Hulp gezocht bij restauratie: Diverse onderdelen nodig - Hoe te
- Jos Beunk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2006 12:23 #51814
door Jos Beunk
Hulp gezocht bij restauratie: Diverse onderdelen nodig - Hoe te is gemaakt door Jos Beunk
<p>Hallo,</p><p>Ik ben in het bezit van een 4-deurs Volvo Amazone uit 1966. Deze auto stond al geruime tijd in de garage om mijn aandacht te schreeuwen, en pas dit jaar kom ik er echt aan toe. Het plan van aanpak voor de restauratie van deze auto was simpel: - Gehele auto strippen, de onderdelen die het nodig hebben laten stralen, (plaat) herstelwerkzaamheden uitvoeren, spuiten. monteren en klaar!.</p><p>Ik ben momenteel zover dat deze auto klaar staat om gestraald te worden, maar zit nog met een goot aantal vragen, o.a: hoe kom ik aan al die verschillende rubbers, ringetjes, plaatjes, boutjes, moeren etc. die overal verspreid zitten over de carosserie, vooras, achteras, motorblok ophanging, stuurinrichting etc? De meeste van deze moeten naar mijn idee vervangen worden, maar hoe kom ik aan een complete set? Het hemeltje van deze auto moet ook vervangen worden, maar ik heb nog geen flauw idee op welke manier andere mensen dit hebben aangepakt. </p><p>Mocht je me kunnen helpen met antwoorden op deze vragen: Graag! </p><p>Woon je in de Achterhoek (Vorden GLD), je hebt een dergelijk restauratie project al eens eerder onderhanden gehad en je bent niet te beroerd je opgedane kennis te delen? Neem dan contact met met op: Jos Beunk
josh@beunk.net
Heb je een garage in Vorden beschikbaar: nog mooier!</p><p>Groet,</p><p>Jos Beunk</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-10-2006 15:45 #82591
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Hulp gezocht bij restauratie: Diverse onderdelen nodig - Hoe te
Ik weet niet of er complete sets te krijgen zijn maar misschien is het een idee alles wat je van de auto afgehaald hebt te laten verzinken, bouten, moeren,plaatjes etc worden dan als nieuw. Wat er eventueel dan nog mist kun je bijbestellen bij b.v Vod etc.succes!
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-10-2006 18:44 #82590
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Hulp gezocht bij restauratie: Diverse onderdelen nodig - Hoe te
op zich niet zo moeilijk: koop het onderdelenboek bij het VOD waar elk onderdeeltje in staat, kijk wat je nodig hebt, en bestel het bij het VOD of welke andere leverancier dan ook, setjes waar alles in zit bestaan niet,
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-11-2006 11:48 #82589
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hulp gezocht bij restauratie: Diverse onderdelen nodig - Hoe te
<p>Ga naar een goede ijzerhandel. Tip koop een schuifmaat en een spoedsjabloon zodat je de juiste type schroefdraad kan opmeten.</p><p>Koop een draadsnijset. </p><p>Inderdaad in het onderdelen boek staat ook veel schroefdraadmaten al.</p><p>Als je bouten etc laat verzinken loop je het risico dat de maatvoering kan wijzigen door het aangebrachte zink.</p><p>Vaak kun je ook langs een ijzerborstel op de slijpmachine de bouten reinigen en met kopervet weer gebruiken. Daarna tectyleren. Vooral dat schroefdraadgedeelte wat na montage nog uitsteekt. Ook de splitpennen.</p><p>succes!</p>
Amazon Combi '66