Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
- Stefan Vooren (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-12-2006 21:05 #51676
door Stefan Vooren (GAST)
Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas is gemaakt door Stefan Vooren (GAST)
Het is natuurlijk vloeken in de kerk om dit topic te openen op het Volvo forum, maar ik ben van plan om mijn Volvo Amazone te strippen en in onderdelen te verkopen. De reden hiervoor is dat ik met de auto aan de achterkant ben aangereden en er zoveel schade is, dat herstel niet verandwoord is.
In principe wil ik met de verzekeraar regelen dat ik de auto terug (ik heb ergens gelezen dat je hier met oldtimers eerder recht op hebt?)
Op de site van het RWD staat dat je auto's van ouder dan 15 jaar zelf mag demonteren. Echter wat doe je met het karkas van de auto? Ik neem aan dat een sloper niet zit te wachten op een volledig kaal gemaakte auto.
Ik heb ergens gelezen dat een sloper verplicht is auto's aan te nemen, maar geld dit ook voor auto's die al gevrijwaard zijn?
Hopelijk weet het forum raad<span style="text-decoration: underline;" />
In principe wil ik met de verzekeraar regelen dat ik de auto terug (ik heb ergens gelezen dat je hier met oldtimers eerder recht op hebt?)
Op de site van het RWD staat dat je auto's van ouder dan 15 jaar zelf mag demonteren. Echter wat doe je met het karkas van de auto? Ik neem aan dat een sloper niet zit te wachten op een volledig kaal gemaakte auto.
Ik heb ergens gelezen dat een sloper verplicht is auto's aan te nemen, maar geld dit ook voor auto's die al gevrijwaard zijn?
Hopelijk weet het forum raad<span style="text-decoration: underline;" />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-12-2006 07:10 #83227
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
<p>Je kunt de body gewoon bij de oud ijzerboer aanleveren, eventueel in stukken geslepen.</p><p> </p>
04-12-2006 08:02 #83226
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
<p>Je kunt er eventueel ook voor kiezen om het kenteken nog niet zelf op te sturen, maar de auto gewoon te strippen en dan door een autosloper als auto op te laten halen.</p><p>Mijn ervaring is dat ze dit gewoon gratis doen. (Wat wil je met de huidige schrootprijzen)</p><p>Je krijgt van van de autosloper netjes je vrijwaring.</p><p>Als je hem in eigen beheer sloopt is het inderdaad gewoon oud ijzer. En dan wil ook een oudijzerboer de resten waarschijnlijk wel gratis bij je ophalen. Dit kan handig zijn als je hm meteen al uit de verzekering wilt halen of de APK verloopt.</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-12-2006 08:50 #83225
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
Op marktplaats staan ook nog wel eens losse kentekens/chassisnummers te koop. Zijn die niet ook nog wat waard om bijv ingevoerde auto's zonder gegevens weer op de weg te krijgen? Helaas zullen dit soort kentekens ook wel gebruikt worden om gestolen Amazons om te kitten, dat is dan weer de keerzijde.
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
04-12-2006 15:01 #83224
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Beantwoord door P. Niem in topic Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
Ik heb laatste het karkas van een Opel corsa in stukken ingeleverd bij de oud ijzer boer. Hij gaf me hier 40 euro voor.
1800E
vimeo.com/volvoac
04-12-2006 22:47 #83223
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
<p>Stefan,</p><p>Ik heb vanavond een gestrand project binnen gekregen waar de achterkant al helemaal van is gedaan, wielranden ingelast achterpaneel vervangen, dorpeldeeltjes vernieuwd, trouwens aan de voorzijde is ook al enig werk verricht zoals de binnenschermen.</p><p>Als ik jou hiermee een plezier kan doen (eventueel de achterzijde overzetten???) laat het dan even weten.</p><p>Succes,</p><p>Dries.</p><p> </p>
- Stefan Vooren (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2006 08:42 #83222
door Stefan Vooren (GAST)
Beantwoord door Stefan Vooren (GAST) in topic Slopen, strippen, demonteren Volvo, karkas
Dries, heel erg bedankt voor het aanbod. Ik zal deze week eens goed nadenken of ik aan een 'nieuwe' Ama wil beginnen. Ik heb natuurlijk heel veel goede onderdelen (vooral voorkant) van mijn eigen Volvo. Maar heb nog niet besloten of ik weer tijd wil steken in een nieuw project. Een en ander zal ook liggen aan het geld dat ik van de verzekering terug krijg. Ook dat wordt deze week bepaald. Ik ga er in elk geval over denken.
06-12-2006 19:49 #83221
door Dries Bakkenes
<p>Kijk maar even, ik moet weer snel van die body af, heb geen ruimte meer........... Als je voor mij het restant aan sloopwerk doet ( deuren eruit, zitten nog met een paar bouten los/vast, motorkap en kofferklep eraf, voortrein met motor erruit en achteras eronderuit) mag je de body gratis meenemen. Verder is alles er al uit en af.</p><p>Ik hoor het wel weer....</p><p>Succes</p>