terug van vakantie, morgen verder. problemen !!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 16:28 #52043 door
Jaja, net terug van normandie, dikke 1400 km gereden waarvan 900 zonder problemen. <br><br>Op de terugweg van een 10% helling omlaag (amazone, constructam caravan van 750kg + 2 kinderen op de achterbank) ineens een harde plof onder de motorkap vandaan, paar klappen in de uitlaat en het gevolg was heel beroerd lopen en niet meer stationair willen draaien. ik meteen bang natuurlijk, koppakking ? <br><br> Moet zeggen dat het zeker 35 graden was buiten en de motor het best pittig had met de heuvels, paar keer terug naar zn 3 schakelen, stukje in de overdrive kunnen rijden maar daar werd die te heet van dus flink toeren draaien en zn 4 met 85, 90 km/h.<br><br> Anyway, in nederland op gas gezet en het probleem was over. Regelmatig lopen, ook stationair. Bleek thuis met de ontstekingslamp dat de ontsteking verlopen was. Flinke voorontsteking. Het merktekentje(poelie) ongeveer 1CM voor het merktekentje op de motor. Best een eind toch ? Naar mijn weten moet dit gewoon gelijk lopen aan elkaar ??<br><br> Iemand een idee hoe dit gebeurt kan zijn ? Motor draait weer prima en echt als een zonnetje. Kan het door de temperatuur gekomen zijn ? Ik vind het maar vreemd hoor....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 16:29 #81638 door
Fijn forum he.. maar morgen verder bedoel ik dus dat mn vriendin en ik morgen samen zonder kids nog een weekje denemarken gaan doen, 750km heen en 750km terug...

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 19:02 #81637 door
Mooi dat je reis geslaagd geweest is. (de vakantie zelf ook hoop ik?)<br><br>Het verlopen van de ontsteking zal veroorzaakt zijn doordat je fiber tandwiel er de brui aan geeft (neem daarom altijd een stalen of alu distributieset), of doordat de oude mechanische vervroeging blijft hangen, door slijtage, smeer en vuil. Ik zou je ontsteking dus ook een keer grondig loshalen en zonodig reviseren of vervangen.<br><br>Wat betreft warm lopen vd motor in de overdrive: als je beladen, en met een zware caravan rijdt, zou ik altijd in z'n 4 rijden. Met 90km/u in z'n vier maakt de motor trouwen ook nog steeds minder toeren dan met 120km/u op de snelweg in OD, dus dat is geen probleem.<br><br>Veel plezier in Denemarken! (neem een reserve ontsteking mee zou ik zeggen)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 20:23 #81636 door
Ben je niet meteen gestopt dan om onder de motorkap te kijken? En met die overdrive ben je gewoon verwend natuurlijk. Als ik 100 rijdt maakt de motor al 3500 toeren. Dat loeit al behoorlijk hoor. ;-)
<br><br>
Overigens zelf net terug van een weekje Luxemburg met de Amazon. Prima bevallen. De Amazon trekt geweldig in de 'bergen'. Heb niet een keer het gaspedaal op de bodem hoeven trappen. Alleen zijn we de week nogal krakend doorgekomen. Tijd om de linkerfusee te vervangen. Een beetje WD40 gekocht bij de Brico hielp steeds maar even. Had ik de linkerfusee nu maar meteen vervangen toen ik vorig jaar de rechter aan het vervangen was. Ach ja, door schade en schande wordt met wijs... ;-)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2006 20:43 #81635 door
Het fiber tandwiel is nieuw, motor ook trouwens dus lijkt me erg sterk dat het daar aan ligt. En die fusee klinkt bekend haha, ik heb dr ook onder gelegen met wd40 om het kraken te verhelpen, na de vakantie dan maar weer

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2006 09:33 #81634 door
Je motor moet voorontsteking hebben. Welk tekentje bedoel je? Als je stationair meet moet dat ongeveer 10 gr voorontsteking zijn, dat is ong. 1 cm op de poelie. <br><br>
Ik heb ook eens enorme knallen in de uitlaat gehad waarna de motor ermee stopte. De oorzaak was de condensator.