aanschaf amazone

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 11:56 #51995 door
aanschaf amazone is gemaakt door
Ik ben geen sleutelaar maar wil toch graag een Volvo Amazone aanschaffen. Waar moet ik op letten en heeft iemand misschien tips waar ik het best 1 aan kan schaffen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 12:15 #81871 door
Beantwoord door in topic aanschaf amazone
Kijk eens op deze site, geeft heel veel informatie en tips over aanschaf en onderhoud.
www.volvo-classic.com/

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 12:46 #81870 door
Bedenk goed wat je precies wilt met de auto, of je een goedkope auto wilt met het doel deze vooral rijdend te houden en je niet al teveel te storen aan roest, slechte lak, etc. Of wil je een auto in goede of redelijke staat, en misschien deze wel helemaal op gaan knappen. In het laatste geval is het erg belangrijk dat je een auto koopt die het opknappen ook echt waard gaat zijn, niet een met zoveel roest en slechte plekken dat je er meer geld in moet gaan steken dan in een veel betere auto die maar net iets duurder is.
<br>
Nog een website: www.volvo-klassiekers.nl , van Dries Bakkenes. Hij zit in Barneveld en heeft een hoop Amazons en kan je ook veel tips geven over aanschaf denk ik. Verder heb ik het idee gekregen dat hij 'eerlijke' auto's verkoopt, dat wil zeggen, geen auto's die dichtgesmeerd zitten met kit, snel even bijgewerkt zijn op roestplekjes, etc. Maar gewoon auto's waarbij je meteen ziet waar de problemen liggen. Een ander voordeel is dat je bij hem ook een brug kunt huren waarbij je dus zelf aan je auto kunt sleutelen onder begeleiding van ervaren monteurs. Op die manier leer je zelf langzaam aan sleutelen..
<br>
Zelf heb ik 2 maanden geleden een Amazon gekocht (overigens niet bij Dries Bakkenes), en me erg verkeken op de hoeveelheid roest en het werk/geld wat erin gaat zitten om dit echt goed op te knappen.<br>
Nog wat websites:<br>
- www.nordicar.nl

- www.scandcar.nl

- www.toncar.nl

- www.volvo-classic.com

<br>
Verder bieden veel van de volvo-klassieker-garages ook dingen aan als 'bemiddeling' waarbij je een percentage van de aankoopsprijs aan de bemiddelaar betaald, die dan via zijn contacten een passende auto voor je zoekt. Ook aankoop-inspecties zijn wellicht aan te raden als je zelf niet echt sleuteld en dus waarschijnlijk niet zo'n goede kijk hebt op de technische staat van een auto. Als je hier bij 'markt' kijkt staat er onder 'doe geen miskoop' ook een emailadres van een ervaren monteur die dat voor je kan doen (tegen vergoeding).<br><br>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 12:51 #81869 door
Nog een laatste tip: bedenk met het oog op je rijgedrag en hoe vaak je ermee gaat rijden ook of een overdrive iets voor je is. Zelf vond ik dit niet zo nodig, en auto's met overdrive zijn een stuk duurder. Maar nu na 2 maanden had ik het eigenlijk toch wel graag gewild. Achteraf overdrive in een Amazon zetten is peperduur, de 2ehands overdrive en alles wat je nodig hebt lijkt al gauw tussen de 600 en 1000 euro te kosten, en als je dan zelf niet sleuteld kun je ook nog rekenen op behoorlijk wat uurtjes arbeidsloon. Ook LPG is iets om te overwegen, er rijden inmiddels erg veel Amazons op LPG, en hoewel dit natuurlijk niet meer 'origineel' is scheelt het je wel een hoop aan de pomp.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 16:48 #81868 door
Ik zou aanbevelen dat wanneer je een auto op 't oog hebt deze door een onafhankelijke deskundige te laten keuren. Kost natuurlijk wel wat maar kan je veel kosten en/of ellende besparen. Verder is het handig toch iets te leren over autotechniek zodat je kleine(re) mankementen zelf kunt oplossen en niet altijd naar een dure garage moet. De Amazon zit technisch niet heel ingewikkeld in elkaar.
Succes

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2006 18:49 #81867 door
Hoi Rico, op de site van Tinustechniek staat wellicht ook nog een handig artikel met aankooptips . <br>Succes!