Parkeren met welke versnelling
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-11-2006 10:45 #51741
door 11236-dummy
Parkeren met welke versnelling is gemaakt door 11236-dummy
<p>Ik rijd ongeveer wekelijks in mijn Amazon met M40 versnellingsbak. Als ik de auto wegzet in de garage zet ik de versnelling in neutraal en gebruik geen handrem. De vloer is namelijk helemaal vlak, dus de auto rijdt niet weg.</p><p> Wanneer ik de Amazon ergens anders parkeer, zet ik de versnelling altijd in z'n drie en gebruik ook dan zo weinig mogelijk de handrem. Tenzij ik echt op een helling sta. </p><p> Wat ik mij afvraag: is het altijd beter om de auto weg te zetten in een versnelling of in neutraal? En als je de auto in een versnelling wegzet, is het dan beter om deze in z'n eerste of vierde/vijfde versnelling te zetten? Alvast bedankt!</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2006 12:31 #82922
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Parkeren met welke versnelling
Je kan hem het beste in zijn 1e versnelling zetten of, als je op een helling staat met de neus omlaag in zijn achteruit. Daar heeft je auto niets van te lijden. Mits je er wel om denkt om altijd met ingetrapte koppeling te starten! Is sowieso beter om te doen als je start. Je belast de startmotor en accu minder omdat er dan minder onderdelen meedraaien. In zijn 1 of achteruit kost het de meeste moeite om er beweging in te krijgen. Probeer maar eens de auto te duwen in zijn 1 of in zijn 3. In zijn 1 gaat dat het zwaarst en is hij dus moeilijker in beweging te krijgen. Ik zou hem trouwens altijd in zijn versnelling en/of op de handrem zetten als ik jou was, ook op een vlakke ondergrond. Als je een lolbroek hebt die hem wegduwt....Ik heb weleens een auto van me half op de weg aangetroffen bij terugkomst van boodschappen doen toen ik het een keer vergeten was.En gebruik je handrem wel, daar is ie voor gemaakt en dan blijft hij lekker soepel gaan. Behalve als het gaat vriezen na nat weer. Dan kan er water in je handremkabel zitten en vriest de hele boel vast. Dan kan je pas weer gaan rijden als de boel ontdooit is. Vraag me niet hoe ik daar achter gekomen ben!
- 09664-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-11-2006 15:58 #82921
door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic Parkeren met welke versnelling
<p>Let wel op de plek waar je een wagen in de versnelling staand parkeer. Op een plek waar veel verkeer is en vooral in de winter doorglijdende auto's de jouwe kunnen aanrijden, is het niet denkbeeldig dat je niet direct opgemerkte schade aan de aandrijving oploopt.</p><p>Dus goede handremkabels onder de wagen en indien mogelijk goed smeren, vooral in de winter, zodat ze niet vastvriezen. Op een helling kun je voor alle zekerheid ook het stuur draaien zodat de wagen tegen het trotoir vastloopt wanneer deze de helling af zou willen gaan.(moet naturlijk wel een redelijk hoge trotoirband zijn)</p><p> </p>