even voorstellen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 21:23 #52059
door
even voorstellen is gemaakt door
Hallo allemaal.
Sinds 2 weken hebben wij een groene 142 erbij uit 1969. Direkt lid geworden van de vereniging. De 142 is geen museumstuk (nog !) maar gewoon een alledaagse auto in zeer redelijke staat. Wij wonen vlakbij de "2 vriendelijkste redactieleden", en bevinden ons dus in goed gezelschap !
Na enige tijd getwijfeld te hebben is er in plaats van iets japans gelukkig een Volvo bijgekomen, en iedereen is er zeer gelukkig mee. Vroeger hadden mijn ouders een Amazon, en ik heb na een 850 als hoofdauto nu een S70. Ervaringen hiermee waren zo goed, dat ik eigenlijk zonder bedenkingen een oudere Volvo erbij heb gekocht. De kinderen willen niet meer mee in de "oude" S70, en ook ik vind de 142 veel meer auto.De eerste week ben ik vooral bezig geweest met het opnieuw fatsoenlijk aarden van de secundaire verlichting en de grote schoonmaak: nu is de auto geheel gereinigd, de bekleding is in de wasmachine geweest en heb ik wat roestvorming weggewerkt. Ik hoop er nog lang in te blijven rijden en wie weet tot ziens !
Sinds 2 weken hebben wij een groene 142 erbij uit 1969. Direkt lid geworden van de vereniging. De 142 is geen museumstuk (nog !) maar gewoon een alledaagse auto in zeer redelijke staat. Wij wonen vlakbij de "2 vriendelijkste redactieleden", en bevinden ons dus in goed gezelschap !
Na enige tijd getwijfeld te hebben is er in plaats van iets japans gelukkig een Volvo bijgekomen, en iedereen is er zeer gelukkig mee. Vroeger hadden mijn ouders een Amazon, en ik heb na een 850 als hoofdauto nu een S70. Ervaringen hiermee waren zo goed, dat ik eigenlijk zonder bedenkingen een oudere Volvo erbij heb gekocht. De kinderen willen niet meer mee in de "oude" S70, en ook ik vind de 142 veel meer auto.De eerste week ben ik vooral bezig geweest met het opnieuw fatsoenlijk aarden van de secundaire verlichting en de grote schoonmaak: nu is de auto geheel gereinigd, de bekleding is in de wasmachine geweest en heb ik wat roestvorming weggewerkt. Ik hoop er nog lang in te blijven rijden en wie weet tot ziens !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2006 22:58 #81541
door
Beantwoord door in topic even voorstellen
Veel geluk met je nieuwe aanwinst.
En geen wonder dat je 142 beter in de smaak valt, dat is nog een echte Volvo! De S70 is gewoon een verkapte ford...
En geen wonder dat je 142 beter in de smaak valt, dat is nog een echte Volvo! De S70 is gewoon een verkapte ford...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 09:21 #81540
door
Een verkapte Ford ? Valt bij de S70 nog wel mee, is gewoon een verbeterde 850. De latere V70's,etc zijn tupperware modellen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 11:40 #81539
door
veel plezier met je 142. Hulp genoeg dus ook in de buurt.
(ik vind de 850 stiekem geen echte volvo)
(ik vind de 850 stiekem geen echte volvo)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2006 21:09 #81538
door
Waarom niet ? Ik vind het eigenlijk de laatste echte Volvo.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2006 08:32 #81537
door
Ik hou meer van traditionele auto's, motor in de lengte voorin, aandrijving op de achterwielen. Ik denk dat deze opstelling veel mee geeft aan het karakter van een auto. Alfa is hier ook mee de fout in gegaan, BMW blijft hun idee trouw, zelfs bij de kleine 1 serie. niet dat ik de 850 niet mooi vind, maar een auto een tikje laten glijden in de bocht is er niet meer bij.