Zwakke punten amazon combi

  • J. Keukens (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2006 13:14 #51835 door J. Keukens (GAST)
Zwakke punten amazon combi is gemaakt door J. Keukens (GAST)
<p>Wat zijn specifieke zwakke punten van een amazon combi? Als ik zo'n wagen wil kopen, wat moet ik controleren?</p><p>Ik heb begrepen dat de draagarmen van de achterwielophanging nogal eens wil breken achter de veren. Zo zullen er wel meer aandachtspunten zijn, wie heeft er tips?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2006 16:04 #82521 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Zwakke punten amazon combi
Eigenlijk gewoon dezelfde als bij de sedan. De draagarmen achter zijn ook nog nieuw te koop overigens. Verder is het onderste deel van de achterklep roestgevoelig, en die zijn er niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2006 16:42 #82520 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Zwakke punten amazon combi
<p>Een combi heeft wat nadelen t.o.v. een sedan.</p><p>1. De overbrenging van de achteras is wat "korter". De betekent dat een combi meer toeren draait als een sedan. M.n. op de snelweg merk je dit.
Een combi is vanaf fabriek nooit met een overdrive geleverd.</p><p>2. Ook werkt de grote ruimte van een combi als een klankkast, auto is dus gewoon wat rumoeriger als een sedan.</p><p>3. Veel combi's zijn in hun jonge jaren ingezet geweest als werkpaard met dito gevolgen voor de slijtage</p><p>4. Inbouw van LPG is duurder i.v.m. een onderbouw installatie</p><p>5. Omdat er minder gebouwd zijn is de keus beperkter en ligt over het algemeen de prijs ook hoger</p><p> </p><p>De voordelen van de combi t.o.v. een sedan</p><p>1. Prima caravan trekker t.g.v. de "korte" achteras overbrenging</p><p>2. Een enorme laadruimte</p><p>3. Het model (maar dat is een kwestie van smaak)</p><p> </p><p>Tja,..... succes met het maken van jouw keus!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2006 16:44 #82519 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Zwakke punten amazon combi
<p>Zijn inderdaad volgens mij dezelfde punten als de sedan. Als het kan probeer dan de onderkant op een brug te bekijken en kijk onder alle matten , schroef de zijpanelen van de achterbak eraf en bekijk het daar. Op mijn combi had lange tijd een imperiaal gezeten en daardoor was er een gaatje in het dak geroest wat vervolgens weer narigheid veroorzaakte in de C-stijl. Neem een ijslolliestokje mee en kijk onder de ruitrubbers,vooral van de bovenklep.Kleppen zijn nog wel in redelijke staat te vinden maar wel prijzig. Voor twee redelijke tweedehands kleppen met werk ben je gauw 500 euro lichter houd daar dus rekening mee.Ook het profiel boven de bovenklep waar een rubber in de goot zit kan rot zijn. Verder gewone dingen zoals wielkastranden,voorschermen etc.Kijk of de deuren er een beetje fatsoenlijk inhangen en of de bodem gezond is dus niet drie lagen wasmachineblik over elkaar zoals bij mij het geval was.Gewoon goed alles nakijken succes!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2006 11:32 #82518 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Zwakke punten amazon combi
Ter aanvulling: de combi is inderdaad iets rumoeriger en nooit met overdrive geleverd. Ik heb er wel eentje gemonteerd en ik kan het alleen maar aanraden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2006 21:17 #82517 door Harry Loof (GAST)
Beantwoord door Harry Loof (GAST) in topic Zwakke punten amazon combi
<p>Goed kijken naar de auto en je niet laten verleiden omdat hij zo mooi gepoetst is en over de roest is heen geverft. Een 'pure' auto die hard is maar misschien wat plekjes heeft heb je meer aan dan een voor de verkoop mooi gemaakte auto.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.