Volvo 144 gestolen

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
10-11-2006 20:04 #51724 door 11236-dummy
Volvo 144 gestolen is gemaakt door 11236-dummy
<p>Toen ik het bericht las vanaf de V44 homepagina en het adres zag waar het was gebeurd, kwamen veel herinneringen boven. Als student heb ik in die buurt gewoond en niets anders dan ellende gezien/meegemaakt. Gelukkig had ik toen nog geen auto, want ik zou hem echt niet voor mijn deur durven parkeren. Als ik zag dat jochies van amper 12 jaar bakstenen van de flat op geparkeerde auto's aan het gooien waren...</p><p>Blijft natuurlijk de vraag waarom iemand zo'n auto steelt... Volgens de omschrijving is het niet bepaald de mooiste Volvo. Lijkt me eerder een gevalletje joyriding. Ik vrees dat de auto dus inmiddels ergens in het water ligt. En als je 'm ooit nog eens terugvindt, hij volledig getrashed is. Als ze die gasten pakken mogen ze van mij heel langzaam overreden worden door een Volvo, te beginnen bij de tenen...</p><p>Als ik het kenteken overigens intype op de site van de RDW krijg ik de melding dat er geen gegevens zijn gevonden. Komt dat omdat de auto inmiddels geregistreerd staat als gestolen? Of is het gewoon een broodje aap verhaal????</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2006 23:14 #82993 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Volvo 144 gestolen
Hey Bas,

Ik schrok al even toen ik het forum zag, de topictitel 'gestolen 144' in combinatie met jouw naam deed me meteen aan de bolide van Sander denken. Ik krijg wel gewoon de standaard gegevens na het intypen van het adres bij de RDW, typefoutje gemaakt net?

Erg naar natuurlijk, zo'n diefstal. Het doet mij toch weer twijfelen om voor mijn eigen Amazon een extra slot te gaan kopen, stuurslot of pedaalslot of iets dergelijks. Ik zit uiteraard helemaal niet te wachten op meer werk elke ochtend/middag maar mijn auto staat wel dagelijks buiten voor een flat in een buurt die inmiddels het predikaat 'urgentiewijk' op zich gedrukt gekregen heeft.. Ik kan me niet voorstellen dat iemand in Nederland een Amazon steelt voor de verkoop, maar voor joy-riders is zo'n auto misschien wel weer leuk. Laatst liet ik per ongeluk mijn sleutels in het contact hangen toen ik de deur dicht sloeg. Het kostte me ongeveer 20 seconden om met een van mijn huissleutels het portierslot weer open te krijgen, dus een gewiekste joy-rider doet dat in 5 seconden.. En starten is dan vast ook geen groot probleem meer :(

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2006 00:05 #82992 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Volvo 144 gestolen
<p>dit verhaal stond ook op het volvo-forum.nl; auto was de volgende ochtend al weer teruggevonden, zij het fors beschadigd; is kennelijk niet aan ons forum gemeld</p>

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-11-2006 10:57 #82991 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Volvo 144 gestolen
<p>Inderdaad al weer teruggevonden, maar wel totall loss. En dan maar hopen dat je goed bent verzekerd... vrees van niet met een auto in die staat.</p><p>Overigens had ik vannacht een nachtmerrie: ik droomde dat ik mijn Amazon verkocht had aan een autobedrijf. Ik had nog niet de sleutels aan de eigenaar gegeven of een medewerker zette een bijl in het rechter achterscherm. Ze gingen 'm meteen slopen! En niet eerst de onderdelen eraf halen, nee, meteen de slopershamer erin! Ik vroeg nog of ze daar niet even mee wilden wachten tot ik het terrein af was. Haha! Gelukkig werd ik even later wakker...</p>

• roel boschma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2006 14:29 #82990 door roel boschma (GAST)
Beantwoord door roel boschma (GAST) in topic Volvo 144 gestolen
<p>Hallo volvofielen en andere prettiggestoorden,</p><p>Bij deze even het volledige verhaal omtrent mijn gestolen 144 om alle verwarring te ontwarren. Even om te beginnen: Het kenteken betreft 29-42-GK, scheelt maar een cijfertje maar maakt toch een heel verschil. </p><p>Ik woon zelf in Bennekom (student te Wageningen) en heb behalve mijn 144 nog twee 145's (alle drie in 'studentenstaat', maar daarom niet minder fun ). Mijn broer te Breda zat even een paar weekjes zonder vervoer en ik had hem daarom mijn 144 geleend. Hij woont in een flat in een wijk die behoorlijk opgeknapt is maar idd niet de droomomgeving is van je oldtimer.. Zoals nu blijkt is vrijdag morgen (3 november) rond een uur of 5.00 mijn 144 met veel getoeter van de parkeerplaats afgereden om enkele straten verder reeds het hogerop te zoeken in een stukje straatverlichting. De auto is leeg aangetroffen door de politie en afgevoerd. Vervolgens heeft de politie mij (de eigenaar van het kenteken) per brief hiervan op de hoogte gedaan. Waarom dit per brief moet weet ik niet en snap ik ook niet maar die brief is nooit bij mij in Bennekom aangekomen. Pas zondagmorgen kwam mijn broer erachter dat de 144 weg was en heeft ie mij gebeld en zelf aangifte gedaan. De politie heeft toen niets gezegd van het feit dat de auto al weer terecht was. Ondertussen heeft mijn broer een ander forum geactiveerd, heb ik zelf een advertentie op m'plaats gezet en heb ik het verhaal op dit forum geprobeerd te zetten (wat niet lukte, dit keer zal ik eerst de text safen...). Pas later in de week herinnerde een buurvrouw uit m'n broer's flat dat ze op een donderdag nacht een hoop herrie had gehoord en uiteindelijk het starten van 'die oude rode auto'. Met die info is m'n broer de volgende dag weer naar het bureau gegaan en pas toen kreeg hij te horen dat de auto allang gevonden was etcetera. En is ie ook gaan kijken in Etten-Leur alwaar het kadaver van mijn 'rood ros' staat te wachten op vervolgonderzoek. </p><p>Het is niet letterlijk zo gezegd maar ik vermoed dat het feit dat ik nooit heb gereageerd op die nooit ontvangen brief van de politie en omdat we pas op zondag aangifte hebben gedaan, de politie eerst wil uitsluiten of ik (dan wel mijn broer) mijn eigen 144 niet even aan gort gereden heb (met een glaasje teveel op, iets in die trent). Komende maandag moet ikzelf op het bureau komen en hoop ik dat we het verhaaltje rond kunnen maken en wij niet langer verdacht worden. </p><p>De kreukelzone van de auto heeft z'n werk naar behoren gedaan als ik m'n broer mag geloven. Van voren dik in de prak, wiel staat tegen het schutboard geparkeerd, de deuren gaan nog frisjes open, terwijl rond de achterspatborden het staal lekker opgewrongen staat. Mijn stiekeme hoop is dat m'n motor en vooral de bak (heerlijke 5-bak) het overleefd hebben... Van de daders zal vermoedelijk wel nooit meer iets gehoord worden... </p><p>Al met al was het dus een pure joy-ride met slechte afloop voor mijn Zweedse schone. Mijn 145'ers krijgen binnenkort allen een startknop plus massaschakelaar op een plekkie waar alleen ik zou zoeken... Elke keer de bobinekabel losnemen dat ga ik toch niet volhouden..</p><p>Bij deze wil ik jullie bedanken voor je medeleven en voor alle mailtjes.</p><p>Vriendelijke groeten,</p><p>Roel </p><p> roelboschma@hotmail.com 06-30391642 / 0318-668146</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD