Carburateur
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
11-12-2006 21:43 #51661
door Marijn Hendrikx
Carburateur is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Na de winterbanden heb ik nog een kleine vraag. Ik blijf een niet- perfect lopende B20 motor houden met mijn stromberg 175 cd 2 carburateur met vaste sproeier (al vaak eraf gehad en vanalles geprobeerd). Nu ben ik in de gelegenheid om een nieuwe (gereviseerde) 175 cd 2 (s?) met verstelbare sproeier aan te schaffen. </p><p>Op de doos staat dat het voor een B20 geschikt is, mijn vraag is eigenlijk of dit zo is en of dit een goed idee is? Of is een (mogelijk andere) carburateur met vaste sproeier toch een slimmer idee bij een B20?</p><p>Alvast bedankt voor de tips!</p><p>Groeten Marijn Hendrikx</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-12-2006 05:22 #83283
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Carburateur
In principe zijn beide carburateurs uitwisselbaar. De naald moet echter wel worden aangepast naar gelang het motortype en de gemonteerde nokkenas. Volgens mij hebben alle strombergs een variabele sproeier, dit is de naald die op en neer gaat in de zitting. Doordat de naald conisch is, varieert de opening van de zitting en dus ook de hoeveelheid toegevoerde brandstof. Ze zijn ook allemaal verstelbaar. Het oudere type door middel van een schroef aan de onderkant die met de hand kan worden bediend, de latere types met een speciaal sleuteltje van bovenaf. Rij er eens mee naar een expert (bijvoorbeeld BCCP) voordat je een nieuwe aanschaft.
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-12-2006 13:14 #83282
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Carburateur
Het hoeft niet per definitie aan je carburateur te liggen als je motor niet perfect loopt. Mogelijk is je ontsteking versleten of wordt er ergens bij je spruitstuk valse lucht aangezogen.
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
12-12-2006 20:39 #83281
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Carburateur
<p>Hmm ok, Bccp is voor mij te ver weg en opsturen is niet echt een optie want dan zit ik zonder... Verder ligt het echt aan de carb. want alle andere zaken staan prima en hij loopt ook keurig op lpg. Ik wil alleen graag fatsoenlijk op benzine kunnen rijden zonder enorm veel stank, verbruik en uitstoot, en gestotter...</p><p>In elk geval bedankt voor de uitleg, ik snap nu dat het ook écht een b20 carb zal zijn en dus monteerbaar is op mijn b20A.</p><p>Groeten Marijn</p><p> </p><p> </p>
- Mike Willems (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2006 17:30 #83280
door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic Carburateur
<p>De oorzaak kan ook liggen in een versleten gasklep van de carburateur. Mijn ama loopt op LPG ook uitstekend en kent bij benzine ook het symptoom van onregelmatig lopen. Een andere naald bood geen uitkomst. Kortom, ook ff checken of je geen speling op de gasklep hebt (of mischien zelfs een klein scheurtje in het rubber membraam). Waarom overigens niet gewoon doorrijden met deze carb en voor die keren dat het gas op is ben je in nederland toch binnen een afzienbare afstand verwijderd van een tankstation. Of je moet natuurlijk regelmatig naar buitenlanden gaan waar LPG stations niet zo dicht bezaaid zijn.</p><p>Succes,</p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-12-2006 14:37 #83279
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Carburateur
<p>Hallo Mike en anderen,</p><p>Ik ga idd. nog eens naar mijn eigen carb. laten kijken, want ik vind het toch eigenlijk wel jammer en duur om hem te vervangen, terwijl het zo ook prima gaat op LPG. Dan loopt de motor echt als een net geoliëd naaimachientje! En in het buitenland kom ik niet echt veel.</p><p>Wat vooral erg irritant is dat hij het voor ik er aan begon, afgezien van het verzuipen eigenlijk prima deed!</p><p>Bedankt in elk geval!</p><p>Marijn</p><p> </p>