taxatiewaarde amazon
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 17:51 #52062
door
taxatiewaarde amazon is gemaakt door
vandaag is bij ons een beedigd taxateur langsgeweest om de auto te taxeren.
door de investeringen en verbeteringen vond
ik dat het tijd werd voor een all risk verzekering.
hij heeft de auto bekeken en stelde vragen en kwam gelijk met de bepaalde waarde.
de waarde is 6500 euro.
daar had ik al rekening mee gehouden maar ik besef ook dat ik voor 6500 deze auto nooit terug kan kopen.
een amazon is volgens hem eigenlijk nooit veel meer waard dan dit bedrag.
er blijkt dus duidelijk een verschil te zijn in wat deze auto zou doen bij de handel
( ik schat zelf dat deze auto 8 a 9000 doet ) en de waarde in het economisch verkeer.
toch wel vreemd eigenlijk.
door de investeringen en verbeteringen vond
ik dat het tijd werd voor een all risk verzekering.
hij heeft de auto bekeken en stelde vragen en kwam gelijk met de bepaalde waarde.
de waarde is 6500 euro.
daar had ik al rekening mee gehouden maar ik besef ook dat ik voor 6500 deze auto nooit terug kan kopen.
een amazon is volgens hem eigenlijk nooit veel meer waard dan dit bedrag.
er blijkt dus duidelijk een verschil te zijn in wat deze auto zou doen bij de handel
( ik schat zelf dat deze auto 8 a 9000 doet ) en de waarde in het economisch verkeer.
toch wel vreemd eigenlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 19:34 #81524
door
Beantwoord door in topic taxatiewaarde amazon
Lijkt inderdaad vreemd. Heb tot nu toe altijd mijn klassiekers (Amazon en MGB) laten taxeren cfr art 275 uitgaande van vervangingswaarde. Die is natuurlijk hoger dan de waarde bij vrije verkoop. Je auto kan best EUR 6500 opbrengen als je hem morgen in de krant zet, maar als je hem morgen total loss rijdt zul je wellicht meer kwijt zijn voor een vergelijkbare andere; en daar hoort een verzekeringstaxatie op gericht te zijn. Overigens is mijn Amazon getaxeerd op EUR 11500...ook door een beedigd taxateur. Het is dus wat de gek (of gekke taxateur) er voor geeft.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 20:02 #81523
door
Een hertaxatie lijkt mij wenselijk, Heb je je ongenoegen geuit bij deze taxateur? Maak anders een afspraak dat als een andere taxatie hoger uitvalt je geen kosten hoeft te betalen.
Wat mij wel opvalt is dat de waardes van oldtimers nu aan het dalen zijn. Dit heeft toch te maken met de economie. Kijk maar eens bij aangeboden Volvo's in het clubblad, getaxeerd bedrag en gevraagd bedrag.
Een schade uitkering is toch altijd nooit wat je erin gestopt hebt.
Nogmaals wil ik benadrukken dat een rechtsbijstandsverzekering noodzaak is bij een oldtimer. Vele schade experts zien oude amazons vaak nog als gewone maar oude auto's (eigen ervaring), zonder naar de geinvesteerde gelden te kijken. Ook niet wetende wat eigenlijk bv een achterklep van een Combi kost....
Henk heeft denk ik een treffend eindwoord geplaatst. De koers bepaald de prijs.
Wat mij wel opvalt is dat de waardes van oldtimers nu aan het dalen zijn. Dit heeft toch te maken met de economie. Kijk maar eens bij aangeboden Volvo's in het clubblad, getaxeerd bedrag en gevraagd bedrag.
Een schade uitkering is toch altijd nooit wat je erin gestopt hebt.
Nogmaals wil ik benadrukken dat een rechtsbijstandsverzekering noodzaak is bij een oldtimer. Vele schade experts zien oude amazons vaak nog als gewone maar oude auto's (eigen ervaring), zonder naar de geinvesteerde gelden te kijken. Ook niet wetende wat eigenlijk bv een achterklep van een Combi kost....
Henk heeft denk ik een treffend eindwoord geplaatst. De koers bepaald de prijs.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 20:30 #81522
door
Ik had een amazon met een handelswaarde van zo`n 3500 euro, met taxatie van 5700 euro (bij de club) <br> Volgens mij klopt dat van jou echt niet dan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 00:12 #81521
door
Een goede taxateur taxeert op vervangingswaarde en niet op handelswaarde.
Ik ga met mijn oldtimers naar Wolter Gratama uit Nieuw vennep, die denkt mee en vraagt ook jouw mening en wat je hebt geinvesteerd.
Hij heeft trouwens ook mooi spul staan, wat hij maar al te graag laat zien.
Ik ga met mijn oldtimers naar Wolter Gratama uit Nieuw vennep, die denkt mee en vraagt ook jouw mening en wat je hebt geinvesteerd.
Hij heeft trouwens ook mooi spul staan, wat hij maar al te graag laat zien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 09:04 #81520
door
Rene,
Was dit een clubtaxatie?
