verzekerings perikelen na route-66

• Rob Straatman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2006 13:30 #51721 door Rob Straatman
verzekerings perikelen na route-66 is gemaakt door Rob Straatman
<p>Tijdens de overtocht van USA naar Zeebrugge is mijn Volvo 220 open gebroken en met deze schade op de kade van Zeebrugge geparkeerd door de transport firma. Dit is nu 13 maanden geleden en de transport firma en/of hun verzekerings maatschappij houdt vol dat de schade niet verzekerd is en derhalve niet overgaan tot vergoeding ervan! Er waren meer auto's beschadigd, wie zijn de eigenaren, wat zijn hun ervaringen mbt. de afhandeling van de schade? Graag reactie, misschien kunnen we gezamelijk wat ondernemen. </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2006 16:43 #83005 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic verzekerings perikelen na route-66
<p>ik mag toch aannemen dat als je zo'n trip maakt je je auto all risk verzekert, dus in principe de schade op de eigen verzekeraar kan verhalen; verder is het zaak om de voorwaarden waaronder de transporteur werkt op te vragen en te kijken waarvoor hij wel of niet aansprakelijk gesteld kan worden; mocht het zo zijn dat de transporteur dit uitsluit (en dat is gebruikelijk bij transporteurs) maar hij heeft je niet van deze voorwaarden op de hoogte gesteld, dan kan je altijd de rechter nog een uitspraak laten doen en hopen op coulance; helaar is dat, als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, vaak een langdurige en kostbare zaak</p>

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-11-2006 18:23 #83004 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic verzekerings perikelen na route-66
<p>Rob, neem even contact op met Wiebe Spelt, die had volgens mij hetzelfde probleem, en die heeft volgens mij wel het een en ander vergoed gekregen.</p><p>Verder was de auto van Sjaak Roosen ook erg beschadigd, misschien dat hij je verder kan helpen met de afwikkeling??</p><p> </p><p> </p>

• Rob Straatman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2006 18:45 #83003 door Rob Straatman
Beantwoord door Rob Straatman in topic verzekerings perikelen na route-66
Dries en Pieter, bedankt voor jullie reactie. Er is duidelijk verschil in afwikkeling van schade. Ik blijf daarom, ook op verzoek van mijn verzekering, op zoek naar die andere gedupeerden. Op de boot is er veel schade aangericht aan onze auto's, in mijn optiek ZINLOOS GEWELD, Rob.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD