Gestolen 144 terecht (en overleden)
- roel boschma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2006 14:33 #51720
door roel boschma (GAST)
Gestolen 144 terecht (en overleden) is gemaakt door roel boschma (GAST)
<p>Hallo volvofielen en andere prettiggestoorden,</p><p>Bij deze even het volledige verhaal omtrent mijn gestolen 144 om alle verwarring te ontwarren. Even om te beginnen: Het kenteken betreft 29-42-GK, scheelt maar een cijfertje maar maakt toch een heel verschil. </p><p>Ik woon zelf in Bennekom (student te Wageningen) en heb behalve mijn 144 nog twee 145's (alle drie in 'studentenstaat', maar daarom niet minder fun ). Mijn broer te Breda zat even een paar weekjes zonder vervoer en ik had hem daarom mijn 144 geleend. Hij woont in een flat in een wijk die behoorlijk opgeknapt is maar idd niet de droomomgeving is van je oldtimer.. Zoals nu blijkt is vrijdag morgen (3 november) rond een uur of 5.00 mijn 144 met veel getoeter van de parkeerplaats afgereden om enkele straten verder reeds het hogerop te zoeken in een stukje straatverlichting. De auto is leeg aangetroffen door de politie en afgevoerd. Vervolgens heeft de politie mij (de eigenaar van het kenteken) per brief hiervan op de hoogte gedaan. Waarom dit per brief moet weet ik niet en snap ik ook niet maar die brief is nooit bij mij in Bennekom aangekomen. Pas zondagmorgen kwam mijn broer erachter dat de 144 weg was en heeft ie mij gebeld en zelf aangifte gedaan. De politie heeft toen niets gezegd van het feit dat de auto al weer terecht was. Ondertussen heeft mijn broer een ander forum geactiveerd, heb ik zelf een advertentie op m'plaats gezet en heb ik het verhaal op dit forum geprobeerd te zetten (wat niet lukte, dit keer zal ik eerst de text safen...). Pas later in de week herinnerde een buurvrouw uit m'n broer's flat dat ze op een donderdag nacht een hoop herrie had gehoord en uiteindelijk het starten van 'die oude rode auto'. Met die info is m'n broer de volgende dag weer naar het bureau gegaan en pas toen kreeg hij te horen dat de auto allang gevonden was etcetera. En is ie ook gaan kijken in Etten-Leur alwaar het kadaver van mijn 'rood ros' staat te wachten op vervolgonderzoek. </p><p>Het is niet letterlijk zo gezegd maar ik vermoed dat het feit dat ik nooit heb gereageerd op die nooit ontvangen brief van de politie en omdat we pas op zondag aangifte hebben gedaan, de politie eerst wil uitsluiten of ik (dan wel mijn broer) mijn eigen 144 niet even aan gort gereden heb (met een glaasje teveel op, iets in die trent). Komende maandag moet ikzelf op het bureau komen en hoop ik dat we het verhaaltje rond kunnen maken en wij niet langer verdacht worden. </p><p>De kreukelzone van de auto heeft z'n werk naar behoren gedaan als ik m'n broer mag geloven. Van voren dik in de prak, wiel staat tegen het schutboard geparkeerd, de deuren gaan nog frisjes open, terwijl rond de achterspatborden het staal lekker opgewrongen staat. Mijn stiekeme hoop is dat m'n motor en vooral de bak (heerlijke 5-bak) het overleefd hebben... Van de daders zal vermoedelijk wel nooit meer iets gehoord worden... </p><p>Al met al was het dus een pure joy-ride met slechte afloop voor mijn Zweedse schone. Mijn 145'ers krijgen binnenkort allen een startknop plus massaschakelaar op een plekkie waar alleen ik zou zoeken... Elke keer de bobinekabel losnemen dat ga ik toch niet volhouden..</p><p>Bij deze wil ik jullie bedanken voor je medeleven en voor alle mailtjes.</p><p>Vriendelijke groeten,</p><p>Roel </p><p>
roelboschma@hotmail.com
06-30391642 / 0318-668146</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
11-11-2006 15:05 #83009
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Gestolen 144 terecht (en overleden)
Pff, wat een verhaal. Ik moet er niet aan denken! Veel sterkte gewenst de komende tijd! Hopelijk krijg je het wrak wel terug. Ik geloof dat de verzekering nog wel eens moeilijk wil doen hierover...
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-11-2006 15:24 #83008
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Gestolen 144 terecht (en overleden)
Ach.. ik ga ervanuit dat de auto WA verzekerd was, in verband met de slechte staat ervan en natuurlijk het feit dat het een student betreft die nog 2 oldtimers heeft
.. Dat betekend dat de verzekering sowieso niets uitbetaald, en dat het wrak dus eigendom van de eigenaar zelf blijft.
Overigens is het misschien nog een optie om een brief naar het waarborgfonds te schrijven, misschien levert dat nog een paar honderd euro op, je weet maar nooit. Zeker als je getuigen hebt (een buurvrouw die de auto in 'goede staat' heeft zien wegrijden) maak je dan best veel kans. Maar ik weet niet hoe die reageren op joyriden en totalloss verklaarde auto's, heb alleen ervaringen gehoord over parkeerdeuken enzo die vergoed werden.
Overigens is het misschien nog een optie om een brief naar het waarborgfonds te schrijven, misschien levert dat nog een paar honderd euro op, je weet maar nooit. Zeker als je getuigen hebt (een buurvrouw die de auto in 'goede staat' heeft zien wegrijden) maak je dan best veel kans. Maar ik weet niet hoe die reageren op joyriden en totalloss verklaarde auto's, heb alleen ervaringen gehoord over parkeerdeuken enzo die vergoed werden.
- roel boschma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2006 12:11 #83007
door roel boschma (GAST)
Beantwoord door roel boschma (GAST) in topic Gestolen 144 terecht (en overleden)
Inderdaad alleen WA. Het is niet de reden dat ik in oldtimers rijdt (nl puur voor de fun van rijden en sleutelen), maar ik heb simpelweg het geld niet om voor drie auto's meer vaste/structurele kosten te maken. Dus het 'kadaver' zal binnenkort neem ik aan vrijgegeven worden en weer in mijn bezit komen. Het waarborgvonds is een optie misschien, maar ik heb liever het adres van de daders...
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-11-2006 14:59 #83006
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Gestolen 144 terecht (en overleden)
Uiteraard.. Dat soort lui verpest het voor de rest van de maatschappij. Zoek op dit forum maar eens op 'vandalisme' of iets dergelijks, en je komt de meest afschuwelijke verhalen tegen. Ik geloof dat ik hier ook eens een verhaal las van iemand wiens net gerestaureerde P1800 of Amazon tot totalloss toe gemolesteerd was, motorkap was over het dak gevouwen, interieur in brand gestoken, etc .. Je kan alleen maar hopen dat zoiets jezelf nooit overkomt, of een stalling zoeken. Maar dat is in de grotere steden nou eenmaal een erg prijzige aangelegenheid.