Slotset deuren / achterklep / contact
- Hendri Verveda (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2006 11:56 #51875
door Hendri Verveda (GAST)
Slotset deuren / achterklep / contact is gemaakt door Hendri Verveda (GAST)
Ik was van plan een slotset te kopen voor de deuren en de kofferbak, aangezien ik van m'n rechterdeur geen sleutel heb en de andere deur en de kofferbak ook verschillend zijn.
Aangezien ik nu ook een nieuw contactslot moet hebben - zie de andere draad - vroeg ik me af of er geen set bestaat van contactslot + deuren + kofferbak. De huidige contactsleutel past ook in m'n linkerdeur, dus het kan wel! In het VOD kom ik deze set echter niet tegen. Bestaat dit? Dan heb ik maar 1 sleutel nodig.
Aangezien ik nu ook een nieuw contactslot moet hebben - zie de andere draad - vroeg ik me af of er geen set bestaat van contactslot + deuren + kofferbak. De huidige contactsleutel past ook in m'n linkerdeur, dus het kan wel! In het VOD kom ik deze set echter niet tegen. Bestaat dit? Dan heb ik maar 1 sleutel nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-09-2006 12:46 #82355
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Slotset deuren / achterklep / contact
<p>Leuk bedacht, bij sommige Amazons kun je de deur ook openmaken met de keukendeursleutel en starten met je fietssleutel! Als het slot maar ver genoeg versleten is, zijn er nog legio meer mogelijkheden. De kans is ook groot dat je met jou amazonsleutels nog heel wat andere Amazons kunt open maken of starten. Maar serieus: als de sloten in goede staat verkeren past de contactsleutel niet in de sleutel van de deuren en andersom. Bij een nieuw slot is de uitwisselbaarheid hoe dan ook een stuk minder. En Volvo leverde deze auto's en de kattenrug nieuw met setjes van twee verschillende sleutels: een voor de deuren en een voor het contact, zo zijn de sloten bedoeld. En soms zelfs met 3: als er ook nog sprake was van een afsluitbare tankdop.</p><p> </p><p> </p>
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-09-2006 13:08 #82354
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Slotset deuren / achterklep / contact
Mijn sloten zijn alleen maar te openen met de bijbehorende sleutels, dus niet versleten of zo. Ik heb twee sleutels voor mijn Combi: Contact en deuren, de andere voor de achterklep. Ik heb een vermoeden dat de achterklep ook gelijk is geweest, maar een keer vervangen.
Contact en deuren kan dus wel degelijk met dezelfde sleutel, probleem kan alleen zijn om nu nog gelijksluitende sloten te krijgen. Ben je erg virtuoos in slotknutselen, dan kan je eventueel (als de gleuven in de sleutels gelijk zijn) natuurlijk wel proberen ze gelijksluitend te maken.
Richard
Contact en deuren kan dus wel degelijk met dezelfde sleutel, probleem kan alleen zijn om nu nog gelijksluitende sloten te krijgen. Ben je erg virtuoos in slotknutselen, dan kan je eventueel (als de gleuven in de sleutels gelijk zijn) natuurlijk wel proberen ze gelijksluitend te maken.
Richard
- Thomas Groeneveld (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2006 16:02 #82353
door Thomas Groeneveld (GAST)
Beantwoord door Thomas Groeneveld (GAST) in topic Slotset deuren / achterklep / contact
<p>Het hangt natuurlijk helemaal van het type contactslot was je hebt af. </p><p>De versie met het stuurslot (dus contactslot op de stuurkolom) heeft een heel andere sleutel dan de deuren. Die kan je dus niet gelijk krijgen.</p><p>Bij de versie met het contactslot in het dashboard zal het best mogelijk zijn. Het is in ieder geval niet origineel, dus puur voor het gemak in de "after-market-sale" geweest.</p>
05-09-2006 19:48 #82352
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Slotset deuren / achterklep / contact
<p>Het verschilt per type, voor de amazon zit je aan 3 sleutels vast (deuren/koffer, contactslot en tankslot) De cylinders voor deur en contactslot verschillen in grootte en zijn m.i. niet door een te vervangen.</p><p>Voor de 1800 kun je met 2 volstaan, deuren/benzine/koffer en contact. Volvo/SVIS heeft hier al jaren sets voor beschikbaar.</p><p>De 140/164 tot '71 heeft nog de oude cylinders voor de deuren( met de kleine sleutel) en een grote voor de kofferbak, later is het één geworden, ook weer met een aparte contactsleutel. </p><p>Ook weer een aparte voor de tankdop </p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate