VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
- Rob Stel
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-11-2006 14:28 #51710
door Rob Stel
VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN is gemaakt door Rob Stel
<p>Hallo,</p><p>Misschien een idee. Als je een auto met nederlands kenteken, jaren niet gebruikt. Moet je ieder jaar schorsen. Ik zelf heb de auto geexporteerd. Dat wil zeggen, 2 kenteken platen ingeleverd en een export bewijs gekregen bij de RDW.</p><p>Nu heb ik deze auto nog steeds in bezit, maar hoef geen schorsing te betalen. Als ik over enkele jaren de auto weer op weg wil krijgen, moet ik deze wel RDW laten keuren, maar dit is niets meer als een APK keuring.</p><p>Groet</p><p>Rob Stel</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13-11-2006 15:18 #83037
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
<p>Krijg je dan wel weer netjes je originele Nederlandse kenteken terug?</p><p>Of krijg je dan ook een import kenteken.</p><p>Groeten Lars</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
13-11-2006 19:12 #83036
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
Volgens mij ben je dan je kenteken kwijt inderdaad en heb je dus eventueel geen origineel Nederlandse auto meer... Niet echt een oplossing dus. Plus dat sommige mensen gewoon gehecht zijn aan hun kenteken.

- Rob Stel
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-11-2006 19:43 #83035
door Rob Stel
Beantwoord door Rob Stel in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
<p>Je krijgt hetzelfde kenteken terug bij mijn weten, want dat is mij wel zo vertelt.</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2006 19:49 #83034
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
en hoe is de auto dan verzekerd?
- Rob Stel
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-11-2006 21:13 #83033
door Rob Stel
De auto hoeft dan niet verzekerd te zijn, want hij is nergens aangemeld.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
13-11-2006 22:00 #83032
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
Huh? Dus de auto gaat zogenaamd naar het buitenland, maar het kenteken blijft behouden? Ik heb er niet veel verstand van, maar ik dacht dat het kenteken normaal gesproken dan wordt vernietigd... Enfin, misschien toch eens navragen bij de RDW.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2006 23:07 #83031
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
ja, dat een auto in zo'n situatie wettelijk niet verzekerd hoeft te zijn snap ik, maar als ie op wat voor manier dan ook vernield wordt of in de fik vliegt valt er ook nergens iets te claimen; ik heb een oude Lancia tijdelijk uit de vaart, maar die staat gelukkig wel goed verzekerd in de opslag (die garage zal maar afbranden) en als ik even wil rijden gaan er handelaarsplaten op; verder is ie gewoon geschorst omdat ik anders naar de APK moet; schorsen kost me 10 minuten per jaar, dus dat is te verwaarlozen en is verreweg goedkoper dan APK; mocht de APK voor pre '60 auto's gaan verdwijnen, dan is schorsen uiteraard niet meer nodig.
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-11-2006 23:23 #83030
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic VEEL BOETES VOOR KLASSIEKER EIGENAREN
@Rob stel: Ik betwijfel of dit echt gaat werken.. als het allemaal klopt zoals je zegt dan zou je dus een soort maas in de wet gevonden hebben? Maar ik neem aan dat je de hele situatie van te voren hebt voorgelegd aan de RDW alvorens je papierwerk en platen in te leveren, en dat dit dus kennelijk gewoon echt zo kan?
Overigens lijkt een beetje google'n te bevestigen wat Bas al aanhaalde, dat bij export je kentekenplaten vernietigd worden. Dat kost dan ook weer geld neem ik aan, als je straks nieuwe wilt laten maken? Schorsen kost slechts enkele tientjes per jaar, dus qua kosten is de winst minimaal...
Op www.voertuig.nl/Page/FAQ/Overzicht.aspx vind ik bijvoorbeeld deze informatie, maar wat VWE precies doet is mij onbekend, dus misschien heb ik het mis... maar: \
<span style="font-weight: bold;">2. </span><span style="font-style: italic; font-weight: bold;"></span><span style="font-weight: bold;">Ik wil de export ongedaan maken, is dat mogelijk en hoe werkt dat?
</span><span style="font-style: italic;">Het terugdraaien van een export kan alleen indien de correctie aanvraag binnen 14 dagen bij VWE wordt ingediend. Na deze 14 dagen dient u een importkeuringsafspraak te maken bij de RDW om een nieuw Nederlands kenteken aan te vragen. De gewone importprocedure is van kracht.</span><ol style="font-style: italic;"> <div class="faqvraagenantwoord" style="display: block;" id="{A34B1FFB-DD9A-4890-B870-E7179F1A7FA3}" name="{A34B1FFB-DD9A-4890-B870-E7179F1A7FA3}"> <div id="{A53DCBED-8DB3-4D73-A21F-53AFC29E750A}" class="faqantwoord" style="display: block;"> <p> </p> </div> </div></ol>
Overigens lijkt een beetje google'n te bevestigen wat Bas al aanhaalde, dat bij export je kentekenplaten vernietigd worden. Dat kost dan ook weer geld neem ik aan, als je straks nieuwe wilt laten maken? Schorsen kost slechts enkele tientjes per jaar, dus qua kosten is de winst minimaal...
Op www.voertuig.nl/Page/FAQ/Overzicht.aspx vind ik bijvoorbeeld deze informatie, maar wat VWE precies doet is mij onbekend, dus misschien heb ik het mis... maar: \
<span style="font-weight: bold;">2. </span><span style="font-style: italic; font-weight: bold;"></span><span style="font-weight: bold;">Ik wil de export ongedaan maken, is dat mogelijk en hoe werkt dat?
</span><span style="font-style: italic;">Het terugdraaien van een export kan alleen indien de correctie aanvraag binnen 14 dagen bij VWE wordt ingediend. Na deze 14 dagen dient u een importkeuringsafspraak te maken bij de RDW om een nieuw Nederlands kenteken aan te vragen. De gewone importprocedure is van kracht.</span><ol style="font-style: italic;"> <div class="faqvraagenantwoord" style="display: block;" id="{A34B1FFB-DD9A-4890-B870-E7179F1A7FA3}" name="{A34B1FFB-DD9A-4890-B870-E7179F1A7FA3}"> <div id="{A53DCBED-8DB3-4D73-A21F-53AFC29E750A}" class="faqantwoord" style="display: block;"> <p> </p> </div> </div></ol>
- Rob Stel
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-11-2006 12:05 #83029
door Rob Stel
<p>Ik heb met de RDW contact gehad, toender tijd en nu weer. Bij weer in gebruikname in nederland, wordt de auto RDW gekeurt en het oude kenteken geheractiveerd.</p><p>Groet</p><p>Rob Stel</p>