Wat gebeurt er zoal op een afsteldag?
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2006 13:03 #51862
door Vincent Kroese (GAST)
Wat gebeurt er zoal op een afsteldag? is gemaakt door Vincent Kroese (GAST)
Mijn Amazon en daarmee mijn v44-lidmaatschap kwam helaas net na de vele voorjaarsactiviteiten. Nu de zomer achter de rug is en de activiteiten weer goed op gang lijken te komen zou ik mijn auto graag eens goed laten afstellen op een van de afsteldagen.
Kijkende op de agenda lijkt het erop dat er voor t/m eind oktober in ieder geval maar een zo'n dag georganiseerd staat, namelijk in Hillegom. Aangezien dat voor mij als Utrechter wel een behoorlijke rit is vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen wat er precies gebeurt op zo'n afsteldag, zodat ik in kan schatten of dit voor mij de moeite waard is of dat ik beter gewoon een keer hetzelfde kan laten doen bij een garage in de buurt.
En de hamvraag: weet iemand of er in regio midden nog een afstelavond georganiseerd wordt voor de winter begint?
Kijkende op de agenda lijkt het erop dat er voor t/m eind oktober in ieder geval maar een zo'n dag georganiseerd staat, namelijk in Hillegom. Aangezien dat voor mij als Utrechter wel een behoorlijke rit is vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen wat er precies gebeurt op zo'n afsteldag, zodat ik in kan schatten of dit voor mij de moeite waard is of dat ik beter gewoon een keer hetzelfde kan laten doen bij een garage in de buurt.
En de hamvraag: weet iemand of er in regio midden nog een afstelavond georganiseerd wordt voor de winter begint?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
10-09-2006 13:59 #82434
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Wat gebeurt er zoal op een afsteldag?
<p>Op een afsteldag (de naam zegt het al) kun je je motor af laten stellen door een Volvo monteur: ontsteking op tijd laten zetten is de voornaamste bezigheid. Vooral omdat je dit vaak niet zelf kunt doen (althans, dynamisch dan). Compressie kun je ook nog wel eens laten meten. Benzinemengsel (CO) kan ook worden afgesteld. </p><p> </p><p>Dit zijn volgens mij wel de voornaamste klusjes. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid je auto eens op de brug te zetten en de onderkant te inspecteren. Andere kleine, kortdurende klusjes zijn in overleg ook vaak mogelijk, zolang je zelf voor onderdelen en gereedschap zorgt. Verder is het gewoon heel erg gezellig en ook al hoeft er niets aan je auto te gebeuren, dan is het toch altijd leuk en leerzaam om mee te kijken met iemand anders. Of je kunt je technische vragen eens in de groep gooien etc etc. Ik geloof dat er voor het einde van het jaar nog wel een afsteldag in de Regio Midden is (meestal twee per jaar namelijk).</p>
- Joan Tacx
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-09-2006 13:59 #82433
door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Wat gebeurt er zoal op een afsteldag?
Wat gebeurt er op een afsteldag.
Onze technische man (Gert Harteveld) zal de hele dag auto's afstellen.
Vooraf dat deze auto's afgesteld gaan worden, gaan we er een beetje vanuit dat je zelf
de kleppen al gesteld hebt. Weet je echter niet hoe dat gaat dan is er altijd wel iemand
die je daar bij kan helpen (want moeilijk is het niet).
Als er dan ruimte is zal Gert de ontsteking, carbuarteur en eventueel het gas afstellen.
Zorg dat je altijd de volgende onderdelen bij je hebt.
- Contactpuntjes (kunnen slecht zijn, afstellen lukt dan niet)
- Rotor en Verdelerkap (kunnen ook slecht zijn)
Indien nodig Luchtfilter.
Wat gebeurt er voor de rest. Veel mensen zijn zelf aan het sleutelen.
Sommige vervangen remblokken, remschoenen, remolie, motorolie, stukje uitlaat,
rubbers, noem maar op.
De bedoeling is om met een afgestelde of gerepareerde auto weer te vertrekken.
Of dat je van zo'n dag heel veel geleerd hebt.
Als je nog vragen heb hoor ik het graag.
Joan Tacx 9ik ben er in oktober ook)
Regio West
Onze technische man (Gert Harteveld) zal de hele dag auto's afstellen.
Vooraf dat deze auto's afgesteld gaan worden, gaan we er een beetje vanuit dat je zelf
de kleppen al gesteld hebt. Weet je echter niet hoe dat gaat dan is er altijd wel iemand
die je daar bij kan helpen (want moeilijk is het niet).
Als er dan ruimte is zal Gert de ontsteking, carbuarteur en eventueel het gas afstellen.
Zorg dat je altijd de volgende onderdelen bij je hebt.
- Contactpuntjes (kunnen slecht zijn, afstellen lukt dan niet)
- Rotor en Verdelerkap (kunnen ook slecht zijn)
Indien nodig Luchtfilter.
Wat gebeurt er voor de rest. Veel mensen zijn zelf aan het sleutelen.
Sommige vervangen remblokken, remschoenen, remolie, motorolie, stukje uitlaat,
rubbers, noem maar op.
De bedoeling is om met een afgestelde of gerepareerde auto weer te vertrekken.
Of dat je van zo'n dag heel veel geleerd hebt.
Als je nog vragen heb hoor ik het graag.
Joan Tacx 9ik ben er in oktober ook)
Regio West