Ik heb namelijk mijn amazon (99-31-EU, gerestaureerd, helemaal in nieuwstaat de eerste keer laten taxeren door de club, waarde werd toen getaxeerd op HFL 22.500,00, 3 jaar later kreeg ik via de club met pijn en moeite en veel gediscussieer een taxatie van € 8500,00. De auto had toen 7500 kilometer gereden na de restauratie. Ik denk dat het taxatiesysteem van de vereniging altijd een discussiepunt zal blijven, mede ook omdat er verschillen bestaan tussen de manieren van taxeren van de verschillende TC leden. Ik weet zeker dat ik geen auto kan kopen voor 8500 euro die in dezelfde (nieuwe) staat verkeert als mijn amazon, en dat is volgens mij toch de functie van een taxatierapport. Je hoeft niet rijk te worden van de taxatiewaarde, maar je moet wel redelijkerwijs bij schade of diefstal je auto in dezelfde staat terug kunnen brengen of een vervangende auto moeten kunnen kopen.
Was dit een clubtaxatie?
Ik heb namelijk mijn amazon (99-31-EU, gerestaureerd, helemaal in nieuwstaat de eerste keer laten taxeren door de club, waarde werd toen getaxeerd op HFL 22.500,00, 3 jaar later kreeg ik via de club met pijn en moeite en veel gediscussieer een taxatie van € 8500,00. De auto had toen 7500 kilometer gereden na de restauratie. Ik denk dat het taxatiesysteem van de vereniging altijd een discussiepunt zal blijven, mede ook omdat er verschillen bestaan tussen de manieren van taxeren van de verschillende TC leden. Ik weet zeker dat ik geen auto kan kopen voor 8500 euro die in dezelfde (nieuwe) staat verkeert als mijn amazon, en dat is volgens mij toch de functie van een taxatierapport. Je hoeft niet rijk te worden van de taxatiewaarde, maar je moet wel redelijkerwijs bij schade of diefstal je auto in dezelfde staat terug kunnen brengen of een vervangende auto moeten kunnen kopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 16:59 #81519
door
beste Dries,,
dit was geen clubtaxatie , deze taxateur was geadviseerd door unigarant (anwb).
ik denk er net zo over , voor dat bedrag koop je dus geen vergelijkbaar product terug.
er moet geld bij.
dit was geen clubtaxatie , deze taxateur was geadviseerd door unigarant (anwb).
ik denk er net zo over , voor dat bedrag koop je dus geen vergelijkbaar product terug.
er moet geld bij.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 13:55 #81518
door
Het hele taxatieverhaal blijft erg moeilijk, onlangs heb ik nog meegemaakt dat de taxateur die bij een vorige taxatie had gezegd dat als de auto overgespoten zou worden de taxatiewaarde met ruim 3000 euro zou steigen hij de auto na een grondige restauratie ( die natuurlijk veel meer kostte) maar een verhoging doorvoerde van zo 1500 a 2000 euro. Het lijkt erop of het aan de stemming van de taxateur ligt.
Misschien weer eens iets om tijdens een technische avond een taxatie te laten verrichten aan een aantal uiteenlopende auto's? Dan kunnen we weer eens vragen stellen en kijken waar het hem nou in zit.
Misschien weer eens iets om tijdens een technische avond een taxatie te laten verrichten aan een aantal uiteenlopende auto's? Dan kunnen we weer eens vragen stellen en kijken waar het hem nou in zit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 23:54 #81517
door
De marktwaarde/vervangingswaarde van de auto's blijft verder lastig in te schatten natuurlijk.
<br><br>Misschien niet geheel on-topic, maar ik zat vandaag voor de grap even te kijken wat de duurste Amazon was die ik kon vinden, en vond tot mijn verbazing een Amazon waar 25.000 euro voor werd gevraagd, en dezelfde garage heeft ook nog een 142 staan voor hetzelfde bedrag, en daarnaast nog een P1800 en een P544 voor 35.000 per stuk..
Ik vraag me af of zo'n auto ooit nog de weg op gaat, of alleen nog maar gekocht wordt om in een museum te verdwijnen.
<br><br>
Voor de geinteresseerden: www.bangarage.nl/index.php
NB: Voor hen die graag nog dieper in de buidel tasten: er staat ook nog een <i>Volvo P P4 Jacob sedan</i> a 72.000 euro !
<br><br>
<br><br>Misschien niet geheel on-topic, maar ik zat vandaag voor de grap even te kijken wat de duurste Amazon was die ik kon vinden, en vond tot mijn verbazing een Amazon waar 25.000 euro voor werd gevraagd, en dezelfde garage heeft ook nog een 142 staan voor hetzelfde bedrag, en daarnaast nog een P1800 en een P544 voor 35.000 per stuk..
Ik vraag me af of zo'n auto ooit nog de weg op gaat, of alleen nog maar gekocht wordt om in een museum te verdwijnen.
<br><br>
Voor de geinteresseerden: www.bangarage.nl/index.php
NB: Voor hen die graag nog dieper in de buidel tasten: er staat ook nog een <i>Volvo P P4 Jacob sedan</i> a 72.000 euro !
<br><br>
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2006 13:22 #81516
door
Sedert mijn lidmaatschap (4 jaar) heb ik mijn Amazon laten taxeren door TC leden. De getaxeerde waarden kwam altijd ongeveer overeen met de waarden van te koop aangeboden Amazons. Raad daarom iedereen aandie lid is van de V44 club om te laten taxeren bij TC leden. Zij weten nauwkeurig wat onderdelen en reparaties kosten.