Controlelampje handrem remcircuits blijven branden
- Thorwald van Overveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2006 21:21 #51891
door Thorwald van Overveld (GAST)
Controlelampje handrem remcircuits blijven branden is gemaakt door Thorwald van Overveld (GAST)
<p>Ik heb recentelijk een 164 gekocht, echter het controlelampje van de handrem/remcircuit blijft branden.</p><p>Remmen gaat prima, handrem is los. Wie heeft dit eerder gehad en kan mij een zoekrichting geven?</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Groeneveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-08-2006 10:00 #82260
door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic Controlelampje handrem remcircuits blijven branden
Probeer eens de schakelaar bij de handrem, er kan daar genoeg vocht en ander spul bij komen om kortsluiting te maken.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
30-08-2006 21:20 #82259
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Controlelampje handrem remcircuits blijven branden
Bij mijn Amazon met controlelampje (gescheiden remsysteem) is het zo dat als de druk het van systeem af is geweest bijv. door remslang vernieuwen enz. dat dan alleen het lampje uit te krijgen is door het drukventiel op het remverdeelblokje (bij mij naast het schutboard in de motorruimte) los te draaien, omhoog te trekken en weer vast te draaien. Of dit bij de 164 ook zo is weet ik niet
30-08-2006 21:28 #82258
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Controlelampje handrem remcircuits blijven branden
<p>Waarschijnlijk is er onlucht o.i.d. en is de druk tussen de systemen veranderd, hij waarschuwt dus...dit is eenvoudig op te lossen</p><p>Zoek in de motorruimte de verklikker op, deze zit aan de onderzijde van het koperenblokje waar alle remleidingen samenkomen. Eerst het stekkertje losnemen</p><p>Draai hem voorzichtig los en trap een paar keer hard op de rem, dit egaliseerd de druk in de beide systemen en brengt het zuigertje weer in de middenpositie. Je zult zien dat na monteren van de verklikker de rode lamp uit is.\</p><p>Succes</p><p>
Ed</p>
Ed</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Fred Markvoort
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-08-2006 21:32 #82257
door Fred Markvoort
Beantwoord door Fred Markvoort in topic Controlelampje handrem remcircuits blijven branden
<p>Inderdaad, je hebt waarschijnlijk remdruk-verschil (gehad). Op je linker binnenschem onder de hoofdremcilinder zit het remverdeelblokje, even de schakelaar eruit draaien en daarna er weer in. Als het goed is (je geen remdruk verschil in beide circuits hebt) blijft het lampje uit.</p><p>Succes, Fred</p>
- Thorwald van Overveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-09-2006 22:00 #82256
door Thorwald van Overveld (GAST)
Beantwoord door Thorwald van Overveld (GAST) in topic Controlelampje handrem remcircuits blijven branden
<p>All,</p><p>Dank voor de tips, nadat ik de schakelaar op de remdrukverdeler had losgedraaid was het probleem opgelost. </p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Thorwald</p>