smeernippels smeren

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2006 12:40 #52048 door
smeernippels smeren is gemaakt door
Weet een van jullie toevallig welke vetspuit je het beste kan kopen (en ook waar en ongeveer hoe duur) om de smeernippels (duett) allemaal door te spuiten zodat je ook nog het idee hebt dat er vet in komt, ik heb nu twee vetspuiten die denk ik versleten zijn, ik kan nu blijven persen maar er puilt geen vet uit hetgene wat ik wil smeren. Naturlijk zijn de units die je in combinatie met perslucht kan gebruiken het beste maar ik heb geen perslucht installatie....
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2006 14:23 #81587 door
Beantwoord door in topic smeernippels smeren
De nippels kunnen ook verstopt zitten. Eventueel demonteren en schoonmaken of gewoon vervangen. Zorg dat de kop goed over de nippel klikt.
Pressol en Lincoln zijn goede vetspuiten. Nippels zijn waarschijnlijk wel bij het vod of de andere bekende adressen te koop. Bij bedrijven die in aandrijftechniek of bijvoorbeeld landbouwmachines doen zul je ze ook wel vinden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 10:45 #81586 door
Beantwoord door in topic smeernippels smeren
Gebruik dopjes, ze zijn er zelfs in feloranje. Hiermee voorkom je dat je vuil in de nippels perst waardoor ze verstopt raken. Duur zijn ze niet en neem ook een setje reserve op voorraad. De betere automaterialenhandel heeft ze ook, neem een oude mee voor de maat. Kijk evt of haakse of verlengde bij jou makkelijker te gebruiken is.
Vaak zijn de vetpompen wel goed, alleen de aansluitnippel versleten, die kan je ook nieuw kopen, persoonlijk vind ik een flexibele slang het handigst.
gr marcel.