Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969

• Marcel van Genderen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2006 11:10 #51865 door Marcel van Genderen (GAST)
Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969 is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Hallo,</p><p>ik ben een amazone aan het restaureren van 1969 , en gebruik daarbij een amazon van 65 als donorauto, omdat ik de 69er niet compleet gekocht heb weet ik niet precies wat de verschillen zijn tussen deze bouwjaren, en omdat ik de amazon wel origineel wil maken met de specificaties van 69 , zou ik graag van jullie willen weten wat er echt anders is tussen deze auto&acute;s.</p><p>een paar dingen weet ik al , zo is het remsysteem anders , de stuurstang , de aandrijfasophanging, en de ruitensproeiers</p><p>groet Marcel van Genderen</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-09-2006 12:03 #82410 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969
<p>Niet alleen de ophanging van de tussenas is verschillend, maar de achteras is ook helemaal anders Marcel. Verder zit er een ander stuur in, zijn de grilletjes anders en is de sierlijst aan de binnenzijde van de voorruit anders.</p><p>Zo is de koppeling bij de 69-er dmv een kabel en zit er op je 66-er een hydraulische koppeling.</p><p> </p><p>Maar lees maar eens hier op de site bij de autogegevens, daar staat volgens mij de hele historie van de amazon beschreven met de wijzigingen van de modellen per jaar.</p>

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-09-2006 12:24 #82409 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969
Mijn bijdrage waar Dries naar verwijst, staat niet meer of nog niet op deze site, of anders heb ik hem zelf nog niet teruggevonden.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Hendri Verveda (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2006 13:37 #82408 door Hendri Verveda (GAST)
Beantwoord door Hendri Verveda (GAST) in topic Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969
Hier www.scandcar.nl/volvo_amazon/volvo.html staat ook het nodige vermeld.

• Marcel van Genderen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2006 15:15 #82407 door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969
<p>Is de sierlijst aan de binnenzijde van de voorruit heel erg anders? Heeft iemand misschien een foto? </p><p> </p>

• denis wauters (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2006 16:06 #82406 door denis wauters (GAST)
Beantwoord door denis wauters (GAST) in topic Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969
<p>Hoi Marcel,</p><p>Naast de gemelde verschillen zijn er nog wel een paar (terug te vinden op bovengenoemde locaties).</p><p>Ik heb een 65 en een 69; wat het meest in het oog springt: de voorste grilles met bijbehorend embleem; de gechromeerde sierlijst op de motorkap die in 69 weggelaten is(zelf overweeg ik om die op de 69 te plaatsen want zo mooi!); de sierlijst binnenkant voorruit is in de 69 zwart mat en in de 65 blinkend mat; het vastklikken van de veiligheidsgordels gebeurt niet meer met de beugel maar met het "knikkend blokje"; ander stuur; andere bedieningsknopjes van de schuifhendels verwarming; waarschuwingslamp remmen; geen armsteun meer in de rugleuning achterbank; dubbel remcircuit; andere vorm binnenste achteruitkijkspiegel</p><p>MVG
Denis</p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2006 23:07 #82405 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Verschillen Amazon van 1965 t.o.v. een van 1969
@Denis Wauters: Waar zit bij de '69'er dan het waarschuwingslampje voor de remmen? In mijn Amazon zie ik alleen een lampje voor de amp, een voor de olie, een voor de richtingaanwijzers en een voor het grootlicht. Mijn auto is uit eind '68 maar is wel model '69. Maar ik ben wel meer eigenaardigheden tegengekomen...

Hoe ziet zo'n lampje eruit en waar zit het als je het hebt??

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD