Winterbanden...
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-12-2006 18:37 #51667
door Marijn Hendrikx
Winterbanden... is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Afgelopen week ben ik, tegen beter weten in.., eens gaan rondbellen, vragen, zoeken naar een eventueel overgebleven setje smalle winterbanden... Dus 165/80/R15.. no results...</p><p>Ik heb geen brede velgen liggen, maar wel 4 smalle velgen, bovendien vind ik de maat erg fijn, vandaar mijn zoektocht..</p><p>Nu is mijn vraag of het verantwoord is om 185/70/R15 banden erop te leggen. Dit is me door twee bandenzaken aangeraden, maar ik wil wel graag verantwoord op de weg zitten en een bredere band leek me weer verder doorzakken/ bollen op zo'n 4.4" velg..</p><p>Nu heb ik een tijd in het forum zitten zoeken en kom ik allerlei berichten tegen, die hier iets mee te maken hebben. Maar toch wil ik de vraag nog een keer voorleggen, misschien dat iemand een recent idee hierover heeft? Ik zag dat meneer Singelenberg veel verstand van banden heeft, wellicht dat u wilt reageren?</p><p>Alvast bedankt voor een reactie!</p><p>Marijn Hendrikx</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Janko Koen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2006 15:54 #83268
door Janko Koen
Beantwoord door Janko Koen in topic Winterbanden...
<p>Ik heb zelf ook smalle winterbanden.. van het merk Vredestein.. Volgen mij gewoon in de maat 165-80-15... maar dat zal ik even na moeten kijken. Ze liggen nu nog in de garage.. de temperatuur was nog niet zover gedaald dat ik die eronder heb gezet. </p><p>Ik zal even voor je kijken wat voor maat ik eronder heb zitten. Maar ik weet zeker dat ze van Vredestein zijn.</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Janko</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2006 18:15 #83267
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Winterbanden...
<p>op de originele 4 inch velg past alleen de 165R15; in feite is deze velg al erg smal voor een 165; ook de 4,5 inch velg van de combi is te smal voor een 185/70R15; dat die bandenboeren adviseren een 185/70R15 op een te smalle velg te leggen komt omdat ze die banden graag willen verkopen, ik zou verder met een groete boog om dat soort prutseres heenrijden!</p><p>De 185/70R15 hoort minimaal op een 5,5 inch velg; overigens, ik zag vorige week bij Slubo in Doetinchem nog een setje 165R15 Vredestein winterbanden liggen</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
11-12-2006 19:56 #83266
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Winterbanden...
<p>Beste Koen en Pieter,</p><p>Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dus op zoek naar een setje van Vredestein, want die zullen ze misschien nog maken.. Ik woon helaas in het Zuiden des Lands dus Doetinchem is niet echt naast de deur. </p><p>Overigens rijd ik een 144 en daar zitten ook 4,5 " velgen onder (ik heb die extra velgen nog even gecheckt, want ik vond 4.4" een beetje een aparte maat, die had een bandenman opgemeten met zo'n haak). </p><p>Groeten, Marijn Hendrikx</p><p> </p><p> </p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2006 23:20 #83265
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Winterbanden...
<p>een zaak als Slubo stuurt ze pijlsnel op als het moet, maar shop eerst maar even in de buurt; </p><p>duur maar wel veel op voorraad: Oldtimer te Heeze</p><p>die bandenboer waar je geweest bent is echt een enorme prutser, als hij denkt dat er 4,4 inch wielen bestaan......die moest toch echt beter weten</p><p>succes ermee</p>
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2006 23:56 #83264
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Winterbanden...
@Marijn, misschien heb je hier iets aan:
www.bandengids.nl , een systeem waar je online je banden selecteerd en een garage in de buurt waar je ze wil laten monteren, vervolgens worden de banden daar afgeleverd. Dit kan een hoop geld schelen, zelf heb ik er (nog) geen gebruik van gemaakt, maar het lijkt wel te werken. Als ik de bandenmaat intoets krijg ik twee resultaten:
Hankook W401 - 165/80R15 86Q - 53,49 euro
Vredestein "SNOW+" 165/80R15 86Q - 65,81 euro
(inc. btw, exclusief montagekosten, maar die kun je wel meteen terugzien op de website als je een montagepunt selecteerd)
NB: En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijfje
www.bandengids.nl , een systeem waar je online je banden selecteerd en een garage in de buurt waar je ze wil laten monteren, vervolgens worden de banden daar afgeleverd. Dit kan een hoop geld schelen, zelf heb ik er (nog) geen gebruik van gemaakt, maar het lijkt wel te werken. Als ik de bandenmaat intoets krijg ik twee resultaten:
Hankook W401 - 165/80R15 86Q - 53,49 euro
Vredestein "SNOW+" 165/80R15 86Q - 65,81 euro
(inc. btw, exclusief montagekosten, maar die kun je wel meteen terugzien op de website als je een montagepunt selecteerd)
NB: En nee, ik heb geen aandelen in dit bedrijfje
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
12-12-2006 20:11 #83263
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Winterbanden...
<p>Beste Pieter en Vincent,</p><p>Bedankt voor jullie goede tips! Hier kan ik zeker iets mee! Ik ga er eens achteraan. Dat bandengids.nl lijkt ook erg scherp te prijzen, maar die in Heeze is weer een stukje dichterbij. Ik ga dus eens even goed vergelijken en dubben!</p><p> </p><p>Bedankt! Groeten Marijn Hendrikx</p>