemaakt door
Hoi,
Ik heb net een Pertronix ignitor gekocht voor op mijn 140, maar de plaat die je op de verdeler moet schroeven schijnt niet te passen. Je moet de plaat vastschroeven op de plaats waar normaal het contactpunt zit vastgeschroeft, en dan zit er op de pertronix grondplaat links van de schroef een uitstulping aan de onderkant die moet passen in de verdeler (waar normaal de andere kant van het contactpunt zit), maar in mijn verdeler zit dit gaatje rechts van de schroef. Het is dus precies alsof deze set gemaakt is voor een verdeler waar de contactpunten omgekeerd zitten... Mijn set heeft onderdeelnummer 1847V en zou volgens de site moeten passen op een 140 van '72 (met vacuumvervroeging). Zit er nu een verkeerde grondplaat in mijn doosje of is er iets anders mis?
Ik heb net een Pertronix ignitor gekocht voor op mijn 140, maar de plaat die je op de verdeler moet schroeven schijnt niet te passen. Je moet de plaat vastschroeven op de plaats waar normaal het contactpunt zit vastgeschroeft, en dan zit er op de pertronix grondplaat links van de schroef een uitstulping aan de onderkant die moet passen in de verdeler (waar normaal de andere kant van het contactpunt zit), maar in mijn verdeler zit dit gaatje rechts van de schroef. Het is dus precies alsof deze set gemaakt is voor een verdeler waar de contactpunten omgekeerd zitten... Mijn set heeft onderdeelnummer 1847V en zou volgens de site moeten passen op een 140 van '72 (met vacuumvervroeging). Zit er nu een verkeerde grondplaat in mijn doosje of is er iets anders mis?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 12:37 #81427
door
Beantwoord door in topic pertronix installatie
Je kunt ook een andere ontsteking hebben. Misschien vroeger ooit eens gewisseld. Ik had met mijn amazon hetzelfde probleem en heb gewoon de pertronix pas gemaakt op een andere grondplaat.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 13:09 #81426
door
Misschien heb je een vroegere ontsteking voor een B18, dat probleem heb ik ook gehad.
maar wat hoor ik ineens veen over die pertronix ontsteking? is het beter dan 1-2-3, en waar is het te koop?
maar wat hoor ik ineens veen over die pertronix ontsteking? is het beter dan 1-2-3, en waar is het te koop?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 13:36 #81425
door
Ik heb al een paar keer gepost over Pertronix, maar kan het niet laten om nog een keer te reageren.
Bij mijn 1800E gaf de ontsteking samen met de 40.000 volt bobine een flinke vermogenswinst en stabieler lopen. Ik ben dus erg tevreden erover. Ik heb de set gekocht bij classicgarage.com in de VS voor 130 euro incl belasting, inklaringskosten en transportkosten. Bij edsclassic.nl is de pertronix set ook te koop maar dan voor 180 euro. En nee, ik heb geen aandelen.
Bij mijn 1800E gaf de ontsteking samen met de 40.000 volt bobine een flinke vermogenswinst en stabieler lopen. Ik ben dus erg tevreden erover. Ik heb de set gekocht bij classicgarage.com in de VS voor 130 euro incl belasting, inklaringskosten en transportkosten. Bij edsclassic.nl is de pertronix set ook te koop maar dan voor 180 euro. En nee, ik heb geen aandelen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 17:11 #81424
door
De 123 ignition is een complete distributeur met daarin een voorgeprogrammeerde vervroeging. Werkt dus niet met de vervroeging via gewichtjes en veertjes. Is een totaal onderhoudsvrije ontsteking. De pertronix vervangt de contactpunten, kan je onzichtbaar inbouwen. Je originele distributeur blijft dus gewoon zitten. Voordeel van de pertronix is dus geen contactpunten meer vervangen, ontstekingstijdstip is hiermee veel nauwkeuriger en verloopt niet meer. En is super eenvoudig in te bouwen. In mijn ES werkt het ook perfect, stationair loop is veel stabieler en de motor pakt sneller op met gasgeven. Vermogen lijkt ook wat meer maar of dat echt zo is of verbeelding?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 19:35 #81423
door
Bij mijn 1800E is het vermogen zeker toegenomen. En de auto blijft boven de 4000 toeren net zo hard trekken als daaronder. met contactpuntjes was er weinig reden om naar een hogere versnelling te schakelen boven de 4000 toeren.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 22:36 #81422
door
Enkele voordelen van de 123-ignition op een rijtje: <br><br>
-nooit meer contactpunten stellen (want die zijn er niet) (in tegenstelling tot de meeste andere electronische ontstekingen) <br>
-geen mechanische delen meer aanwezig (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-geen onderhoud nodig (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-zelf uitschakelde ontsteking als de motor niet meer draait (dus nooit overbelasting van bobine) (in tegenstelling tot andere electronische ontstekingen)<br>
-een computer gestabiliseerde timing (dus regelmatiger lopen) (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-speciale ontstekingscurve voor rijden op LPG (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-makkelijk afstellen mbv ingebouwd LED lampje (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-éénmalige aanschaf want zeer hoge kwaliteit (in tegenstelling tot andere electronische ontstekingen)<br>
-éénmalige aanschaf want nooit meer een andere ontsteking nodig omdat alle type curves voor alle motoren zijn voorgeprogrammeerd (mocht je nu een B20A hebben, en over 5 jaar reviseer je die tot een B20B, dan heb je dus geen nieuwe ontsteking nodig) (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
<br>Zie ook www.tinustechniek.nl
-nooit meer contactpunten stellen (want die zijn er niet) (in tegenstelling tot de meeste andere electronische ontstekingen) <br>
-geen mechanische delen meer aanwezig (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-geen onderhoud nodig (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-zelf uitschakelde ontsteking als de motor niet meer draait (dus nooit overbelasting van bobine) (in tegenstelling tot andere electronische ontstekingen)<br>
-een computer gestabiliseerde timing (dus regelmatiger lopen) (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-speciale ontstekingscurve voor rijden op LPG (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-makkelijk afstellen mbv ingebouwd LED lampje (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
-éénmalige aanschaf want zeer hoge kwaliteit (in tegenstelling tot andere electronische ontstekingen)<br>
-éénmalige aanschaf want nooit meer een andere ontsteking nodig omdat alle type curves voor alle motoren zijn voorgeprogrammeerd (mocht je nu een B20A hebben, en over 5 jaar reviseer je die tot een B20B, dan heb je dus geen nieuwe ontsteking nodig) (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)<br>
<br>Zie ook www.tinustechniek.nl
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-07-2006 22:44 #81421
door
Dus eigenlijk is 1-2-3 een geweldig systeem (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2006 09:47 #81420
door
<i>"Dus eigenlijk is 1-2-3 een geweldig systeem (in tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen)"</i><br>In tegenstelling tot alle andere electronische ontstekingen; ja... <br> Nou ja, wat ik heb proberen aan te geven dat een 123-ontsteking toch eigenlijk wel een beetje een klasse apart is: Feitelijk kun je 3 klassen onderscheiden. Je hebt de basis electronische ontstekingen als de velleman kit, die gebruik blijft maken van de contactpuntjes en centrifugaalvervroeging. Dan heb je de pertronix die de contactpuntjes overbodog maakt, maar wel de centrifugaalvervroeging behoud. En dan heb je de 123, waarbij álles electronisch is, en je tevens kunt kiezen uit een veelvoud aan ontstekingscurves.