denk dat ik er aa moet geloven, tips voor verkoop?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 20:07 #51993 door
Sja met VEEL pijn in mn hart en wat redelijk verstand heb ik het toch maar besloten, de amazone moet plaats maken voor wat "betrouwbaarders" <br><br> We verwachten een kindje en aangezien de amazone de laatste 2 jaar behoorlijk wat geld heeft gebruikt is dat helaas allemaal niet zo praktisch meer de komende tijd. <br><br> Blijf uiteraard bij volvo, ik heb mn oog laten vallen op zon geimporteerde 245 uit zweden van bv scandcar oid. <br><br> Nu de vragen, ik heb een orginele 123GT, met een gereviseerde motor, overdrive, een jaar of 5 geleden volledig over gespoten en dat is te zien, geen roest aan de onderkant op 1 dwarsbalkje na dat uiteraard gerepareert wordt voor een verkoop, nieuwe APK vannaf volgende week en verder heel de reutemeteut aan opties die bij de 123GT hoort, nadeel is alleen dat de achterste wielkasten ERG slecht zijn. <br><br> Nu de vraag, ik heb hem een half jaartje geleden eens op marktplaats gezet om te zien wat de gek er voor gaf maar dat was om tranen van te krijgen.<br> Zelfs na uitleg van de aankoopprijs, 6500 euro, de kosten van het onderhoud + nieuwe motor van de afgelopen 2 jaar, +/- 3500 euro en dan krijg je dan nog een bod van 1500 of 2000 euro. <br><br> Ik heb geen zin om er mee te gaan leuren maar ga hem uiteraard ook niet voor niks wegzetten, dan gaat die gewoon de caravanstalling in en kost die me 200 euro per jaar stallingskosten.<br><br> Heeft iemand een tip hoe je zon prive verkoop het beste aan kan pakken ? marktplaats staat vol met amazones maar qua prijs valt mijn wagen daar een stukkie boven, ik verwacht toch minimaal 7500 a 8000 euro. <br><br> Alle tips zijn welkom,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 20:15 #81885 door
Bart iig gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding! Kun je hem niet inruilen bij scandcar/nordicar. An de andere kant zijn de meeste kosten voor jouw auto nu gemaakt. Het blijft natuuurlijk afwachten of een andere auto betrouwbaarder blijkt....

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 21:14 #81884 door

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 21:21 #81883 door
Bedenk dat je met zo'n vraagprijs de auto aan de buitenkant perfect moet hebben. Deze meeste kopers hebben niet zo'n trek in las&spuitwerk. De technische staat zal ze in het algemeen een **** zijn, als het ding maar rijd.
Kortom, ik had de wielkast randen ed. gerepareerd en laten spuiten en dan in de verkoop geggooid.
Of anders gezegt; zou jij 8000 euro neertellen voor een auto met rotte wielkast randen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2006 23:01 #81882 door
Laat je Amazon taxeren bij de vereniging, kost bijna niets, en je kunt dan een redelijke prijs bepalen. Je eigen Hobby auto heeft voor jezelf meer waarde dan voor een koper en daar zul je rekening mee moeten houden. Per saldo krijg je nooit je gemaakte kosten uit de verkoop en een hobby kost nu enmaal geld en een andere oude Volvo aanschaffen daarvan weet je niet wat voor kosten je nog zult krijgen. Als je op safe wilt rijden dan naar een Bovag dealer voor een wat jongere/betrouwbare en dat kan ook weer een Volvo zijn maar overal hangt een prijskaartje aan. Succes met je beslissing.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2006 10:12 #81881 door
Verkoop van je klassieker waar je met liefde veel geld in hebt gestopt blijft altijd een verliespost. Ach ja, een hobby kost geld hou ik me dan steeds voor. Koop in godsnaam niet weer een klassieker als je nu geld wilt uitsparen. Ik heb - na de geboorte van Tess - een S40 met 150.000 km maar net 3 jaar oud gekocht (ex lease met veel extra's en volvo dealer ondehouden voor 9.000 Euro) . Airbags overal die voorlopig nog niet over hun houdbaarheidsdatum zijn en natuurlijk airco. Wie kan zich het drama in de zomer van 2001 nog herinneren. Bloedheet en eneorme files zodat de GGD op een gegeven moment flesjes water ging uitreiken aan automobilisten zonder airco. Dat risico wilde ik mijn kroost niet aandoen, dus airco was mijn vereiste. Inmiddels heb ik na 3 jaar zo'n 50.000 km gereden in mijn S40 en bijna geen kosten gehad. Natuurlijk zit ik ook wel weer eens te kijken naar een Amazon (Combi) maar het is gewoon niet praktisch op dit moment. Mijn tijd komt wel weer.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2006 11:15 #81880 door
Geld in een oldtimer steken is bijna altijd verloren zaak. Of je moet bijna echt alles zelf kunnen. Hoe sneu het ook klinkt, maar een motor revisie e.d. is niet altijd garantie voor een goede verkoopprijs.
voor veel mensen blijft het een auto voor erbij te hebben en zelf af en toe aan te sleutelen. Daarom nemen veel mensen een aantal mankementen op de koop toe en kiezen voor een lagere prijsklassen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2006 16:38 #81879 door
Op de site van jaap blijleven zag ik het volgende:<br><br> www.volvo-classic.com/verkoopklaarmaken.php

Misschien heb je er wat aan.Succes!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2006 12:13 #81878 door
"koop in godsnaam niet weer een klassieker"

Helemaal mee eens .Je kan je vrouw niet opzadelen met een rijdende tijdbom die elk moment de geest kan geven .en betrouwbaarheid is wat je nodig hebt met kinderen .
Naast mijn hobbyauto hebben wij ook een V40 uit '97 .Nu met 120.000 km .In 2002 gekocht voor 13.000 euro met 60.000 km op de klok .
Nooit problemen mee gehad .
Of koop een "jap " . Dan doen de deukjes en krassen ook niet zo'n pijn .Een hobbyauto wil je tenslotte toch netjes houden (wat toch niet gaat lukken met dagelijks gebruik )

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2006 13:46 #81877 door
Mijn vriendin is gelukkig niet zo "moeilijk" en rijdt ook al sinds ze een rijbewijs heeft oldtimertjes. Wat het grote voordeel wat mij betreft is aan een belastingsvrije 245 is de LPG en uiteraard geen wegenbealsting, ik zou daar op jaarbasis vergeleken met bijvoorbeeld een kleine toyota al 2000 euro op uitsparen, die kan je dus deels steken in het onderhoud (wat je met een 245 minder zal hebben als met een amazone) en deels in je zak steekt... ach ja keuzes keuzes... En bedankt voor de tip maar een volvo V40 van een aantal jaartjes oud en 12 of 13000 euro zit er gewoon niet in ;)